Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Minska bomtryck Rebel

• Minska bomtryck Rebel

Publicerad av smellslikeroses på 17 oktober, 2011 vid 17:31

Har en North Rebel som jag gärna skulle vilja minska bomtrycket på, någon som vet hur man gör? Mina underarmar dog nästan efter gårdagens pass…

dadil svarade 13 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • mjersen

Medlem
    17 oktober, 2011 vid 19:18

så här. [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=E_9_5OYH1Dk”]Bicepscurl 70kg – YouTube[/ame]

• smellslikeroses

Medlem
    17 oktober, 2011 vid 21:02

Fasen, visste att jag skulle vara tvungen att springa på gymmet nu också 😉 Att det krampade kan dock bero på mina tjocka handskar som inte är förböjda… kan vara en orsak, men jag tänkte underlätta problemet med ett mindre bomtryck om det nu går!

• regfellow

Medlem
    17 oktober, 2011 vid 21:25

Rebel är ju inte känd för sitt höga bommtryck precis… trimma rätt och håll inte så hårt i bommen! 🙂

Annars kan går det över efter ett par sessioons. Går att täna lite med handklämmor med för att förebygga!

• plattvatten

Medlem
    17 oktober, 2011 vid 23:04

HANDSKARNA E PROBLEMET! jag vet! Hitta eller battre, prova handskar som ar forbojda. Bomtrycket spelar mindre roll.

• acemattias

Medlem
    18 oktober, 2011 vid 01:08

Flytta bomstoppet narmare dig sa du kan kora med bommen vilandes mot stoppet sa sparar du pa armkraften, vid behov depowra genom att halla kiten lagt och bromsa med bradan.

• viktor77

Gäst
    18 oktober, 2011 vid 06:36

Vanligt problem det här och som någon skrev här är en lösning ett par bättre (ofta tunnare) handskar. Lär dig också köra avslappnat och inte hålla så hårt i bommen. Du ska inte behöva köra runt med sluten hand runt bommen. Att skacka loss händerna/armarna med jämna mellanrum hjälper också.

• inka10

Medlem
    18 oktober, 2011 vid 17:54

Låter som det är handskarna. Själv köpte jag ett par tjocka och får fruktansvärt ont i händerna efter en halvtimme på vattnet. Har aldrig haft några problem utan dom.

• smellslikeroses

Medlem
    18 oktober, 2011 vid 18:18

Men då är det nog handskarna… för detta problem har jag inte stött på utan dom. Lite surt när man precis köpt dom bara, men jag får väl kika på några andra då. Någon som har något tips på ett par handskar som inte ger en kramp?

• milkman

Medlem
    18 oktober, 2011 vid 21:59

Jag kör tumvantar som är förböjda, grymt skönt och alltid varmt..

/jens

• dadil

Medlem
    18 oktober, 2011 vid 22:15

märkligt… jag tycker samma sak som mjölkman. jag har ett par tumvantar med en tunn plast på insidan (typ galon), funkar faktiskt mindre dåligt än fingervantar…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Minska bomtryck Rebel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.