Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Helix- Vill-Ha-Begärets ljuva bittersmak

  • johan_rydstrom

    Medlem
    21 augusti, 2007 vid 21:10

    @patrikol 407475 wrote:

    Ännu en film med Helix.

    http://www.youtube.com/watch?v=XWvcFZgNKak

    Är det bara jag, eller ser kiten ut att vara långsam att loopa? Ser inte direkt ut som när Len10 loopar en “simpel Fuel”…

    /J

  • nic

    Medlem
    21 augusti, 2007 vid 21:34

    @johan_rydstrom 407559 wrote:

    Är det bara jag, eller ser kiten ut att vara långsam att loopa? Ser inte direkt ut som när Len10 loopar en “simpel Fuel”…

    /J

    Det är nog bara du. Den är snabb, den svänger bow style om man vill, dvs runt sin axel. Han håller nog igen för annars blir det ju inte macho…

    nic

  • falle

    Medlem
    22 augusti, 2007 vid 03:14

    @tetras 407544 wrote:

    Det låter som Herr Fahlen skall få sälja många Helix framöver. Jag kanske skall be om en provision för min försäljningsfrämjande recension.

    Skicka kontonummer Tetras! Money is on the way!
    Skulle va kul om du ville prova Sigmakiten så du vet hur den känns.

    /Falle

  • skotten

    Medlem
    22 augusti, 2007 vid 09:41

    ahh hell this is such a bummer, I really want the Helix to be everything that it wants to be, but I know its not. I am sure that it brings a couple of innovations, other than “strut to strut panels” but there is still a lot of room in the industry for imporovement.

    I will only know once I have tested it, but I still remain sceptic to all the “oh my god claims”.

  • sourra

    Medlem
    22 augusti, 2007 vid 09:49

    @skotten 407645 wrote:

    ahh hell this is such a bummer, I really want the Helix to be everything that it wants to be, but I know its not. I am sure that it brings a couple of innovations, other than “strut to strut panels” but there is still a lot of room in the industry for imporovement.

    I will only know once I have tested it, but I still remain sceptic to all the “oh my god claims”.

    You’re probably right Skottish, it’s not the end of the innovation road but at least there’s a good chance it might be a trip along that very road. I guess there’s many years left until there’s no room for improvement in the industry.

  • eddie

    Medlem
    22 augusti, 2007 vid 10:26

    @tetras 407422 wrote:

    Är det en slump att alla som har synpunter på mitt inlägg har en Signatur med “FAHLENSURF” som råkar sälja Naish i Sverige?

    Jag gillar inte Naish.
    Mest för att jag tycker att de har ful logga, fula färger och så gillar jag generellt att tycka väldigt illa om en hel massa.
    Men jag har trots det en synpunkt på att du rescenserar en kite efter att du gått på stranden och spanar.
    Vad är det egentligen med dig och dina inlägg? De kommer alltid på fel ställe och med “fel” slutsats. Driver du med oss eller?

  • tetras

    Medlem
    22 augusti, 2007 vid 18:58

    @Falle 407573 wrote:

    Skicka kontonummer Tetras! Money is on the way!
    Skulle va kul om du ville prova Sigmakiten så du vet hur den känns.

    /Falle

    Skicka ner en låne kite så skall jag köra svetten ur den och därefter kompletera min review med en uppriktig och ärlig “hands-on-experience”.

  • mrmille

    Medlem
    23 augusti, 2007 vid 06:58
    Che_Riff;407424 wrote:
    Ta det inte personligt. Är bara så jävla trött på alla -“Min kompis sa och min kompis sa..”.

    Du borde prova att surfa foil ett tag så får du känna på fördomar 😉
    Verkar fet den där kiten!

  • psychonauten

    Medlem
    23 augusti, 2007 vid 08:45

    Jag har hört att det finns et kitedagis för sysslolösa kiteare som har mentala och psykosociala störningar. kanske vore nåt?

  • sourra

    Medlem
    23 augusti, 2007 vid 15:11

    I nyaste numret av IK Surfmag står det lite om Helixen i deras “Editorial”.

    EDIT: Ehh… tror det nyaste inte släppts ännu så jag får väl säga “i Juli/aug-numret”

  • skejtar_henke

    Medlem
    23 augusti, 2007 vid 16:41

    @Eddie 407664 wrote:

    Jag gillar inte Naish.
    Mest för att jag tycker att de har ful logga, fula färger och så gillar jag generellt att tycka väldigt illa om en hel massa.
    Men jag har trots det en synpunkt på att du rescenserar en kite efter att du gått på stranden och spanar.
    Vad är det egentligen med dig och dina inlägg? De kommer alltid på fel ställe och med “fel” slutsats. Driver du med oss eller?

    Bästa jag hört på länge. Undrar om han/du finns på riktigt. Någon som träffat honom? Som sett honom åka? Vad jag har hört är du redigt kass och kan knappt ta höjd. Men jag vet ju inte som sagt? Men du tetras har ju väldigt konstiga åsikter och inte för att säga lite udda för att var mild i mitt spårk. Säger som Eddie. Driver du med oss?

  • tetras

    Medlem
    23 augusti, 2007 vid 17:19

    @skejtar_henke 408019 wrote:

    Bästa jag hört på länge. Undrar om han/du finns på riktgit. Nån som träffat han. Som sett han åka. Vad jag har hört är du redigt kass och kan knappt ta höjd. Men jag vet ju inte som sagt? Men du har tetarshar ju väldigt kosntiga åsikter och inte för att säga lite udda för att var mild i mitt spårk. Säger som Eddie. Driver du med oss?

    Du Henrik, det heter:

    – Någon som träffat honom
    – sett honom åka

    Beträffande näst sista meningen förstår jag inte ens vad du försöker säga.

  • skanepaul

    Medlem
    23 augusti, 2007 vid 20:03

    Fan, är ni forfarande igång här?? haha

  • skejtar_henke

    Medlem
    23 augusti, 2007 vid 21:02

    @tetras 408030 wrote:

    Du Henrik, det heter:

    – Någon som träffat honom
    – sett honom åka

    Beträffande näst sista meningen förstår jag inte ens vad du försöker säga.

    Ok… Då vet vi det. Jag har dyslexi och har haft svårt att stava sen jag var liten. Inge nytt med det.

    Jo jag vet att det heter honom..Tack för upplysningen..

  • stellan

    Medlem
    24 augusti, 2007 vid 08:01

    Märks det varit klen med vind ett par dagar nu…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Helix- Vill-Ha-Begärets ljuva bittersmak

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.