Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som kör i våtdräkt fortfarande?

  • Någon som kör i våtdräkt fortfarande?

    Publicerad av anonym-anvandare på 3 november, 2003 vid 14:04

    Är det någon som fortfarande kör i våtdräkt eller är det ett måste att ha en torrdräkt?
    Har inte varit ute på hur länge som helst då jag varit bortrest och är lite fundersam om det ens är lönt att ge sig ut utan att göra ännu ett nytt inköp.

    tacksam för svar
    //andreas

    gangsta_erik svarade 20 år, 6 månader sedan 11 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • kalabra

    Medlem
    3 november, 2003 vid 15:04

    Använder fortfarande min 5/3 dräkt, har en short John under samt en väst med huva utanpå och det funkar kanon.
    Har även bra erfarenhet av att dra på sig ett vanligt underställ om man inte har en short John. Nån form av huva är dock ett måste.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 november, 2003 vid 15:16

    Var ute i lördags med NP-3000 (5/3mm) plus huva och (öppna) tumvantar. Kroppen var inga problem, men för händerna var det inget roligt, men då ska jag tillägga att jag är en fryskyckling. Plus att surfet gick uruselt, så för min del var det mera kallt än kul.
    Å andra sidan körde ju Peter i 3/3-våtdräkt och utan huva, och han lever än. wink.gif

    /Rasmus

  • brickan

    Medlem
    3 november, 2003 vid 15:31

    Var ute i min zkinz dry 5/3 öppna handskar huva och 5mm skor förra veckan på våran sjö här i småland.
    Låg redan lite is i vikarna men solen värmde gott på den svarta dräkten.
    I övrigt var det +1 men som sagt utan solan hadde jag nog frusit. Så visst går det får man en kallsup så känns det som ett glas kallt vatten.

    Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet

  • hengo

    Medlem
    3 november, 2003 vid 15:47

    kör med våtdräkt nu. 5/5 semidry, funkar finfint, fast lite kallt är detmen man är väle inte klen?

  • Anonym

    Gäst
    3 november, 2003 vid 17:07

    Hehe.. det är bara att bita ihop… Körde i över tre timmar med en 4/3 våtdräkt alá 1000:- med hål i röven i tisdags.. Öppna handskar och 4mm våtskor… måste säga att händer och fötter fryser man mest om (möjligtvis röven då)

    Nu har det ju blivit varmare i luften igen så nu kanske man kan köra shorts-stylee

    /H

  • marh

    Medlem
    3 november, 2003 vid 17:09

    Var oxo ute i helgen med 4/3 våtdräkt, man är ju nybörjare så det blev en del krälande i vattnet men det var rätt ok ändå.. funderar dock på att skaffa en huva

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 november, 2003 vid 18:18

    jag lör med 4/3 och förstärknig under.. löpartights och tunn våtdräckströja.. Inte kallt men inte varmt heller.. Nio grade i luften sist jag åkte.. Vet inte hur kallt det var i vattnet
    henke

  • hasso

    Medlem
    3 november, 2003 vid 18:22

    ska lätt åka me våtdräkt på julafton

  • patrikol

    Medlem
    3 november, 2003 vid 18:45

    Har precis varit ute i 3 timmar Lundåkrahamnen 9 m/s sjukt skön dag, avslutade med ved eldad bastu, körde med våtdräkt 5/3 torrhandskar sommarsko, frös inte en sek var ute 3 timmar i sträck! Snarare för varmt fick doppa mig i vattnet för att få svalka. Tillägas skall kanske att jag är väldigt frusen av mig, så våtdräkt funkar utmärkt, ta långärmad bara det blir lite bättre även om det hade varit skönt med korta armar och ben så varmt som det var i dag, men när det blir kallt så är det säkert skönt med pyrofegiskondom! cool.gif

  • niklas82

    Medlem
    3 november, 2003 vid 23:46

    Jag använder fortfarande min 3/2 mm när jag går ut..
    för brudarna är kalla som fan nu för tiden..
    men å andra sidan tar jag på mej huvan blir det liksom automatiskt bara jag i baren..

    frid

  • patrikol

    Medlem
    4 november, 2003 vid 00:10

    Beror inte det på vilken “klubb” och vilken bar du går till? wink.gif

  • sirgomez

    Medlem
    4 november, 2003 vid 08:06

    och vilken huva man har – jag fick komplimang för min – men den är ju också lite speciell! ni skulle ville se det smile.gif ska fota det nån gång!

  • niklas82

    Medlem
    4 november, 2003 vid 10:09

    jo detta har självklart ett stort inflytande på det hela..
    jag har en dykar huva som när man efter mycket om o men fått på den så sticker typ bara näsan ut och hela perferi (?) seendet försvinner.. pluss att det är en stor röd fyrkan i nacken för att visa att jag är en dykare…

    jag provade att gå ut med dräkten i stockholm men fick ingen respons mer än att det var en gammal modell på huvan och dräkten…. dom är så långt framme dom däringa “holmarna”

  • kotivoito

    Medlem
    4 november, 2003 vid 19:55

    Jo, jag åker bara i våt dräkt. 3mm faktiskt .Men jag fryser inte utan torr dräkt. Och igentligen är Sverige kallt. Men det är faktiskt kallt att byta om till våt dräkt före och efter, och det är inte skönt.

    Mypa

  • patrikol

    Medlem
    4 november, 2003 vid 20:48

    Va bytar inte du om i surfbussen? Det måste man ju ha annars är man ingen riktig surfare wink.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som kör i våtdräkt fortfarande?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.