Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mr Hilarp in action IGEN, dock inte mot surfare.

  • mjersen

    Medlem
    30 november, 2009 vid 14:04

    haha allt verkar går att stoppa med fågelargument.

  • svenne

    Medlem
    30 november, 2009 vid 14:11

    Jo, den där tomten verkar tamejfan aldrig ta slut. Seriöst, hur kan en sån stolle få leva runt? Kan ingen ta fram räknedosan och räkna ut hur mycket han har kostat kommunen i rena extrautgifter. Är ganska säker på att det är både en och en annan sjukvårdare som får gå hemma pga av den här stollen.

  • macedu

    Medlem
    30 november, 2009 vid 15:04

    Undrar hur alla fåglar och djur beter sig då de ngn gång alltid ser ljus i horisonten eller vid bebyggelserna runt om…för inte fan håller sig djuren på EXAKT samma ställe…. och alla fågelfän som flyger söderöver…… att dom då inte dras till ljusen?????
    VI har ju på hela planeten fuckat allt möjligt…. har den där rackaren bil…… ja då pajjar han ju luft etc…. han borde ta sitt ansvar….

    Busarna ligger inte och väntar då de inte vet om det är en tjej eller 100kilos kille…haha…klassiker.

    /mac

    PS Har Ni ngt mer kul om denna prick…. DS

  • macedu

    Medlem
    30 november, 2009 vid 15:07

    [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Marcus/LOKALA%7E1/Temp/moz-screenshot-5.png[/IMG]3447786819.jpg

  • macedu

    Medlem
    30 november, 2009 vid 15:10

    Det är ingen som rör denna kille……. han får med sig det han vill…..GOOGLA är bra…..hoh… Han är inte klar med kite och vindsurf…… inte på länge….

    Hillarps hyllas som Årets Yrkesman

    Av Christina Gustafson
    Publicerad 9 december 2008 13.42 | Uppdaterad 10 december 2008 12.25

    Jan-Åke Hillarp är lärare, biolog, naturvårdare, reservatstillsynsman, fågelskådare, sälskyddare, författare, fotograf och miljöpristagare. Nu kan han lägga till ännu en titel: Årets yrkesman.

    SKANÖR. Det är Rotaryklubbarna i Falsterbo/Vellinge och Falsterbo-Skytt som står bakom utmärkelsen. Att de den här gången fastnat för Jan-Åke Hillarp motiverar de så här:

    “Jan-Åke Hillarp har under många år arbetat för bevarande av Falsterbonäsets flora och fauna. Genom sitt engagemang i Falsterbonäsets naturvårdsförening, i Katastrofhjälp för fåglar och vilt och som lärare och guide har han bidragit till en ökad kunskap och förståelse för vikten av att bevara den säregna naturen på Ljungen till glädje för både djur och människor. Som tillsyningsman för Måkläppen ser han också till att sälarna får leva i fred trots närheten till människorna.”

    Utmärkelsen delas ut på Nobeldagen.

  • dane-insane

    Medlem
    30 november, 2009 vid 15:34

    Att säga att mörker är tryggare än ljus e ju rätt dumt att säga oxå. Fast om det är bevisat så kan vi ju stänga ner all belysning i världen å på så sätt spara på miljön.

  • alesand

    Medlem
    30 november, 2009 vid 16:12
    Dane Insane;590593 wrote:
    Att säga att mörker är tryggare än ljus e ju rätt dumt att säga oxå. Fast om det är bevisat så kan vi ju stänga ner all belysning i världen å på så sätt spara på miljön.

    Weeeeeeeell – Ett sådant jippo är ju faktiskt gjort för int så länge sen. “Earth Hour”.

  • call3

    Medlem
    30 november, 2009 vid 18:37

    2011 planerar Hillarp att Näset ska tömmas på människor och bli naturreservat

  • macedu

    Medlem
    30 november, 2009 vid 20:11

    Verktyg:

    AS50-1.jpg

  • svenne

    Medlem
    30 november, 2009 vid 23:24
    MacEdu;590633 wrote:
    Verktyg:

    [IMG]Klumpigt jänkeskrot[/IMG]

    Mjaaee, efter några tiotusen skott på skjutfältet så skulle jag säga att det är inget bra val. Pippifågel skjuts bäst med hagel. Eller hur tänkte du nu?..

