Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som jobbar i foto/elektronik butik?

  • davids

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 22:06

    Vad blire?

  • johanw

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 07:37

    nikon d300

  • davids

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 08:34

    Nice one… Tror du hittar den billigast på Netonnet men även Scandinavian Photo brukar ligga bra i pris. Dessvärre har priserna gått upp som fan, för 1 månad sedan kosta dem 13000 på scandinavian photo/netonnet och nu får du punga ut runt 16000 🙁

  • emill

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 10:38
    Davids;548916 wrote:
    Nice one… Tror du hittar den billigast på Netonnet men även Scandinavian Photo brukar ligga bra i pris. Dessvärre har priserna gått upp som fan, för 1 månad sedan kosta dem 13000 på scandinavian photo/netonnet och nu får du punga ut runt 16000 🙁

    Prisbilden på digitalkameror är generellt högre vid denna tiden på året då våren/början på sommaren kan ses som en högsäsong inom fotoförsäljning. Framförallt pga nya modeller kommer ut på marknaden. Borde inte ha påverkat D300 dock…

    Priset har ökat rätt markant på D300, härleds förmodligen till den ökade efterfrågan som skapats av det tidigare låga priset.
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=214116

  • skejtar_henke

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 15:07

    Nej det beror på den dåliga svenska kronan…

  • ville

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 15:33
    skejtar_henke;549012 wrote:
    Nej det beror på den dåliga svenska kronan…

    nähh.. en prisuppgång på nästan 20% kan inte bero på kronkursen

  • nundy

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 15:54
    Ville;549016 wrote:
    nähh.. en prisuppgång på nästan 20% kan inte bero på kronkursen

    Why not?

  • lewold

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 16:42

    Hm, jag har en beg. D300 annars Johan. Sugen?

  • johanw

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 19:55
    Lewold;549036 wrote:
    Hm, jag har en beg. D300 annars Johan. Sugen?

    lätt!! e du i sverige?

  • davids

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 22:02
    Ville;549016 wrote:
    nähh.. en prisuppgång på nästan 20% kan inte bero på kronkursen

    Ehhh jo? Det är vad varje butik sagt till mig. Köpte ett D300 hus i mars på Scandinavian Photo för 13000, och det var den sista dem hade inne för det priset då allt skulle gå upp pga den värdelösa kronan. Så jo, klart att även kamerahus påverkas av svag krona (varför skulle det inte?!?)

  • hugeo

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 23:10

    Widen var fean e du ska du me til lsecret imorrn“?

  • johanw

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 05:52

    jo jag ska me i mrogn hugo

  • ville

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 06:25
    Davids;549157 wrote:
    Ehhh jo? Det är vad varje butik sagt till mig. Köpte ett D300 hus i mars på Scandinavian Photo för 13000, och det var den sista dem hade inne för det priset då allt skulle gå upp pga den värdelösa kronan. Så jo, klart att även kamerahus påverkas av svag krona (varför skulle det inte?!?)

    Det är inte omöjligt men du får gärna komma med nått konkret argument. Ifall det bara är tex svenska kronans köpkraft mot dollarn som förändrats skulle det gamla priset motsvara en kurs på under 6kr mot dagens 7.7kr.

  • luuddee

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 06:43

    ni får tänka på att kamerorna som säljs nu säkerligen köpts in när dollarn stod i 8.50. jämfört med dollarn tidigare på 6kr är det 30% skillnad.

    men johan det e bara att köpa och låtsas att du inte hade dom pengarna. haha

  • pjoter

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 06:49

    Shit sherlock… Så kronans värde har betydelse för priser på importerade grejer alltså..?
    Att det ens är en diskussion kring detta är ett under i ett land med 9års obligatorisk grundskola och sen mer eller mindre obligatoriskt gymnasie i ytterliga 3 år.

    För att förlänga det hela så har inköpspriser mm stigit ungefär lika mycket som kronan dalat men då vi är inne i en rätt ordentlig kris så har många led valt att plocka ut mindre vinst än tidigare för att iaf överleva. Varför priset på många varor inte stigit lika mycket som kronan dalat. Sen är det ju inte kronans kurs för tillfället som är det intressanta utan kronans kurs vid tillfället man betalar fakturan (som jag nu såg att Ludderedan skrivit).

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som jobbar i foto/elektronik butik?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.