Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Någon som kört EH Freerider 19?
-
Någon som kört EH Freerider 19?
Publicerad av anonym-anvandare på 5 maj, 2004 vid 13:21Depower?
Lowend?Alla kommentarer välkomna.
/Johan
rambo_johnson svarade 21 år sedan 7 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Hej!
Jag kör den. Tycker att den fungerar jättebra. Har varit ute med den en hel del nu. igår kväll körde jag den i vind runt 6-9m/s!
Det står att man kan hålla den till 8. Väger bara 70kg. Så jag var nog lite överriggad då när det började bracka på över 8 skootade in och lyfte ungefär 5m…
Ska försöka filma lite i helgen så får ni se den i action.
Den är lika snabb som min ss 15m2 -03 i luften och då kör jag med samma bom.
-
Vad tysta ni, Rambo plus posse som höjer EH till skyarna, blev . Har ni inga kommentarer till de större EH-drakarna? Är de bara skräp?
/Johan
-
nej det är ju EH, den röjjer
Nej men allvarligt, för att vara så stor så känns den väldigt snabb i luften ändå. saftigt drag och grym depower, man kan hålla den rätt länge trots storleken. Man får akta sig för att överskota den bara för då svänger den langsam. Ett lättvindsmonster som går att ha riktigt skoj med skulle jag säg,
-
Svar till:
Vad tysta ni, Rambo plus posse som höjer EH till skyarna, blev . Har ni inga kommentarer till de större EH-drakarna? Är de bara skräp?
/Johan
[/ QUOTE ]
det var ju en kommentar till EH 19 som isak skrev där gosse ,eller är den inte stor nog?
-
Hej där Rambo lille vän. Om du noterar inläggstiderna så hoppas jag du förstår.
/Johan
-
mm. märker att den överskootas lätt. Men i övrigt fungerar den kanon!
-
Hehe hans största kite är 12 ! ingen spons där inte ; ) kommer nog fler fast han får la inte behålla dom själv i guess?
//Pan
-
Jag var ute idag också grymt bra tryck redan vid 5m/s!
Helnöjd med draken! Överskoota.. Du drar bommen in mot kroppen för mycket. så kiten tappar kraft istället för att generera kraft… -
Svar till:
Helnöjd med draken! Överskoota.. Du drar bommen in mot kroppen för mycket. så kiten tappar kraft istället för att generera kraft…[/ QUOTE ]
Jo eller så e har du för korta baklinor eller för lång chickenloop -
Svar till:
Svar till:
Helnöjd med draken! Överskoota.. Du drar bommen in mot kroppen för mycket. så kiten tappar kraft istället för att generera kraft…[/ QUOTE ]
Jo eller så e har du för korta baklinor eller för lång chickenloop[/ QUOTE ]
det tycker jag var bra sagt
-
aha gött har haft det problemet (överskotning) tror jag =) men inte riktigt fattat vad som hänt ska testa justera lite o se vad som händer…
-
Ute idag med och körde den i 6-9ms. Jäklar vilket tryck den har…
och vilket lyft..
Logga in för att svara.