Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som vet, läst test, kört, äger en Lorch Silver Glider

• Någon som vet, läst test, kört, äger en Lorch Silver Glider

Publicerad av anonym-anvandare på 18 april, 2002 vid 09:24

Jag är ute efter en ca 125L, riktigt snabb och aggressiv bräda. Kan Lorch Silver Glider 264 vara ett alternativ? Har någon tips om alternativ?

Tackar!

anonym-anvandare svarade 23 år, 9 månader sedan 1 Medlem · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    18 april, 2002 vid 10:05

Tja!

Har själv storleken större, Silverbreeze, och den är ruskigt snabb för att vara en Freeride. Glidern lär inte vara sämre. KÖP!

/Daniel

• anonym-anvandare

Medlem
    18 april, 2002 vid 10:36

Jag har också storleken större, Silverbreeze, och den är ruskigt snabb för att vara en Freeride. Jag har seglat den ned till Diablo 7,2 med fullt ös. Kom ihåg att Gunther Lorch är ingen nybörjare på fronten

• anonym-anvandare

Medlem
    3 maj, 2002 vid 16:24

Nu har jag kört min silver glider ett par gånger, med 7.5 och 5.4-segel. Den planar tidigt, går lugnt och fint och rätt snabbt när man har lite tryck i grejorna, gippar bra och är allmänt kul att segla! Vill du ha en riktigt snabb och aggressiv bräda borde du däremot kanske kolla på lite mer raceorienterade saker för den känns snäll att segla.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 maj, 2002 vid 18:20

Om du prioriterar snabbhet sa är nog storleken över glidern ett alternativ Breezen -den vann en tävling i Silvaplana förra aret sa den är snabb,

• anonym-anvandare

Medlem
    6 maj, 2002 vid 09:16

Tack för info. Jag borde ha skrivit tidigare men så blev det inte. Jag köpte mej en Siver Glider bara någon dag efter inlägget. Jag gick på de två första svaren och slog till. Nu har jag varit ute och testa skapelsen två gånger.
    Så här långt så känns det riktigt kul med ett litet minus på top-speed. Jag tror att man kan pressa ur någon knop till om jag flyttar stropparna längst bak och får köra in sig lite mer. Jag ser fram emot en kuling, lilla fenan och lilla seglet.

/Lasse

PS. Segler mest på Baggensfjärden, någon annan som kör där? DS.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 maj, 2002 vid 11:55

Hej.
    Är sugen på en silver glider själv så skriv gärna
    mer om den när du testat mer. Jämfört med andra brädor?
    är det mer freestyle eller freeride?
    hoppfaktor? segelstorlekar?

/ville plana

• anonym-anvandare

Medlem
    6 maj, 2002 vid 14:03

Har nu varit ute tre gånger.
    Var ute med den igår med 7.5-segel, ibland med riktigt mycket vind. Den gick alltid lugnt och fint, även när det brallade rejält. Gippar både tajt och med lång radie och är förlåtande för klantig ingång i gippen där jag med min förra bräda, en vivace 282, skulle ha blivit stående ogippad… Än så länge har jag bara seglat i vindar utan planingsproblem, men den verkar vara snabb på att börja plana. Den planar mycket snabbare om man kliver bakåt tidigt, känslig för om framfoten är i eller strax framför stroppen.
    Hoppat har jag inte gjort så mycket, småskuttat lite, men det går nog att få ut lite mer höjd och längd. Har inte seglat med någon annan, så jag kan inte avgöra om den är snabb men den känns lite lagom freeridesnabb.

Har aldrig seglat freestylebräda men jag kan nog säga att den är en freeride med möjlighet till freestyle. Inga kanaler eller något under nosen, men folk har gjort willyskippers på vanliga brädor förr…

Vad gäller segelstorlekar så har jag nu seglat uppriggad 5.4 och 7.5 och båda har funkat bra. Den kändes inte för stor för 5.4 (choppigt) och helt perfekt för 7.5:an.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA