• trimmarn

    Medlem
    20 december, 2008 vid 15:56

    Här är ett litet klipp från maui -05. Vet inte vad spoten heter men ligger förbi hamnen i närheten av Jack in the box nedanför wailuku.. Lite localläge men bra nybörjarställe.

    http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?action=play&linkid=394&catid=15&page=1

  • feg

    Medlem
    20 december, 2008 vid 22:15

    Fan vad jag är avunsjuk! 3/Jocke

  • dude

    Medlem
    20 december, 2008 vid 22:54

    Tack för rapport Jeppe! 🙂

  • robtheblob

    Medlem
    21 december, 2008 vid 06:30

    Nu har man endast två dagar kvar på Maui efter ca 40 dagar spenderade här. För mig som är relativt ny vad gäller vågsegling har det varit helt underbart att få njuta av förhållandena som kan ges här. Idag hade jag ytterligare en dag med lätt vind och lagom stora vågor som resulterade i att jag för första gången fick en sån där riktigt härlig cut-back när man flyttar fram händerna närmare masten och sen drar till i svängen upp mot läppen, och det kändes helt magiskt. Nu vill man bara ha mer!

    Ni som har landat på Maui får ha det så kul och ta vara på vindarna. Ni andra som ännu inte har varit på Maui, börja spara lite slantar för man får inte missa detta paradis.

  • dane

    Medlem
    21 december, 2008 vid 09:01

    Härligt med reserapporter!:cool2: Måste säga att jag är lite avis på er som år efter år gör det hjärtat vill och drar iväg en månad till olika surfparadis. En annan kommer aldrig iväg, alltid nått som hindrar; jobb, ungarnas skola, frugans jobb, etc, etc. Nä bara att ladda hammavid för att försöka ta sej ut i morgondgens plussgrader :santa:

  • ola-h

    Medlem
    21 december, 2008 vid 09:33

    Någon annan som kommer vara på Maui i februari?

  • svennebanan

    Medlem
    21 december, 2008 vid 10:37

    Hur svårt är det att hitta prisvärt boende på Maui numera?

    Lagar som förhindrar privat boendeuthyrning på Maui har ju diskuterats här på konfen en hel del, men hur funkar det i praktiken?

  • frippe75

    Medlem
    21 december, 2008 vid 17:17

    @svennebanan 522160 wrote:

    Hur svårt är det att hitta prisvärt boende på Maui numera?

    Lagar som förhindrar privat boendeuthyrning på Maui har ju diskuterats här på konfen en hel del, men hur funkar det i praktiken?

    Ledsen svennebanan men ett mera “ojämnställt ställe” med bikinireklam och allt finns nog inte… Jag tror du ska fundera på något eko-alternativ… 🙂

    Alaska skulle nog funka misstänker att bikini’s inte funkar där …

    HAHAHA….

    Ok, förlåt.. men det är inget större problem med boendet… Problemet är att man inte längre annonserar om sina hus… Man känner av den ekonomiska krisen även här och jag tror man kan göra riktiga klipp under våren… Mindre turister än vanligt och sämre egen-ekonomi..

  • svennebanan

    Medlem
    21 december, 2008 vid 19:09

    @frippe75 522225 wrote:

    Ledsen svennebanan men ett mera “ojämnställt ställe” med bikinireklam och allt finns nog inte… Jag tror du ska fundera på något eko-alternativ… 🙂

    Ja USA är nog ganska kört i det hänseendet. Det är dock inget jag tänker engagerare mig i (just nu);)

    @frippe75 522225 wrote:

    Ok, förlåt.. men det är inget större problem med boendet… Problemet är att man inte längre annonserar om sina hus… Man känner av den ekonomiska krisen även här och jag tror man kan göra riktiga klipp under våren… Mindre turister än vanligt och sämre egen-ekonomi..

    Det är inte aktuellt förrän tidigast slutet av nästa år och då lär det ju inte vara bättre ekonomiskt så det låter ju bra. Ska försöka klämma in en pappaledighet där som alla andra:cool2: (eller så blir det ett jävla badrum istället).

  • ola-h

    Medlem
    21 december, 2008 vid 20:24

    Kom ihåg att nya badrum också är en slags hobby. Så hobby mot hobby, liksom.

  • svennebanan

    Medlem
    22 december, 2008 vid 08:28

    @Ola H. 522274 wrote:

    Kom ihåg att nya badrum också är en slags hobby. Så hobby mot hobby, liksom.

    Rub it in, rub it in;).

  • jesper_b

    Medlem
    22 december, 2008 vid 08:50

    Här på Maui finns det också badrum, av alla möjliga och omöjliga slag. Perfekt ställe att åka till för att utveckla och njuta av sin badrumshobby. Mitt favoritbadrum är ganska vanligt här. Dvs ett vanligt krökt kopparrör med en kran på utsidan av huset. En utomhusduch under svajande palmblad med utsikt över Maui north-shore är bland det lyxigaste jag kan tänka mig! /JB

  • getwet

    Medlem
    22 december, 2008 vid 14:25

    @Jesper_B 522335 wrote:

    Här på Maui finns det också badrum, av alla möjliga och omöjliga slag. Perfekt ställe att åka till för att utveckla och njuta av sin badrumshobby. Mitt favoritbadrum är ganska vanligt här. Dvs ett vanligt krökt kopparrör med en kran på utsidan av huset. En utomhusduch under svajande palmblad med utsikt över Maui north-shore är bland det lyxigaste jag kan tänka mig! /JB

    Kul kompis, skitkul…….Inne på andra kartan av psychofarmaca nu, mörkt dygnet runt här.:wink:

  • irieman

    Medlem
    22 december, 2008 vid 16:13

    @Ola H. 522151 wrote:

    Någon annan som kommer vara på Maui i februari?

    Kanske kanske kanske…… men förmodligen inte……. Vill åka dit under våren nå’n gång men kan bli svårt att få ihop med pengar, barnens skola, jobb m m. Var där -05 och måste bara dit igen!
    En sak jag undrar, är hur alla gör med boende? Måste man ha personliga kontakter nu eller? 2005 var det ju bara att söka på internet.
    Vad kostar ett hyfsat boende i Paia eller Sprecks nuförtiden?

  • dude

    Medlem
    22 december, 2008 vid 20:43

    Det kan hittas boende i Paia eller Sprecks för mellan 65 till 110 dollar natten för typ en-och-en halva till tvåa beroende på om du stannar där i tre veckor till ett par månader.

Sida 2 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.