Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Maui, något nytt?

  • Maui, något nytt?

    Publicerad av jopi på 9 oktober, 2014 vid 19:34

    Tjena.
    Resan äntligen bokad. Bil och utrustning kvarstår att fixa.
    Sist körde jag med Kimo’s car och Hi-tech och var nöjd med det. Nu var det ett par år sedan så några andra förslag eller avrådan från någon av dessa två?

    piotr svarade 9 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • bjorn-daniels

    Medlem
    10 oktober, 2014 vid 10:40

    Jäklar vad gott!
    Vi körde den kombon ifjor och det funkade bra.
    Får ju dock vad man betalar för hos Kimo. Gäller att kolla så bilen är trafiksäker.

  • svenne

    Medlem
    10 oktober, 2014 vid 21:54

    Friendly Frank har bra men mindre bilar. Sjukt bra service.
    http://m.mauicarrental.biz/

    Johan, vilka datum?

  • jopi

    Medlem
    12 oktober, 2014 vid 10:58

    Jo, Kimos bilar kan nog vara sådär, men skönt med lite bucklor och att de inte bryr sig.
    Snubben som plockade upp oss sist var dock smått alkad, det känndes sådär.

    Ska kolla Frank, tack!

    25 december till 22 Jan blir det!

  • jeppepeppe

    Medlem
    19 oktober, 2014 vid 19:29

    Frank är grymt bra. Lyckades låsa mig ute från bilen på Hookipa och han kom och hjälpte mig utan något knat. Han bor i Kuau, kan vara bra att veta om man som jag fick lifta dit i boardies… Missar dig precis, kommer dit 5/2!

  • jopi

    Medlem
    20 oktober, 2014 vid 19:15

    Verkade ju vara schyssta priser på Frank så mailade igår om en bil för 3 windsurfare och någon medresenär.
    Fick förljade precis:
    “Sorry we don’t have any vehicles to accommodate a windsurfing group of this size. Our vehicles can carry two windsurfers with equipment with no room for anything else. Aloha.”

    Kändes kanske inte så service minded, men jag försöker igen. Får väl se om jag får hyra två bilar istället…
    Bra att han håller till i Kuau för det gör vi med 🙂

  • svenne

    Medlem
    20 oktober, 2014 vid 19:57

    @jopi 728472 wrote:

    Verkade ju vara schyssta priser på Frank så mailade igår om en bil för 3 windsurfare och någon medresenär.
    Fick förljade precis:
    “Sorry we don’t have any vehicles to accommodate a windsurfing group of this size. Our vehicles can carry two windsurfers with equipment with no room for anything else. Aloha.”

    Kändes kanske inte så service minded, men jag försöker igen. Får väl se om jag får hyra två bilar istället…
    Bra att han håller till i Kuau för det gör vi med 🙂

    Jag hävdar motsatsen, var inte det ett ganska ärligt svar?
    Frank har vanliga personbilar, inga familjebussar eller skåpbilar. En Mazda Protége med fyra vindsurfutrustningar är mer än välpackad. 🙂
    http://www.mauicarrental.biz/cheap-car-rentals-Maui.html

  • jopi

    Medlem
    20 oktober, 2014 vid 20:02

    Jo, ärligt svar men känns som man kanske kunde öppna upp med ett annat erbjudande då. Det stod alltså inget mera i mailet.
    Frågan är om man ska hyra 1 bil och packa som man brukar på semestern eller gillar han inte det och bör undvikas då vi nog kommer bo i samma område…

  • ola-h

    Medlem
    21 oktober, 2014 vid 06:59

    Frank vindsurfar själv och vet ungefär vad tre vindsurfare med prylar motsvarar. Även med ett bra takräcke så är det som Svenne säger prylar överkant för vad som är passande för Franks bilar, tror jag. Som han skriver så har han inga större bilar.

  • jopi

    Medlem
    21 oktober, 2014 vid 15:27

    Ok, tack. Jag förstår ju detta (även om vi vid flertalet tillfällen varit 4 pers i en Fiat Panda på Gran Canaria utan större problem), det jag tyckte var lite märkligt är att de kunde ju svarat med ett pris på en bil i alla fall, eller sagt att vi kan erbjuda två bilar till $nnn.

    Ola lär ju inte ha ett problem med hyra prylar antar jag, men övriga, några andra förslag än Kanaha Kai och Hi-Tech?

  • svenne

    Medlem
    21 oktober, 2014 vid 20:05

    De är bra allihop men det handlar mer om vilket märke du vill ha under fötterna. Vet inte hur det är med Hi-T men på Kanah Kai kan du byta mellan SUP och vindsurf som det behagar. SUP på morgonen och segling efter lunch. 🙂
    Du behöver inte boka det i förväg, ta det när du kommer. Vill du vara helt säker på att ha en bräda från dag ett så visst kan du boka, men det finns gott om hyrbrädor och det är bättre att känna på utbudet när du är på plats. Vad du däremot ska göra är att hyra för hela perioden i ett svep, om du ber om ett pris för hela tiden så kommer de ge ett bättre pris än listpriser för x antal veckor.
    Sen har du ju alltid Craigslist och beggade brädor i Haiku, det kan bli billigare att köpa en bräda. Sen säljer du den eller tar hem den när ni åker tillbaka.

  • jopi

    Medlem
    22 oktober, 2014 vid 15:21

    Tackar, det var bytesrätt på Hi-Tech sist jag hyrde där, men verkar ha ändrats lite:

    “We charge only at the end of the rental period and you pay for all and only the days the gear was out of the shop.
    If one day you don’t feel like surfing/windsurfing, return the gear to the shop (by noon if windsurfing) and you won’t get charged for that day.
    Note that our SUP and windsurfing rentals are separate.
    No prebooking discounts, but, specially in deep winter like you guys, there will for sure days of no wind and you guys will probably end up saving money with our policy compared to a prepaid, non refundable package.”

    Alla vill ju köra Ezzy om det går såklart ;), bräda spelar mindre roll.

  • jopi

    Medlem
    17 november, 2014 vid 15:36

    Frank körde slut på bilar i januari innan jag han bestämma mig 🙁
    Någon som har erfarenheter av http://www.manaloharentacar.net/ ?
    Verkar ha liknande priser/bilpark.

  • challgren

    Medlem
    17 november, 2014 vid 21:03

    Sergio på Manaloha har varit ok när jag hyrt av honom.
    Inte lika bra försäkringar som Frank men haft tur de gånger jag hyrt 🙂

  • kine

    Medlem
    27 november, 2014 vid 17:49

    Jag har också hyrt av Manaloha några gånger och det har funkat ok. Bilarna är ganska rackiga men tar dig från a till b. Lite si och så med AC men annars ok. Vi är ngra familjer som ska dit nu 4v dec/jan och har bokat Manaloha. Då kanske vi ses! Henke

  • jopi

    Medlem
    27 november, 2014 vid 21:18

    Ok, tack. Bokade förra veckan, fanns bara en SUV och en Minivan kvar så slog till på dessa. Bra att det inte kostar extra per chaufför då vi är rätt många som kan tänkas vilja ta bilen.
    Kul med flera på plats Henke! Vi springer säker på varandra då, det är ju inte så många olika ställen man brukar hamna på!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Maui, något nytt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.