Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mondial-du-Vent 2013

  • Mondial-du-Vent 2013

    Publicerad av mackee på 20 januari, 2013 vid 10:37

    Tänkte ev åka på denna tävling 20-28 April och passa på att trimma in dom nya prylarna
    Upplägg hyra nått hus i två veckor 2 st med buss och prylar resten av familjen flyger ner
    Någon mer som tänkt åka?
    http://www.mondial-du-vent.com/
    Boende kan man hitta på Pure France

    marden svarade 10 år, 11 månader sedan 15 Medlemmar · 64 Svar
  • 64 Svar
  • benke-2

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 07:36

    Jo möjligen…
    Bästa och största tävlingen, om det blåser blir det:
    Albauta, Bringdal, Rob Douglas och en del proffs till, och ett antal tusen dårar (Fransmän) på stranden.

  • getwet

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 10:18

    Funderat på det där nu i ett par säsonger, klart är att det måste genomföras innan man hamnar i backen, eller i mitt fall i havet…….

    OM…….vi åker ner i april så görs det med husbilen. I vårt fall står valet mellan Sydafrika eller Frankrike vilket kommer att framgå ganska snart.

  • seve1000

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 20:57

    @getwet 705861 wrote:

    Funderat på det där nu i ett par säsonger, klart är att det måste genomföras innan man hamnar i backen, eller i mitt fall i havet…….

    OM…….vi åker ner i april så görs det med husbilen. I vårt fall står valet mellan Sydafrika eller Frankrike vilket kommer att framgå ganska snart.

    Om du skall ta husbilen till Sydafrika glöm inte att bunkra med många Pascual Toso för det är långt:cool2:

  • mackee

    Medlem
    23 januari, 2013 vid 09:00

    @getwet 705861 wrote:

    Funderat på det där nu i ett par säsonger, klart är att det måste genomföras innan man hamnar i backen, eller i mitt fall i havet…….

    OM…….vi åker ner i april så görs det med husbilen. I vårt fall står valet mellan Sydafrika eller Frankrike vilket kommer att framgå ganska snart.

    Ska du köra till Sydafrika kan du ju stanna och ta en fika i frankrike:grin:

  • jester

    Medlem
    23 januari, 2013 vid 09:29

    Syftningsfel är alltid roliga… 🙂

  • larsd

    Medlem
    26 januari, 2013 vid 15:38

    Om man inte gillar, eller har tid med, hela tävlingen finns ju les Coussoules (och även the Line, som litet nytt kul påfund).
    [video=vimeo;58207561]http://vimeo.com/58207561[/video]

  • surfan

    Medlem
    26 januari, 2013 vid 17:24

    ser la gött ut !!!

  • mattias-j

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 16:42

    Då vet vi var du kommer leka i april Lars. Varför åka till Luderitz???
    Vill också….!!!!!
    Ser ju sjukt bra ut! Varför har man inte testat det förut? Enda problemet är väl att det kan vara lite mycket halvvind. Men med grävmaskin så fixar man ju det lätt!! Borde vara något för La Franqui “kommun” att ta tag i. Synd bara att hela Etangen och stranden är så kallat “Natura 2000” typ K-Märkt område.

  • marden

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 17:29

    ere på samma strand / område som LF ? ser lite så ut

  • larsd

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 19:49

    @Mården 706116 wrote:

    ere på samma strand / område som LF ? ser lite så ut

    Lite längre upp mot port la nouvelle bara, tror jag.

  • marden

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 20:07

    benke o jag snurrade omkring en del i området o jag körde lite i palme etang också ,synd vi inte såg denna medan vi samlade mod och väntade på att det skulle mojna lite 🙂

  • getwet

    Medlem
    28 januari, 2013 vid 07:41

    @Seve1000 705889 wrote:

    Om du skall ta husbilen till Sydafrika glöm inte att bunkra med många Pascual Toso för det är långt:cool2:

    Bunkrat och klart…..

  • martin-m-a

    Medlem
    28 januari, 2013 vid 09:35

    @LarsD 706043 wrote:

    Om man inte gillar, eller har tid med, hela tävlingen finns ju les Coussoules (och även the Line, som litet nytt kul påfund).
    [video=vimeo;58207561]http://vimeo.com/58207561[/video]

    Kanon Lars ! De kör med rätt segel:grin:

  • larsd

    Medlem
    24 mars, 2013 vid 15:37

    Börjar närma sig så saktliga…
    [video=vimeo;40076095]http://vimeo.com/40076095[/video]

  • andersbq

    Medlem
    14 april, 2013 vid 07:42

    ge järnet Macke och tvåla till franoserna och holländarna, det ser ju att bli åka av med mycket vind!

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mondial-du-Vent 2013

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.