  • acemattias

    Medlem
    1 december, 2009 vid 00:51

    Ar mannen tummis med Rotary sa ar nog det kokta flasket stekt.
    Vi behover en ny Che Guevara i vara led!

  • pjoter

    Medlem
    1 december, 2009 vid 09:35

    Hehe, han är tuff Hillarp, och en trevlig prick att prata med som har grym koll på sina grejer. Han vill ha ett rikt djurliv och att vi ska störa naturen så lite som möjligt vilket är samma som många av oss vill. Tyvärr har vi kommit på varsin sida då vi ser på vår hobby på olika sätt. Vi ser all nöje det ger med minimala om några skador på miljön medans han inte har passion för det och därför fokuserar på det negativa. För självklart så stör vi djurlivet en del, vem gör inte det? Räcker man tar en promenad i skogen (eller smyger på fåglar med kikare) så stör man. För han däremot är det bl.a. fågelskådning som ger den passionen att han rättfärdigar sitt störande av naturen.

  • macedu

    Medlem
    1 december, 2009 vid 10:01

    Mr Hilarp har ju själv tagit naturen i egna händer. Han har skjutit av djur som tagit sig ut på den berömda sandtungan som bildats NATURLIGT eller onaturligt ut till måkläppan (tror detta var rätt), Allt för att rädda fågelungar som annars skulle kadavrats av bla rävar……hmhm.
    (stod i en äldre artikel).

    Sen är väl vi en naturlig del av naturen……. vi är naturen……eller….att vi lärt oss utveckla oss tillhörde OXÅ naturen……. vi makade ju oss fram med sten och djurhud för många år sen…..

    /mac

    PS Svenne! Med att bara “passera” kulan ett par cm så ryker det både fjädrar så det vore slöseri med ammo….. hm…subsonic ammo eller….hmmm….ja….. DS

  • pjoter

    Medlem
    1 december, 2009 vid 10:22

    Ska man se det så finns det ju ingen anledning att köpa något miljövänligt ellet över huvudtaget tänka sig för. det är fullt naturligt att vi bränner sönder klotet och dör ut. Har hänt saker så livet har fått börja om här förr. Med denna tanke blir det ju inte heller någon anledning att försöka förhindra mord, våldtäkter etc, är ju helt naturliga företeelser.

    Vet inte med dig men jag har då ingen lust att leva livet på det sättet. Vill hellre jobba för att de ska va en trevlig plats att leva och föda upp kommande generationer på.

  • macedu

    Medlem
    1 december, 2009 vid 10:45

    hmhm……

    Håller givetvis med dig men ibland så går man FÖÖÖÖÖR långt med vissa saker och i slutändan så är ingen “ren”…….
    Alla har en del i “vad vi gör” med vår planet…även Hilarp…… Jag är 43 och tog körkort för ett år sen……. fundera på vad jag då inte gjort med miljön……. dock så har jag flugit mer än “många”….. så jag är väl busted där….. Hilarp har nog bil, eller har ngt på sig som kan väcka anstöt hos ngn annan…..

    Sen att blanda in våldtäkter, mord och låta naturen ha sin gång vet jag inte hur du kom in på(korkad tanke men det var du som tänkte den)………
    Då säger jag att naturens gång är att stoppa den, vilket görs….. och naturens gång ÄR av vi börjar komma till insikt om VAD som händer med vår planet…..Vilket är toppen…..

    Men som med allt…. man väljer sina strider……och har man på fötterna så väljer man de lätta striderna(att Hilarp gav sig på oljebolagen är ju inte tänkbart menar jag)…… som då kanske inte har så stor impact på miljön….. lite så menar jag…..

    Jag vet och känner igen mig själv att alltid ta upp skit ur “sjön”, även om jag mer tänker…. ajdå den flaskan kan man ju skära sig på om man “går i här” (som surfare asså)……

    Jag är övertygad om att vi “sjöbusar” är ett ganska väl utvecklat släkte när det gäller en fräsch natur…… de flesta iallfall…

    bla bla bla……:wink:
    /mac

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mr Hilarp in action IGEN, dock inte mot surfare.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.