Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing MauiSails verkar ha fått till det.

  • MauiSails verkar ha fått till det.

    Publicerad av imported_mickeo på 27 mars, 2007 vid 09:06

    Kolla vad Martin van Meurs skriver om nya TR3 på http://www.mauisails.com/forum/viewtopic.php?id=945
    Fick tillfälle att snacka med Martin och Dirk när jag och TB kamperade ihop med dom under några dagar i West Kirby. Redan då förespråkade Martin TR3an fast han körde på Naish då. Det krävs väll en del att byta från ett så vasst segel Som Naish Stealth 05 som han seglade 49,4 på till ett helt nytt märke, Ska bli intressant att se vad han kan göra med MS TR3.
    Ska nämna att Dirk som redan seglade på TR2 och TR1 satte några fina PB när vi var där så
    Att dom är snabba är det nog ingen tvekan om.
    Är det någon som kommer köra TR3 här hemma?
    Skönt att säsongen har kommit igång abstinensen började bli för stor.:smile:

    MickeÖ SWE 707

    Starboard/Onwater teamrider – http://www.windsurf.se

    tbsurf svarade 17 år, 1 månad sedan 13 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • klang

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 12:27

    @MickeÖ 372675 wrote:

    Kolla vad Martin van Meurs skriver om nya TR3 på http://www.mauisails.com/forum/viewtopic.php?id=945
    Fick tillfälle att snacka med Martin och Dirk när jag och TB kamperade ihop med dom under några dagar i West Kirby. Redan då förespråkade Martin TR3an fast han körde på Naish då. Det krävs väll en del att byta från ett så vasst segel Som Naish Stealth 05 som han seglade 49,4 på till ett helt nytt märke, Ska bli intressant att se vad han kan göra med MS TR3.
    Ska nämna att Dirk som redan seglade på TR2 och TR1 satte några fina PB när vi var där så
    Att dom är snabba är det nog ingen tvekan om.
    Är det någon som kommer köra TR3 här hemma?
    Skönt att säsongen har kommit igång abstinensen började bli för stor.:smile:

    MickeÖ SWE 707

    Starboard/Onwater teamrider – http://www.windsurf.se

    Ingen dålig Maui reklam från Martin… men man får väl ta allt med en nypa salt, eller?

  • jester

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 12:44

    Självklart skall man ta allt med en nypa salt. Men visst verkar seglen var riktigt bra iaf.

  • getwet

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 13:24

    Jag undrar fortfarande varför han bytte…….

  • marden

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 13:28

    o jag undrar varför micke ö bytte?
    du körde väl mauisails förra året

  • speedjanne

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 13:39

    Jag har beställt ett TR3 7.0. GUUD vad det skall bli gött att rulla ut det och känna lukten av kartongnytt.
    Denna veckan kommer det även en tysk långtradare med en F2 SX XS.
    Tabou Manta 49 speedbrädan som jag beställde i Augusti verkar inte hitta hit.

  • adde

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 14:07

    Har väl stått endel på http://www.windsurfing.nl, http://www.mauisails.com och nånstans mer… om hans byte. Lät lite som om han ångrade sig efter att ha pratat med Robby, eller så var det ironi. Han kommer hur som helst att köra på naishboards så det kan inte vara för sura miner.

  • getwet

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 14:13

    Hmmmm…..Holländska var inte mitt starkaste ämne i skolan, kan någon berätta?

  • adde

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 14:20
  • getwet

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 15:30

    Känns lite som om han inte kunde backa när beslutet väl var taget…..tror det svider en aning!

  • imported_mickeo

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 18:51

    @Mården 372767 wrote:

    o jag undrar varför micke ö bytte?
    du körde väl mauisails förra året

    Den som lever får kanske veta???
    Skämt osidå.

    Försöker bara promota mina segel från ifjol har några kvar att sälja……:smile:
    Vad sägs om en 6,6a en 9,0 och en 12,0 till mycket bra priser!!

