Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Shift system Till Sle Kite?

• Naish Shift system Till Sle Kite?

Publicerad av chrilleg66 på 20 augusti, 2008 vid 19:31

Någon som vet om man skulle kunna köra med Naish shiftsystem 2008 på en Sle kite.
    Typ en Torch bom till en Cult, best el likn.
    Känner mig lite snål ska köpa en 7,5-9 men bara kite för att spara en slant..

Fungerar detta? Man kan ju ta bort shiftlinan.. (5:e)

nic svarade 16 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • haze

Medlem
    20 augusti, 2008 vid 19:37

Det funkar sà där skulle jag tro. Känns som det finns en anledning varför de har en separat bom till SLE-drakarna. Sen fràn nästa àr skall man kunna göra en femte lina till Helix till exempel men pà vanliga bommen.

• chrilleg66

Medlem
    20 augusti, 2008 vid 19:51
    Haze;492568 wrote:
    Det funkar sà där skulle jag tro. Känns som det finns en anledning varför de har en separat bom till SLE-drakarna. Sen fràn nästa àr skall man kunna göra en femte lina till Helix till exempel men pà vanliga bommen.

Det jag trodde.

Finns ingen som har en alliance eller en torch 8:a-9:a på lager till bra pris?? Eller en Beg Helix, Cult 7,5-9 med bom??

• svinet

Medlem
    20 augusti, 2008 vid 21:16

@Chrilleg66 492578 wrote:

Det jag trodde.

Finns ingen som har en alliance eller en torch 8:a-9:a på lager till bra pris?? Eller en Beg Helix, Cult 7,5-9 med bom??

Har en 07 torch 9 m2. pm om intressant

• sourra

Medlem
    20 augusti, 2008 vid 21:18

En snygg sådan dessutom!

• nic

Medlem
    20 augusti, 2008 vid 21:26

shiftbommen har sannolikt för kort depower. Det kan bli livsfarligt helt enkelt. Var en kille förra året i Danmark som skadade sig rätt rejält på det viset om jag inte minns fel.

nic

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Shift system Till Sle Kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.