Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som kört EH Freerider 19?

• lafleur

Medlem
    6 maj, 2004 vid 06:18

Hej!

Jag kör den. Tycker att den fungerar jättebra. Har varit ute med den en hel del nu. igår kväll körde jag den i vind runt 6-9m/s! shocked.gif Det står att man kan hålla den till 8. Väger bara 70kg. Så jag var nog lite överriggad då när det började bracka på över 8 skootade in och lyfte ungefär 5m…

Ska försöka filma lite i helgen så får ni se den i action.

Den är lika snabb som min ss 15m2 -03 i luften och då kör jag med samma bom.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 maj, 2004 vid 06:22

Vad tysta ni, Rambo plus posse som höjer EH till skyarna, blev . Har ni inga kommentarer till de större EH-drakarna? Är de bara skräp?

/Johan

• gangsta_erik

Medlem
    6 maj, 2004 vid 07:03

nej det är ju EH, den röjjer grin.gif Nej men allvarligt, för att vara så stor så känns den väldigt snabb i luften ändå. saftigt drag och grym depower, man kan hålla den rätt länge trots storleken. Man får akta sig för att överskota den bara för då svänger den langsam. Ett lättvindsmonster som går att ha riktigt skoj med skulle jag säg,

• rambo_johnson

Medlem
    6 maj, 2004 vid 07:49

Svar till:

Vad tysta ni, Rambo plus posse som höjer EH till skyarna, blev . Har ni inga kommentarer till de större EH-drakarna? Är de bara skräp?

/Johan

[/ QUOTE ]

det var ju en kommentar till EH 19 som isak skrev där gosse ,eller är den inte stor nog?

• anonym-anvandare

Medlem
    6 maj, 2004 vid 08:59

Hej där Rambo lille vän. Om du noterar inläggstiderna så hoppas jag du förstår.

/Johan

• rambo_johnson

Medlem
    6 maj, 2004 vid 09:07

fan doooh

• lafleur

Medlem
    6 maj, 2004 vid 12:55

mm. märker att den överskootas lätt. Men i övrigt fungerar den kanon!

• yeeah

Medlem
    6 maj, 2004 vid 13:27

vad menas med överskotar confused.gif

• kitelife

Medlem
    6 maj, 2004 vid 15:18

Hehe hans största kite är 12 ! ingen spons där inte ; ) kommer nog fler fast han får la inte behålla dom själv i guess?

//Pan

• lafleur

Medlem
    6 maj, 2004 vid 20:23

Jag var ute idag också grymt bra tryck redan vid 5m/s!
    Helnöjd med draken! Överskoota.. Du drar bommen in mot kroppen för mycket. så kiten tappar kraft istället för att generera kraft…

• rambo_johnson

Medlem
    6 maj, 2004 vid 20:58

vänta bara tills du får klämma på en 12a…

• roland

Medlem
    6 maj, 2004 vid 20:59

Svar till:

Helnöjd med draken! Överskoota.. Du drar bommen in mot kroppen för mycket. så kiten tappar kraft istället för att generera kraft…

[/ QUOTE ]
    Jo eller så e har du för korta baklinor eller för lång chickenloop

• rambo_johnson

Medlem
    6 maj, 2004 vid 21:07

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]
    Jo eller så e har du för korta baklinor eller för lång chickenloop

[/ QUOTE ]

det tycker jag var bra sagt

• yeeah

Medlem
    7 maj, 2004 vid 07:39

aha gött har haft det problemet (överskotning) tror jag =) men inte riktigt fattat vad som hänt ska testa justera lite o se vad som händer…

• lafleur

Medlem
    7 maj, 2004 vid 15:13

Ute idag med och körde den i 6-9ms. Jäklar vilket tryck den har… smile.gif och vilket lyft..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som kört EH Freerider 19?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.