• oscar

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 07:34

    Det som har den snabbast seglaren.

  • tbsurf

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 07:40

    oscar, några nyheter om Erat event 3-6 juni ?

  • oscar

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 07:56

    Nej vi ska diskutera frågan på nästa styrelsemöte…har ni några förslag på annat datum så mottages det tacksamt.

  • c-g

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 08:20
    Oscar wrote:
    Nej vi ska diskutera frågan på nästa styrelsemöte…har ni några förslag på annat datum så mottages det tacksamt.

    Grattis till ditt 2000:e inlägg 🙂

    Det måste firas!!

  • jester

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 10:19

    För att återgå till topic…

    Har inte sett Redline live, men det ser ju bra ut. Har själv kört V8, och det är ett grymt segel, helt klart. Så det kan jag rekommendera.

    Snabbast? Det är nog som Oscar antyder ungefär lika snabba segel.

    Andra bra likvärdiga segel är ju North Daytona, Gun Sails Booster osv…

  • tsurf

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 20:07
    Jester wrote:
    För att återgå till topic…

    Har inte sett Redline live, men det ser ju bra ut. Har själv kört V8, och det är ett grymt segel, helt klart. Så det kan jag rekommendera.

    Snabbast? Det är nog som Oscar antyder ungefär lika snabba segel.

    Andra bra likvärdiga segel är ju North Daytona, Gun Sails Booster osv…
    Mao ingen har någon koll på seglen!!

  • adde

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 21:44
    TSURF wrote:
    Jester wrote:
    För att återgå till topic…

    Har inte sett Redline live, men det ser ju bra ut. Har själv kört V8, och det är ett grymt segel, helt klart. Så det kan jag rekommendera.

    Snabbast? Det är nog som Oscar antyder ungefär lika snabba segel.

    Andra bra likvärdiga segel är ju North Daytona, Gun Sails Booster osv…
    Mao ingen har någon koll på seglen!!

    Årets första sändning kommer snart, skall se om det är några Red Line med. Mig veterligen har ingen seglat dem här i sverige än. Men det kanske finns några tester?

    /adde

  • jester

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 21:45

    Tror nog inte att det finns ett enda Redline i landet ännu, men jag tror att denna typ av segel är på väg tillbaka. MGS här på konfen har kört ett Naish Stealth av 2004 års modell, och det har ju fungerat riktigt bra. Och dom nyare Stealthen ser ju riktigt bra ut.
    NP V8 var ju inget segel som tex SP hade på lager förra året, utan något du fick beställa speciellt, men i år verkar dom ha det. Kul att denna typ av segel är på stark fram-marsch. Skillnaden mot respektive tillverkares värsting-segel är inte alls lika stor som prisskillnaden är. Jag tror att du kan köpa dig ett Redline, och bli kanon-nöjd. Men se till att inte snåla på masten. Gärna 100% kol, och inte under 75% iaf…

  • tbsurf

    Medlem
    22 februari, 2006 vid 06:21
    adde wrote:

    Årets första sändning kommer snart, skall se om det är några Red Line med.

    är det dom som beställdes i början på december som “kommer snart” ?
    i så fall är det en 8,2 redline med i paketet som ska till mej.

    :laugh:

  • tsurf

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 09:00
    Jester wrote:
    Tror nog inte att det finns ett enda Redline i landet ännu, men jag tror att denna typ av segel är på väg tillbaka. MGS här på konfen har kört ett Naish Stealth av 2004 års modell, och det har ju fungerat riktigt bra. Och dom nyare Stealthen ser ju riktigt bra ut.
    NP V8 var ju inget segel som tex SP hade på lager förra året, utan något du fick beställa speciellt, men i år verkar dom ha det. Kul att denna typ av segel är på stark fram-marsch. Skillnaden mot respektive tillverkares värsting-segel är inte alls lika stor som prisskillnaden är. Jag tror att du kan köpa dig ett Redline, och bli kanon-nöjd. Men se till att inte snåla på masten. Gärna 100% kol, och inte under 75% iaf…
    Tyska tidningen Surf senaste nummer har Svaret! V8
  • oscar

    Medlem
    25 februari, 2006 vid 13:10

    Gött att Daytona spöa de andra trots 460 mast och extender! Extra gött att man har en 8.3 Daytona med 460 viper mast liggande och väntar på islossning…

  • get-fast

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 10:42
    Oscar wrote:
    Gött att Daytona spöa de andra trots 460 mast och extender! Extra gött att man har en 8.3 Daytona med 460 viper mast liggande och väntar på islossning…

    Ursäkta men????? har du en viper mast som kostar 3ggr så mycket som ditt segel????:confused2:

  • nordgren

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 11:19

    Rätta mig om jag har fel, men det är Viper Aero som är extremt dyr. Sen fanns det också förra året typ Viper 75 och 100.

  • oscar

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 11:34

    Köpte en Viper mast på rea….pröjsade lika mkt som för en ny SImmer SC-5….

  • get-fast

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 18:12

    Viper Aero får ej användas i vågor och racing enligt Wallens hemsida. Undrar vad man ska ha den till då. Det blir en dyr flaggstång om man väljer det alternativet.:confused2:

    Viper Aero. Världens lättaste mast.
    För dig som vill ha det absolut värsta.
    Obs! ej för wave eller racing

    Viper Aero 430/21, 2006 16999 kr
    Viper Aero 460/25, 2006 17999 kr
    * Rekommenderat utpris

    Senast uppdaterad 2005-09-23 10:55 av Gustav Enocksson :confused2:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.