    Men jag tycker ochså att MS är riktigt bra med många smarta lösningar till i år.
    Sen varför Martin har bytt det vet nog bara han själv?
    Att han kommer tillföra en heldel Speed kunskap till MS det är säkert.
    Men Naish gör ju bra segel dom också!
    Ha det gott nu drar jag till Egypten i 14 dagar och ska föröka få till trimmet på ny grejorna inför säsongen.
    Kanske en och annan snabb repa ochså vem vet!! :cool2:
    Ha det gött så syns vi på vattnet.
    Mvh
    Micke SWE-707

  • faster

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 18:55

    @getwet 372799 wrote:

    Känns lite som om han inte kunde backa när beslutet väl var taget…..tror det svider en aning!

    Klart det svider nu när han vet att vi kör Naish!

  • backatorp

    Medlem
    30 mars, 2007 vid 19:47

    Vad är det för 6:6 som du har?

  • tbsurf

    Medlem
    1 april, 2007 vid 18:23

    @MickeÖ 372880 wrote:

    Ha det gott nu drar jag till Egypten i 14 dagar och ska föröka få till trimmet på ny grejorna inför säsongen.
    Kanske en och annan snabb repa ochså vem vet!! :cool2:
    Ha det gött så syns vi på vattnet.
    Mvh
    Micke SWE-707

    ….och på en sprakig lina direkt från safaga rapporteras det om 16-20meter, choppigt vatten och stadiga 35-36 repor. Dom på plats väntar på lågvatten för att få mindre chopp och högre farter………

  • tobhed

    Medlem
    1 april, 2007 vid 18:32
    tbsurf;373841 wrote:
    ….och på en sprakig lina direkt från safaga rapporteras det om 16-20meter, choppigt vatten och stadiga 35-36 repor. Dom på plats väntar på lågvatten för att få mindre chopp och högre farter………

    TB, vilka grejor kör han på? Vet att han inte fått några segel än, men kör han sina nya Starboard brädor?

  • imported_mickeo

    Medlem
    5 april, 2007 vid 14:15

    @tobhed 373842 wrote:

    TB, vilka grejor kör han på? Vet att han inte fått några segel än, men kör han sina nya Starboard brädor?

    Rapport från Safaga har nu seglat allt från 5,5 till 7,6 i 6dagar som mest har vinden legat på stadiga 16-17ms med byar på 20 det med en temp på 28 och 24 i vattnet så ska man inte klaga.
    Har nu börjat få till trimmet på brädorna samt seglen och följande ska sägas.
    Isonic 87 är en fantastisk bräda går lugnt och behärskat i choppigt vatten och erbjuder stort förtroende att gasa på rejält med.
    Fart potential fins så det räcker inga problem att med 7,6 standard 32cm Drake fena och en 12-13ms kör över 30. Ska sägas att det märks knappt otroligt skön och mjuk gång.
    Byter man sedan till lite mindre mer fart orienterade fenor när vinden ökar så låter inte resultatet vänta på sig.
    Har under 2dagars tid kört nästan varenda repa i
    farter mellan 34 och 36knop och chopp med 5,5 och 28 samt 30 fena brädan ger i alla fall mig stort förtroende.
    Ja just det ska väl nämna att det blev MauiSails i år och så.
    TR3 är helt sanslöst sköna segel jag vet inte vad man mer kan säga än att dom är helt grymma. Inget tryck i bak handen har inte haft en spinnout på 6dagar sidokraft lika med 0 och en sanslöst acks med andra ord helt suveräna.
    Ska sägas att jag har kört Is111 i 2dagar måste vara den perfekta SL brädan för svenska förhållanden planar upp på 2 pump tag vid 7-8sek med 7,6an.
    (hoppas nu att jag får möjlighet att testa speed strippen vid lågt tidvatten ser ut att kunna bli riktigt bra dom närmsta dagarna)
    Ha det och må det blåsa på er.:cool2:
    Mvh
    MickeÖ

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing MauiSails verkar ha fått till det.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.