Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mistral Joker, V114

• Mistral Joker, V114

Publicerad av anonym-anvandare på 14 juni, 2003 vid 17:18

Såg en grym bräda på http://www.mistral.com joker tror jag
    den hette volym 114 liter 68 bred,
    vet någon om den går att rida kassa vågor, borde ju
    plana lätt pga sin bredd.
    Funderar även på F2:s mostsvarigehet den där med
    avkapade häcken style eller vad den nu hette.
    Vilken är bäst?

ola_p svarade 22 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    16 juni, 2003 vid 08:54

Tror inte någon av dem är att rekomendera.
    Kolla på RRD, JP, Starboard & Fanatic istället.
    RRD Twintip 105 & JP 103 var de mest allrounda brädorna tills i år, fast RRD är ju lättare och billigare.
    Tror att man ska titta efter någon bräda som inte är alltför extrem freestyle, då tappar man lite av cruisingkänslan. Lycka till.

• oscar

Medlem
    16 juni, 2003 vid 09:20

Vill du rida lite kassa vågor men även tricka i lättvind är det verkligen rätt av dig att kolla in F2 Compstyle och Mistral Joker. Båda dessa brädor har mkt bottenkurva och svänger grymt bra. Bottenkurva ger även bra pop på plattvatten. Du förlorar lite i tidig planing jämfört med t ex JP freestyle som har en rak bottenkurva som en vanlig freeride.

Även om de är breda så planar alltså dessa brädor inte så där jättelätt men detta kan avhjälpas med bra teknik och en aktiv segelstil. Förra helgen på öland kunde jag lätt crusia omkring med min Twister 117, original 24 fena och Echo 7.0 lika tidigt som de som seglade JP brädor med 30 fenor och 7.5 segel. Hängselelinorna tätt ihop så att man känner vinden i händerna, lite pumpning och fötterna på rätt ställe så är det bara att köra.

Läs testet i Boards Juli nummer, både f2 och mistral får grym kritik för sina svängegenskaper, pop, slide i trick samt att de passar bra som lättvindsvågisar.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 juni, 2003 vid 10:11

Det var faktiskt det jag ville rida
    svenska kassa vågor i kass vind.
    JP tycker jag bara ser ut som en freeride.
    Mistral Joker blir det nog, men tittat
    lite på fanatic också.

• ola_p

Medlem
    16 juni, 2003 vid 10:29

Fast isf kanske de nya freewave brädorna kunde vara ett alternativ? eller? typ goya freewave eller starboard evo…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA