Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som handlat på Lonasport?

  • lima-ko

    Medlem
    27 juli, 2010 vid 19:34

    Visst kan man borra i plattorna men för tillfället kör jag enbart med pads och där kan man inte borra på samma sätt som på ett par boots.
    Skulle du kunna mäta vad avståndet är från hål till hål är (center-center?
    Lurar faktiskt på att göra en tråd där alla får posta respektive märkens olika mått så man vet vilka pads som passar till vilka brädor. Det finns en uppsjö av bra brädor, tyvärr är det inte detsamma med pads.

  • gadget

    Medlem
    27 juli, 2010 vid 19:49
    yfo;622657 wrote:
    Folk är trötta på andrahandssortering och nålar i sina kiter^

    vad har du fått det ifrån?
    skulle det bli problem av någon anledning är ändå anders den som bäst att ha att göra med.

  • petting_4

    Medlem
    27 juli, 2010 vid 19:52

    Svårt att mäta med bootsen på men ring surfers så kan dom säkert ta fram måtten.

  • lima-ko

    Medlem
    27 juli, 2010 vid 20:01

    Ska bli, efter det skapar jag fakta-tråden.

  • larssa

    Medlem
    27 juli, 2010 vid 20:06
    yfo;622657 wrote:
    Folk är trötta på andrahandssortering och nålar i sina kiter^

    Kan enbart hålla med dom andra som sagt att Anders har alltid haft superb service. Löjligt inlägg!!!

  • yfo

    Medlem
    27 juli, 2010 vid 20:27
    Larssa;622749 wrote:
    Kan enbart hålla med dom andra som sagt att Anders har alltid haft superb service. Löjligt inlägg!!!

    Kan enbart säga motsatsen.

  • sourra

    Medlem
    27 juli, 2010 vid 20:58
    petting_4;622746 wrote:
    Svårt att mäta med bootsen på men ring surfers så kan dom säkert ta fram måtten.

    Det är väl 6″ som på de flesta bootslämpade brädor?

  • lima-ko

    Medlem
    27 juli, 2010 vid 22:04
    sourra;622763 wrote:
    Det är väl 6″ som på de flesta bootslämpade brädor?

    Alltså 15,24 cm?

    Aboars kör till exempel 14,7 cm för sina pads.
    Naish kör väl också något eget? Vet i alla fall att Nobiles pads inte passar på Naish.

  • sourra

    Medlem
    27 juli, 2010 vid 23:24

    Momentum kör med 6″. Men det kan nog vara så att brädorna har eget hålmönster för att passa pads också så mitt hjälpfulla kommentar kanske inte var till så mycket hjälp ändå…

  • lima-ko

    Medlem
    28 juli, 2010 vid 07:51

    Boots är egentligen ett litet problem eftersom man oftast kan borra lite i plattan om det inte skulle passa, och ofta har de femtioelva hål så man har lite ändringsmån.

    På pads är det dock lite svårare, ska man börja borra där kompromissar man ofta hela padens funktion eftersom stropparna ofta fäster i samma skruv och så vidare.

    Då kan man dra slutsatsen att Aboards underbara pads inte passar på Cabrinha, och inte på Naish heller? Hur är det med LF, de kör väl också 6″?

  • lima-ko

    Medlem
    28 juli, 2010 vid 11:46

    Är du helt hundra på att Naish kör 6″=15,24 cm sourra?

  • sourra

    Medlem
    28 juli, 2010 vid 18:53

    På Momentum – japp. Men sen har de även hål för att padsen ska funka och det avståndet vet jag inte. Jag får väl måtta och hålla på när jag får vantarna på en TT igen.

  • skotten

    Medlem
    30 juli, 2010 vid 16:09

    this new slingshot looks interesting : ) we need to set up a demo down in ze skånelandet soon : )

    Anders Rocks… we should all get kites from him : )

    Follow us on FB and Twitter!!

    http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

    http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

  • snygging

    Medlem
    30 juli, 2010 vid 21:11
    JagkallasPiotrellerPete;622679 wrote:
    anders du som vet.
    är det samma SS-bom till samtliga SS-modeller med tillhörande linor?

    (för det enda negativa som fanns när jag körde SS var linorna. Det var inte linor. Det var rep. För jävla tjocka)

    kan linorna bli för tjocka??
    Vad för negativa effekter får det?

    Tycker man sliter ner alla linor i tipparna och front linorna där nere , sen åker man bara runt och funderar på hur länge de skall hålla!
    När bör man byta , dvs hur mycket slitna kan linorna bli innan det är illa?

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    31 juli, 2010 vid 15:22
    snygging;623236 wrote:
    kan linorna bli för tjocka??
    Vad för negativa effekter får det?

    Tycker man sliter ner alla linor i tipparna och front linorna där nere , sen åker man bara runt och funderar på hur länge de skall hålla!
    När bör man byta , dvs hur mycket slitna kan linorna bli innan det är illa?

    hehe, för det första ser “för tjocka” linor för jävligt ut.
    dessutom hade dessa tjocka linorna jävligt lätt att trassla sig ganska ordentligt, särskilt när linorna är torra och när är de INTE torra när man pumpar upp? Det var precis som att linorna blev så grymt mycket mer lätthanterliga när de va blötlagda om man jämför med andra kites, som caution som jag har nu – mycket mer “användarvänligt”.
    Linorna blev väldigt stela, och det kan väl inte ha att göra med att man har haft de i saltvatten och skitit i att spola av med vanligt vatten?

    När det gäller den andra frågan har ja inte upplevt de scenariot än… skotten svarar för mig.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som handlat på Lonasport?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.