Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui film – Lanes 15Jan

  • Maui film – Lanes 15Jan

    Publicerad av frippe75 på 19 januari, 2009 vid 03:48

    Så knåpade jag ihop ett kort klipp ifrån Lanes dagen. Var det 15 eller 16?? Kommer inte ihåg… Dagarna flyter ihop 🙂

    Tycker inte att kvaliteten blev så bra som jag förväntat mig. Bilden är lite oskarp.. Någon som vet hur man skärper upp sitt material i adobe premiere??

    OK…

    http://fredolind.blogspot.com/2009/01/blog-post.html

    Filmat på eftermiddagen när vågsizen var lite mindre… Men… hyfsade ride’s 🙂

    mag svarade 15 år, 3 månader sedan 15 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • robin

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 07:57

    Jag vågar inte ens tänka på hur det såg ut tidigare på dagen när vågorna inte var så små… Otroligt fina vågor, otroligt duktig(a?) seglare!

  • jesper_b

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 08:49

    Inte nog med att man ska behöva sitta och få ont i magen när man ser det live. Här får man ont i magen igen… otroligt bra fångat på bild Frip! /JB

  • frippe75

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 09:04

    @Jesper_B 526305 wrote:

    Inte nog med att man ska behöva sitta och få ont i magen när man ser det live. Här får man ont i magen igen… otroligt bra fångat på bild Frip! /JB

    Inte ska du ha ont i magen. Ons-Lördag ser ju kanon ut!!!

    Surf idag på kanaha… med en 7.4.. fy fan vad jag är dålig på att paddla… skulle ha dragit någon annanstan.. Vart var alla?

  • frippe75

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 09:04

    @Robin 526294 wrote:

    Jag vågar inte ens tänka på hur det såg ut tidigare på dagen när vågorna inte var så små… Otroligt fina vågor, otroligt duktig(a?) seglare!

    Japp Robby Swift är rätt ok…

  • blueride

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 09:10

    @frippe75 526309 wrote:

    Inte ska du ha ont i magen. Ons-Lördag ser ju kanon ut!!!

    Surf idag på kanaha… med en 7.4.. fy fan vad jag är dålig på att paddla… skulle ha dragit någon annanstan.. Vart var alla?

    jag var vid sugar cove och det var rätt ok, inte jätterena vågor men betydligt cleanare än paia bay just idag. /marcus

  • jesper_b

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 09:34

    Frippe: Först Noriega och sen yttre sprecks riktigt tidigt. Vi var ensamma ute och vinden vände tillfälligt till lätt off-shore och det var sjukt fina vågor. Funderar på en tidig morgonsurf med SUP på Kanaha om det inte är för stökigt. /JB

  • calle

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 09:40

    @Jesper_B 526319 wrote:

    Frippe: Först Noriega och sen yttre sprecks riktigt tidigt. Vi var ensamma ute och vinden vände tillfälligt till lätt off-shore och det var sjukt fina vågor. Funderar på en tidig morgonsurf med SUP på Kanaha om det inte är för stökigt. /JB

    Jesper, blev det någon Tow-in?
    / Calle S

  • ola-h

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 11:13

    Mycket fin film Frippe. Hur länge är ni kvar på ön?

  • hanko

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 11:30

    Mörkgrön av avund skickar jag en hälsning för snygg (grym) film från ett grådaskigt Eastcoast/Sweden 0-gradigt…! fyy faan..vilket land man lever i !! Kör hårt i det ljumna vattnen!

  • frippe75

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 16:53

    @Ola H. 526335 wrote:

    Mycket fin film Frippe. Hur länge är ni kvar på ön?

    Tack! Vi är kvar till 26:e Feb då det är dags att vakna upp det här gräddfluffet… och byta boardies mot parkas, mössa, vantar och möten med automatkaffe, fyfan! 🙂

  • ola-h

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 16:59

    OK. Då lära vi ses. Kommer på söndag med en tre och en sjuåring samt en fru.

  • frippe75

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 17:22

    @Ola H. 526395 wrote:

    OK. Då lära vi ses. Kommer på söndag med en tre och en sjuåring samt en fru.

    Superkul Ola!

    Då ses vi!

    Är här med min sambo, 1 och 4 åring . Det är fullt ös även ur vattnet .. haha

  • jakobb

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 18:48

    bra film och låten var klockren

  • poopzilla

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 19:59

    Fan va najs, snyggt filmat. Aerialen runt 1:45 är grym. Även i våras var Swift en av de jag tyckte rippade värst när det blev extrema förhållanden.

    Keep it up, onsdag ser ut att kunna bli fint.

    Thomas

  • koa

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 20:24

    Vackert!
    Njut.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui film – Lanes 15Jan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.