Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Mountainboard + kite = sant ???
-
Mountainboard + kite = sant ???
Publicerad av anonym-anvandare på 5 oktober, 2002 vid 14:21Nån som kan dela med sig av erfarenheter från mountainboard och kite ??? Funkar detta bra. Vilken typ av mountainboard bör man satsa på ???
anonym-anvandare svarade 23 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Roligare än man kan tro, lätt att lära sig trick på, nackdelen är väl att man slår sig mer än på vatten & snö.
-
SJUKT JÄLA FARLIGT skulle jag säga, har testat buggy, aldrig mer, körde en 15kvm kite i 6m/s gjorde nog en 65knyck på beachen i ängelhåla.
-
Har du byggt bräda själv ? Funkar det med valiga truckar för longboard? vart köper man hjul ?? Vill ju komma så billigt undan som möjligt.
Melker
-
Brutalt!!!
Landar man som jag gör på vattnet emellanåt så blir man inte långlivad. -
Cool! var sätter man fötterna ser väldigt kort ut…
Hur fort går den? hemmabygge? motor? -
Jag tar brädan. Du får 600 rätt i näven om det är OK. 600 är allt jag har innan löning nämligen. Bor i Malmö så vi kan ju bara ses på nån ”kitespot”. Nämn ställe och tid så ses vi där. Om hjulen rullar och truckarna är hela vill säga. Är hjulen kullagrade ?
Mvh – Melker
-
Oki-doki, tuckarna är Ok, hjulen är lagrade med SKF kappslade lager, och den är i det stora hela mycket välbyggd…
Skicka ett privat mess med ditt nummer så hör jag av mig…
-
Hoppas du fick mailet som sagt så skall jag till helsingborg i kväll.
Mvh – Melker
-
Har punka. Nån som vet vart man köper ny innerslang ??
Melker
Logga in för att svara.