Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som har några c-kites liggande ?

  • Någon som har några c-kites liggande ?

    Publicerad av surfballe på 25 augusti, 2011 vid 14:29

    Tja !

    Vill gärna köpa två c-kites nya som äldre , ungefär strl 14 och 10kvm. Någon som har några kites att sälja?
    Även Naish park eller liknande” c-shape like” kan vara av intresse.

    Sätter jag inte handle passen sen så vet jag i alla fall att det inte är något fel på utrustningen. 😉

    skriv här, sms:a eller ring!

    mob: 070 578 41 55

    wims_lkp svarade 12 år, 8 månader sedan 15 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • brushanen

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 15:28
  • haze

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 15:31

    Kolla in Combat från Switch kites om du vill ha nya för en bra peng. Fast du borde ju kunna hitta gamla till en billigare peng. Kolla även in på kitesurferen.dk där de säljer en hel del c-kites.

  • larappa

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 16:50

    Jag har en Vegas 14m -07 med en north bom från -09. Köpte kiten ny 2010, om man nu kan kalla det ny 🙂
    Du kan få den för en billig peng!

  • debkausf

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 17:32

    Har en rrd type six 15 till priset av 1500kr. Anv 10-12 ggr. Tokskön kite som dessutom är grymt snabb för att vara så stor.

    0706842270

  • surfballe

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 18:36

    Hadlow pro kitsen ser bra ut, men serien börjar lite lågt, väger nästan 90 kg så en 11 som största är nog l i minsta laget. Men kanske är det någon som kan komplettera med en större ?

    Jag har kollat lite på switch kitsen, grymt pris, men är det någon här som har haft möjlighet att testa dem ?

    Gott med lite snabb respons!

    Vad vill du ha för din Vegas ?

    RRD kiten måste jag googla lite om. vilken årsmod är det ?

  • surfmc

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 19:19

    Har du kollat blocket?

    http://www.blocket.se/vi/35512355.htm

  • brushanen

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 19:26

    Surballen, testa HadlowProna dom, finns i Götet. Billigare vid snabb affär. Lagom snabba, om man kan unna sig att ha en 11m+9m så skall man ha det, bästa storlekarna ( gäller de flesta kiterna)

  • above_the_law

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 20:00
  • marh

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 21:21

    Har en Fuel 03, 13m2 kite only du kan få köpa för 500 pix 😉

  • johan_rydstrom

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 23:22

    7, 9 och 13 Fuel från 2004 finns, vill du ha dem så blir det billigt!

  • nordstedt

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 08:49

    Jag skänker bort min 10m2 Vegas från 2006. Väldigt najs kite men tyvärr har femte linan kapat duken, endast LE som håller ihop kiten. Antagligen ganska meckigt att laga men det skulle vara kul att se den i luften igen 🙂

  • surfballe

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 08:56

    Har antagligen hittat ett par torchisar 2011 14 och 11kvm, Men är ändå lite intresserad av dina fuels 04 om du kan ge mig ett kompis pris kompis.=)

    finns det bom och linor? Vet du om man kan sätta 5:e lina till fästat för pumpleash?

  • johan_rydstrom

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 09:25
    Surfballe;667366 wrote:
    Har antagligen hittat ett par torchisar 2011 14 och 11kvm, Men är ändå lite intresserad av dina fuels 04 om du kan ge mig ett kompis pris kompis.=)

    finns det bom och linor? Vet du om man kan sätta 5:e lina till fästat för pumpleash?

    3 kites, 2 bars, bra skick för att vara från 2004. Har funderat på det där med 5:e linan men aldrig testat, förmodligen bara användbart för relaunch (dvs en i normala fall obelastad lina).

    Name y’er price, inte helt otroligt att jag släpper dem billigt…

    PM eller maila johan . rydstrom at gmail . com

  • above_the_law

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 10:30
    nordstedt;667364 wrote:
    Jag skänker bort min 10m2 Vegas från 2006. Väldigt najs kite men tyvärr har femte linan kapat duken, endast LE som håller ihop kiten. Antagligen ganska meckigt att laga men det skulle vara kul att se den i luften igen 🙂

    Tejpa med lagningsduk på båda sidor och stryk med tunn linneduk mellan strykjärn och duk, eller ta Liquisole och glasfibertape (inte snyggt men håller för nästan vad som helst!)…

  • surfballe

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 10:38

    Jag har mailat dig Johan !

    Någon som har erfarenhet och kan kommentera hur jävliga på en jäuvlisisk skala fuel 04 är att relauncha, kör med bindings så att börja simma mot kiten är inte första alternativet, eller är det det kanske ända alternativet?

    Köper ju nu dessa kites för att träna nya trix….så det lär ju ligga i vattnet en hel del.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som har några c-kites liggande ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.