Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Någon som sysslar med skimboard ?

  • Någon som sysslar med skimboard ?

    Publicerad av anonym-anvandare på 15 augusti, 2002 vid 14:15

    Provade detta fenomen för ett antal år sedan, men ser nu här på nätet att sporten utvecklats lite smile.gif

    Tips/Trix mottages gärna. Är det lönt att bygga en bräda eller ska man hitta någon som säljer ?

    harry__ svarade 13 år, 2 månader sedan 21 Medlemmar · 34 Svar
  • 34 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 augusti, 2002 vid 21:37

    va e skimboard fö någe?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 augusti, 2002 vid 13:11

    Skimboard är en perfekt “after-surf” sport eller som komplement till vindlösa dagar (blir ju en del såna nuförtiden)

    Man åker på en bräda som man kastar framför sig, tar sats och planar på vattnet med. Kolla url:en

    [url=”http://www.skimboarding.info>http://www.skimboarding.info“]www.skimonline.com[/url] är bra.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 september, 2002 vid 15:43

    Ser ut som vanlig surfing!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 september, 2002 vid 20:04

    Har varit sugen på det ett tag nu! Hört om folk som byggt själva oxå, verkar gå helt ok, går att beställa allt material på internet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 september, 2002 vid 10:52

    Ja, de som rider vågorna ser ut som vanlig surfing, men brädan är betydligt mindre (ca 120 cm) och man hoppar ju på från land så att säga…

    Jag och Jorgen här på konfen har byggt varsin, och de blev bra förutom att de är snorhala. Har inte hittat det ultimata halkskyddet till dem än. Förslag mottages gärna smile.gif Vi ska upp till Surfers Paradise i helgen. Får se om de har något kul att erbjuda…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 september, 2002 vid 18:40

    Stryck på ett lager epoxy, strö salt jämnt ver brädan & skaka bort överflödet, när sedan saltet smälter i vattnet bildas små porer, dvs halkskyddet denna metoden är väl beprövad av windsurfare & fungerar utmärkt laugh.gif

  • skywalker

    Medlem
    30 september, 2002 vid 21:02

    Kom över lite wax på SP för ynka 40:- Funkar bra än så länge, men tack ändå smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 oktober, 2002 vid 19:43

    Finns det återförsäljare för sånna eller? cool.gif

  • skywalker

    Medlem
    20 oktober, 2002 vid 15:04

    Har inte sett i Sverige tyvärr…Börja med att göra en egen och prova om du tycker det är skoj. Annars finns det länkar på sidorna ovan har jag för mig, men vet ej om de skickas “over seas”..

  • donpedro

    Medlem
    10 december, 2002 vid 11:34

    Det bästa och billigaste e nog att bygga en själv! Har kört skimboard de dagar de inte blåser men problemet e ju att det e svårt att hitta en bra strand men högavågor!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 januari, 2003 vid 05:57

    Skimboard är det nog itne läge för i sverige. California och Portugal har bra stränder, för att skimboarda. Men sverige är nog ett tveksamt alternativ skulle jag tro.

  • fable

    Medlem
    17 mars, 2003 vid 21:35

    är det ingen som har en utförlig beskrivning på hur man bygger dem? skulle vara trevligt att ha de dagar man inte kitar???

    /FABLE wink.gif

  • oscar

    Medlem
    20 mars, 2003 vid 20:39

    Jag skimboarda lite förr. Byggde en i vanlig plywood.

    Skär ut en droppformad shape, ca 70cm -1 m lång kansek 50 bred, fasa kanterna 45 grader för att hjälpa ytspänningen på vägen. Blötlägg nosen ett bra tag, lägg sedan i spänn för att få rätt scoop. lacka, salta och kör. problemet är att hitta schyssta stränder men det går absolut i sverige. kanske inga hopp som i Californien men 360s o ollies går.

    Skimmade faktisk på vanliga bodyboards i WA funkade rätt bra det med.

  • fable

    Medlem
    24 mars, 2003 vid 13:17

    fan va chillat det måste man göra till somamrn ju!!! håller ju fan på med de flesta andra bräd sporterna så en till kan ju inte skada!!!

  • hifly

    Medlem
    25 mars, 2003 vid 17:45

    surfersparadise säljer skimboards jag köpte en där förra året funkar skit bra kostade 500 om jag inte minns fel.
    cool.gif

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Någon som sysslar med skimboard ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.