Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som har en 12:a till salu?

• Någon som har en 12:a till salu?

Publicerad av brom på 28 april, 2009 vid 21:10

Söker efter en 11:a eller 12:a bow/sle från 2007/2008.
    Något bra för en medelåkare, typ instinct light/sport, waroo, nova2/3,
    zombie… eller whatever.

Bara det är fint skick.

😎

gh0st svarade 16 år sedan 13 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • betbangan

Medlem
    28 april, 2009 vid 21:28

…då hänger jag på och frågar om någon har en Ozone Sport II -08 13kvm till salu?

• skotten

Medlem
    29 april, 2009 vid 00:09

get the Ozone before you get a Nova mate… and I aint saying that because I think the 2007/8 ozones were awesome…

• wakenils

Medlem
    29 april, 2009 vid 05:28

du kan ju slänga ett öga på köp o sälj…
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/22433/cat/9

Medlem
    29 april, 2009 vid 06:08

jag har en waroo -08 13m och en -07 9m till salu

• hugeo

Medlem
    29 april, 2009 vid 06:40

har en Ehååå 14, 2008 fin som fain

• gurra_g

Medlem
    29 april, 2009 vid 06:45

ingen 13 kvar men en 9a och en 5a Ozone sportII i super fint skick!

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/22253/cat/9

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/22254/cat/9

köp båda samtidigt så får du niceprice!

• above_the_law

Medlem
    29 april, 2009 vid 07:18
    Brom;543447 wrote:
    zombie… eller whatever.

Bara det är fint skick.

😎

Kolla in ”Ghosts” annons i ”Köp&Sälj”!
    Flexifoil = RR till VW-pris (och då är det ändå bra andrahandsvärde på dom..)

• brom

Medlem
    29 april, 2009 vid 08:08

Har tänkt o lägga max 6lax. så hellre instinct än nova alltså, har ju inte
    testat nova så dumt o chansa. Som vanligt får man massa tips på 7:or o
    16kvm Ckite o allt sånt men det måste alltså vara en 11:a eller 12:a.
    Är faktiskt svårare att hitta beg än man tror. ION3 verkar intressant, bra pris men det är ju en high performance maskin, tänker mig något lite snällare för min del. Sport 11:an är intressant om den släpps billigare.

• kasimir

Medlem
    29 april, 2009 vid 12:57

Tror inte du kommer ha några problem med en ION3. Samma skit som Sport och Nova.

• skotten

Medlem
    29 april, 2009 vid 13:30

HAhahaha… well you wont get a hold of nick for a week or two anyway. He is still away.

• nic

Medlem
    29 april, 2009 vid 14:53
    Brom;543447 wrote:
    zombie… eller whatever.

Bara det är fint skick.

😎

Ozone Edge 11 finns på sälj

• brom

Medlem
    29 april, 2009 vid 15:25

Edge:ar finns det tydligen gott om. Men en sån vill jag helst inte ha.

Nån som kört ION3 då? Hur är den?

• gh0st

Medlem
    29 april, 2009 vid 23:11
    skotten;543577 wrote:
    HAhahaha… well you wont get a hold of nick for a week or two anyway. He is still away.

Coming back home on Sunday bro =)

ION3:an ar riktigt skon. Schysst kite for bade nyborjare och erfarna. Underbar att kroka ur med, da det ar en hybrid far du bowens depower men c-kite kansla i hur den svanger och hanterar i luften och urkrokat. Den har riktigt skont register for bade lagvind och riktigt mycket vind. Sa har vi kvaliteten med, tror inte det finns ett annat marke som lagger ner lika mycket pengar pa forstarkningar och kvalitet som flexifoil.
    Som Nicco skrev, en rolls royce till VW pris. Nu later jag som varsta forsaljaren men det ar sant.

Saxat info fran Robsport:

”ION 3 – 2 kiter i 1! Kör i bowkite-läge eller 5-linors C-kite. Testa vad som passar din stil. Hybrid konceptet passar de som vill köra varierat; wakestyle-vågor-höga hopp.

Sander Lenten tycker att ION 3 ger dig mycket tid i luften. Du kan göra dina trick för att sedan inrikta dig på landningen i lugn och ro.

ION 3:an tar bara ett par minuter att rigga om från bow-läge till C-kite. Ändra infästning på framlinorna samt lägg till en 5-lina sen har du en C-kite! Beskrivning finns tryckt på den fantasktiskt praktiska och robusta ryggsäcken som medföljer.

Men det är inte för alla tekniska detaljer och möjligheter till varierade set-ups som du väljer att köra på ION3:an. Det är för känslan. Vare sig din åkstil är åt freerider, vågkiting, big air eller freestyle/wakestyle-hållet så uppskattar man ION3:an för dess sett att flyga i luften. Den fantastiskt lätt att kontrollera, lagom bomtryck och när du krokar ur så kan du styra den med 1 hand.

I tidningen Kite Worlds nr 33 juni 08 så recenserade de ett antal kiter. ”The test team favorite” stod det om ION3:an i slutomdömet. Bättre kan det inte bli.”

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=22457

• yeeah

Medlem
    30 april, 2009 vid 09:21
    Brom;543597 wrote:
    Edge:ar finns det tydligen gott om. Men en sån vill jag helst inte ha.

Nån som kört ION3 då? Hur är den?

kan bara råda dig till att prova prova prova…. kommer få lika många åsikter eller fler som det finns säljare.

jag har nova3 till salu. 3 och 2 är två helt olika drakar, bara för att du gillar den ena betyder inte det att du kommer gilla den andra. Som jag ser det är ozone och takoon drakarna relativt olika, i mitt tycke verkar SS rev ligga närmare ozone.

• brom

Medlem
    30 april, 2009 vid 10:34

Måste ha en inom nån vecka så testa är ju bra men bor man mitt i sverige är det iprincip omöjligt. Hur är ION3:s windrange, tänker mig att den är i största laget, schysst med bra low end dock. Är 70kg och har bara stor spleene bräda för tillfället så man skulle helst ha en elva.

Hmmm..skulle det vara en typ 11.5 istället skulle jag nog köpa den på en gång. Men fortfarande intressant.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som har en 12:a till salu?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.