Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Minska bomtryck Rebel
-
Minska bomtryck Rebel
Publicerad av smellslikeroses på 17 oktober, 2011 vid 17:31Har en North Rebel som jag gärna skulle vilja minska bomtrycket på, någon som vet hur man gör? Mina underarmar dog nästan efter gårdagens pass…
dadil svarade 13 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
så här. [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=E_9_5OYH1Dk”]Bicepscurl 70kg – YouTube[/ame]
-
Fasen, visste att jag skulle vara tvungen att springa på gymmet nu också 😉 Att det krampade kan dock bero på mina tjocka handskar som inte är förböjda… kan vara en orsak, men jag tänkte underlätta problemet med ett mindre bomtryck om det nu går!
-
Rebel är ju inte känd för sitt höga bommtryck precis… trimma rätt och håll inte så hårt i bommen! 🙂
Annars kan går det över efter ett par sessioons. Går att täna lite med handklämmor med för att förebygga!
-
HANDSKARNA E PROBLEMET! jag vet! Hitta eller battre, prova handskar som ar forbojda. Bomtrycket spelar mindre roll.
-
Flytta bomstoppet narmare dig sa du kan kora med bommen vilandes mot stoppet sa sparar du pa armkraften, vid behov depowra genom att halla kiten lagt och bromsa med bradan.
-
viktor77
Gäst18 oktober, 2011 vid 06:36Vanligt problem det här och som någon skrev här är en lösning ett par bättre (ofta tunnare) handskar. Lär dig också köra avslappnat och inte hålla så hårt i bommen. Du ska inte behöva köra runt med sluten hand runt bommen. Att skacka loss händerna/armarna med jämna mellanrum hjälper också.
-
Låter som det är handskarna. Själv köpte jag ett par tjocka och får fruktansvärt ont i händerna efter en halvtimme på vattnet. Har aldrig haft några problem utan dom.
-
Men då är det nog handskarna… för detta problem har jag inte stött på utan dom. Lite surt när man precis köpt dom bara, men jag får väl kika på några andra då. Någon som har något tips på ett par handskar som inte ger en kramp?
-
Jag kör tumvantar som är förböjda, grymt skönt och alltid varmt..
/jens
-
märkligt… jag tycker samma sak som mjölkman. jag har ett par tumvantar med en tunn plast på insidan (typ galon), funkar faktiskt mindre dåligt än fingervantar…
Logga in för att svara.