Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing MELLANSVENSKA CUPEN KAPELLSKÄR 8:E MAJ

  • MELLANSVENSKA CUPEN KAPELLSKÄR 8:E MAJ

    Publicerad av swe313 på 22 april, 2004 vid 05:03

    Lördag den 8:e Maj är det dags för första deltävlingen i mellansvenska cupen i Kapellskär / RBS.
    Det kommer att köras både Formula och slalom, slalom i traditionell slalom-åtta.
    Efter allt snack om Hypers och diverse andra slalombrädor, gamla som nya, så är det nu upp till var och en att ta sitt ansvar och deltaga. Läser man konfen så verkar det finnas hur mycket surfare som helst i Stockholm och närområdet. Det är viktigt att vi får igång slalomkonceptet igen, därför måste alla ragga folk.
    För bara tre år sen så var det ca 40-50 stycken på startlinjen, nu är det inte ens hälften.
    Så damma av era gamla slalombrädor och trigga polarna ordentligt så syns vi på den blåsigaste deltävlingen av alla…KAPELLSKÄR

    /Peter Johansson S-313

    Hur mycket folk kan vi få ihop???

    anonym-anvandare svarade 20 år sedan 8 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • swe223

    Medlem
    22 april, 2004 vid 08:01

    Shit!
    Det är ju snart! Måste börja hårdträna wink.gif
    //Nicklas

  • boman

    Medlem
    22 april, 2004 vid 20:29

    ooh yes jag var ute och spådde väder i ett ko-öga här om dagen, det verkar bli blåsigt som attan den 8:e maj kanske läge för en downvind slalom iår…

    Mer här http://www.lorch.se/

    tongue.gif

  • roy

    Medlem
    29 april, 2004 vid 07:48

    kommer som åskådare me´ kameran, kanske det blir nå snyggt till ftp´n.

  • jeppe

    Medlem
    29 april, 2004 vid 08:00

    Jag tänkte komma.

    Blir slalom för min del. Blir det ingen vind snart så blir första gippen med HS-en under tävling. Hur känns det på en skala? crazy.gif

  • getwet

    Medlem
    29 april, 2004 vid 08:32

    Du får inte åka utan mig tongue.gif

  • jeppe

    Medlem
    29 april, 2004 vid 08:42

    Nej förfasen.

    Vi lastar obäket full med raceprylar och tar en roadtripp upp mot norrtälje.

    Kul att se dig online. wink.gif

  • boman

    Medlem
    29 april, 2004 vid 08:57

    Svar till:


    Jag tänkte komma.

    Blir slalom för min del. Blir det ingen vind snart så blir första gippen med HS-en under tävling. Hur känns det på en skala? crazy.gif

    [/ QUOTE ]

    Ja det är dåligt med vind just nu, gipparna på HS är lite svårare än normal brädan tycker jag, så lite tränning före hade varit great.

    F-N om det inte blåser den 8:e

    har du läst denna tråd om Hs 133 http://www.bluefinz.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=1;t=000496

  • jeppe

    Medlem
    29 april, 2004 vid 09:14

    Intressant läsning.

    Kan tänka mig att det tar ett tag att vänja sig vid brädan.

    Får hoppas på bris till helgen. Getwet var ner på Fituna igår och upplevde briseffekten för första gången. Vindriktningen var igår SO men vid fituna efter 12 så var det tydligt SSV vind, för lite för att kunna surfa men det var brisen som ändrade vindriktningen. Senare på kvällen ändrade riktnigen till SO igen. Så med den kommande värmen kanske det äntligen kan bli nått?

    Hoppas hoppas.

  • semivaken

    Medlem
    29 april, 2004 vid 12:07

    Min efterlängtade HS 105 har anlänt! Så vi får se om jag lyckas få nån segling på den innan mellansvenska. Hann precis inte lära mig fullplaningsgippen på förra brädan, så vi får se hur lång tid det tar på denna… Hur borde jag sätta stroppparna för att slippa ändra efter första åket? Hade dom längst ut på förra brädan (mistral emotion) och väger 65…

    Nu får vi hoppas att mina KA segel kommer snart, annars blir det svårt.
    //Jeppe

  • swe313

    Medlem
    29 april, 2004 vid 12:26

    Kul att du oxå har fått en hyper…
    Tror vi är fyra i klubben nu som är stolta ägare, det här kommer bli en rolig sommar.

    Du måste ju ställa upp nästa helg Jeppe så att vi åtminstone kan piska Fredrik och Gurra hehe cool.gif

    Peter

  • semivaken

    Medlem
    29 april, 2004 vid 12:30

    Självklart ska jag ställa upp, om mitt 7,8 kommer i tid så. Bara två månader försenat nu… Annars får det bli 4,0 hehe;) Måste ju helt enkelt vara min tur att bränna om Gurra för lite omväxlings skull…

  • boman

    Medlem
    29 april, 2004 vid 12:36

    Kul Semi nu är vi hela 4st med Hs i RBS smile.gif

    Mitt tips på fotstropparna, dom bakre längst bak, och dom främmre näst längst bak och så långt ut det bara går, pröva runt lite och se om du märker någon skillnad.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 april, 2004 vid 18:24

    Nu är sidan med anmälningsinfo för mellansvenska cupen färdig -bara gå in och kolla postgiro nummer för anmälan på http://www.lorch.se

  • roy

    Medlem
    4 maj, 2004 vid 14:55

    erfarna kappelskärs-surfare… kommer det vind????
    ser lite dåligt ut på Windguru…. confused.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 maj, 2004 vid 16:14

    var kan man hitta mer info om tider och vägbeskrivning??

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing MELLANSVENSKA CUPEN KAPELLSKÄR 8:E MAJ

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.