Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Morgonsession i rågelund, onsdag?

  • Morgonsession i rågelund, onsdag?

    Publicerad av wakenils på 8 april, 2008 vid 13:33

    Dmi ger pikar om att det kan vara surfbart imorgon, nån som är sugen på att vara på vattnet innan kl 8? Västligt, rågelund funkar väl då?

    djevulen svarade 16 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • jezaja

    Medlem
    8 april, 2008 vid 14:24
    WakeNils;456997 wrote:
    Dmi ger pikar om att det kan vara surfbart imorgon, nån som är sugen på att vara på vattnet innan kl 8? Västligt, rågelund funkar väl då?

    Jag surfar troligen i varberg om det funkar, första gången på läääänge 🙂

  • wakenils

    Medlem
    8 april, 2008 vid 18:54

    @jezaja 457007 wrote:

    Jag surfar troligen i varberg om det funkar, första gången på läääänge 🙂

    vad har du haft för dig då? localsen skryter ju om hur bra tryck det är i varberg hela tiden när prognosen knappt räcker för att hålla upp flaggorna

    kom igen nu, är det inga morgonpigga surfers kvar som vill chansa?

  • yann

    Medlem
    8 april, 2008 vid 20:22

    Hade sama tankar men nu skrev dom ner prognosen 🙁

  • wakenils

    Medlem
    8 april, 2008 vid 20:43

    såg det… jävla jävla

  • djevulen

    Medlem
    9 april, 2008 vid 08:23

    bidde det någon morgon season??det ser ut å fläkta lite nu,någon som e på vid middag?

  • jezaja

    Medlem
    9 april, 2008 vid 09:37
    WakeNils;457124 wrote:
    vad har du haft för dig då? localsen skryter ju om hur bra tryck det är i varberg hela tiden när prognosen knappt räcker för att hålla upp flaggorna

    kom igen nu, är det inga morgonpigga surfers kvar som vill chansa?

    Flyttat till hus, äter upp all tid. Dessutom har det inte blåst något ordentligt heller.

    Dom bara ljuger, såg två stycken stå på bottnen med drakarna rakt upp härromdagen. Sen så kommer dom in hit och skriver att dom surfat fullt ös i flera timmar 🙂
    Någon som känner sig träffad? 🙂

  • wakenils

    Medlem
    9 april, 2008 vid 11:37

    nä jag var inte ute imorse, ser att det är sw 8+ ms nu, askim??

  • wakenils

    Medlem
    9 april, 2008 vid 11:48

    djevulen e redan på väg söderut… jag hoppar in i bilen jag med… siktet mot rågelund men får se var mr. d. hittar vind

  • above_the_law

    Medlem
    9 april, 2008 vid 12:22

    Ser ut att bli mer vind norr över i em/kväll, så jag drar till hagen i Stora Höga om fem min 14.30 ca…Någon som är på?

    Nicco 0706695030

  • djevulen

    Medlem
    9 april, 2008 vid 16:40

    då va man hemma efter en fin”dag på jobbet”det va helt ok i rågelund,lite byigt men man fick ju sladda lite,hoppas på samma i morgon

  • wakenils

    Medlem
    9 april, 2008 vid 22:16

    sjukt nice idag… vet inte hur många kiteloopar det blev men många var det o inte så många som knasade knäna men några köttbullelandningar fick det bli
    rågelund får godkänt… men är det inte snabbare att köra av motorvägen vid frillesås?
    får sätta ett larm på onsalamätarn så man inte missar några surftimmar när prognoserna inte visar rätt

  • byguy

    Medlem
    10 april, 2008 vid 07:28

    Motorvägen blir flera km längre, men gasar du, snabbare.

  • neven

    Medlem
    10 april, 2008 vid 10:17

    @WakeNils 457398 wrote:

    sjukt nice idag… vet inte hur många kiteloopar det blev men många var det o inte så många som knasade knäna men några köttbullelandningar fick det bli
    rågelund får godkänt… men är det inte snabbare att köra av motorvägen vid frillesås?
    får sätta ett larm på onsalamätarn så man inte missar några surftimmar när prognoserna inte visar rätt

    Det snackades ett tag om inte folket på onslamätarn kunde släppa sina rådata i real-tid så att man kunde bygga egen graf med larm eller vad man nu vill. Tyvärr tror jag det rann ut i sanden.

    Ett annat alternativ var att göra bildanalysprogram som plockar värdena från grafen…

  • wakenils

    Medlem
    10 april, 2008 vid 10:38

    Den här filen finns: http://www.oso.chalmers.se/oso/Info/weather.txt
    Använder den i mitt ganska utdaterade väderprogram: http://nils.heuman.se/weather

  • neven

    Medlem
    10 april, 2008 vid 11:22

    Det ser ju schysst ut!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Morgonsession i rågelund, onsdag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.