Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Midjesele, automatic krok eller vanlig???

  • Midjesele, automatic krok eller vanlig???

    Publicerad av niclase på 1 juli, 2005 vid 09:09

    Är i tagen att köpa ny midjesele men lurar på om det får bli en “vanlig” krok eller en automatisk krok.

    Erfarenheter kring dessa två? Fördelar/nackdelar med automatisk? Känns som om automatik modellen skulle vara lättare att paja?

    Thanksam för kommentarer. tongue.gif

    Nico

    dr-masse svarade 18 år, 10 månader sedan 12 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • basse

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 09:51

    Har standardspänne på min krok… tycker inte det är särskilt jobbigt att spänna och spänna upp iaf. En smaksak.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 10:59

    Kolla på Quick Release kroken. Ett bra alternativ.
    Finns flera modeller som använder den.

  • niclase

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 11:12

    ok. Har lurat på NP 3D men de är ju inte billigast på marknaden..

    tack för era synpunkter!

    Nico

  • oaxen

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 11:16

    Jag tillhör den mest fanatiska funktionalistfalangen och måste vittna om att automatic är riktigt bra! Punkt.

  • niclase

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 11:21

    då tillhör vi nog samma falang vilket inte gör saken lättare. punkt slut jag köper väl en automatic då!

    länge leve kapitalismen. (=SP).

  • adde

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 11:21

    Jag hade NPs automatic (00′ tror jag) men den fick jag dra åt skruven (som håller fast plastbandet) med jämna mellanrum, samt att den släppte flera gånger under segling.

    Då är ProLimits QR bättre, finns på ProLimits egna selar, men även på NS och Naish.

    /adde

  • niclase

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 11:24

    suck…jaha då får man väl kolla upp dem med då… smirk.gif

  • hstrom

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 11:30

    Jag kör med north cross… tycker den e riktgit go… har en platta på framsidan med så att inte kroken ligger mot magen… fast det har kanske dom andra med?

    Jag e iafl grymt nöjd med den!

  • s_boy

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 11:30

    Tjena

    Jag har en NP 3D och den fungerar alldeles utmärkt.
    Skön som fan och har aldrig strulat.

  • mattap

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 11:42

    niclase!

    Du är inte ute efter en i storlek M? Se NP 3D midjesele

    Kan säga att den selen är grym, men jag skulle behöva en Small. Köper du en S så kan vi byta och du kan få ett par hundralappar imellan för obetydligt slitage på min. Har kanske seglat 5ggr med den!

    Om du är intresserad så hysta iväg ett mail till mats@hemmail.se , jag har semester V27 men tillbaka i Gbg V28

    Mvh
    Mats

  • voodoo

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 13:43

    kolla in north’s supercross eller cross..magplattan gör underverk med prolimits quickrelease smile.gif

  • mag

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 13:50

    Jag har kört Automatic från 99 och 2003 utan minsta problem. Om du är väldigt smal kan den rappa upp ett par snäpp men det beror mest på min midja. Jag är jättenöjd och den nya 3D sitter säkert ännu bättre. annars finns ju den billigare midjeselen. DaKineselarna är annars otroligt sköna, Nexus och Contour.
    /Magnus

  • surfmanj

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 13:52

    PROLIMIT har en grymmt bra automatic sele, själv har jag en kite sele grymt skön och liten krok! Perfect automatic system som förmodligen aldrig kommer att gå sönder, kört med min i snart 3 år och då har jag seglat grymt mycket! inte minsta sliten!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 18:07

    Har nyligen köpt en NP- 3D. Den känns bra att segla med, men jag är redan tväksam om kvaliteten. Har seglat 3 ggr. med den och den grå gummin som sitter över (lock) mekanismen är redan lite sönder. Jag ångrar mig, hadde varit bättre att köpa en NP med vanlig spänna.Kan man begära att få byta? Detta kan inte räknas son normal slitage.
    JJ

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 juli, 2005 vid 06:53

    Svar till:


    niclase!

    Du är inte ute efter en i storlek M? Se NP 3D midjesele

    Kan säga att den selen är grym, men jag skulle behöva en Small. Köper du en S så kan vi byta och du kan få ett par hundralappar imellan för obetydligt slitage på min. Har kanske seglat 5ggr med den!

    Om du är intresserad så hysta iväg ett mail till mats@hemmail.se , jag har semester V27 men tillbaka i Gbg V28

    Mvh
    Mats

    [/ QUOTE ]

    Tjena.

    Tyvärr är jag storlek större.. (105 kg) så jag kör L/XL men tack för omtanken!

    Nico

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Midjesele, automatic krok eller vanlig???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.