Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish TT BiDi 5’3″

• Naish TT BiDi 5’3″

Publicerad av anonym-anvandare på 8 april, 2002 vid 21:11

Jag har varit och hämtat ut en Naish TT BiDi 5’3″… fast jag hade egentligen tänkt mig en 5’6″. Min handlare påstod att det varit problem med de ”större” brädorna (dvs 5’6″ och 5’8″). Är det någon som hört ngot om dessa problem? I senaste Kitesurf Magazine så verkar det iaf inte varit några problem med de större brädorna.
    Orsaken till att jag frågar är att jag väger 84 kg och detta är min första kiteutrustning. Till brädan kör jag en Naish Aero 12. Har kört några dagar med en tvålinors Cabrinha CO2 och kommit upp ett par ggr på en stor Directional.
    Hur svårt blir det att lära sig att kite´a på min TT BiDi 5’3″?
    Det är väl främst min vikt i förhållande till brädans storlek som oroar mig en del…

anonym-anvandare svarade 23 år sedan 2 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    9 april, 2002 vid 07:06

Jag byter gärna min 5,6 mot din 5.3. Den är som ny.
    Hör av dig till henrik@kite.nu

/Falle

• bosseg

Medlem
    9 april, 2002 vid 07:28

Man fàr hoppas att problemen de har med brädorna är att de inte lyckas tillverka tillräkligt mànga… är det nàgra andra problem borde väl 5’3″:an ocksà ha dem…
    Jag skulle nog bara vara glad över att ha en 5’3″:a istället för en 5’6″:a, sà fort man lär sig att ha lite koll pà draken kommer du nog bara vara glad att du har den mindre brädan. Den är ocksà smidigare om man reser mycket smile.gif passar perfekt i Da Kines vadderade snowboard fordral.

Kör sà det ryker!

• anonym-anvandare

Medlem
    9 april, 2002 vid 17:12

Ok, så jag behöver inte oroa mig över att jag väger en del samt är nybörjare då?
    Llåter ju schysst i sådana fall.
    Anyway, någon som kan ge tips på hur man ska montera strapsen?
    Dvs i vilka vinklar, hur långt mellan fästpunkterna man ska ha osv..

• anonym-anvandare

Medlem
    9 april, 2002 vid 21:11

Montera stropparna så dom klämmer åt mer från sidan än uppifrån, funkar för mej.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2002 vid 08:48

Om nu en grön får tipsa en annan så är mitt tips att montera stappsen så att det är lätt att komma i, dvs inte för trångt för foten. Då går det fortare att komma i dem och det hinner inte hända så mycket med kiten under tiden…
    Funkade bättre för mig när jag gjorde mina större i alla fall.

mvh
    Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    11 april, 2002 vid 14:04

Ok, tackar för tipsen!
    Någon aning om ungefär i vilken vinkel man ska montera
    strapsen (dvs ska de vara helt i brädans linje eller ska
    man vinkla dem inåt en aning)?
    Nästa grej jag klurar över är vilket man ska ha som häl-sida på brädan… det skiljer lite på hur padsen ser ut
    och hur många sruvhål som finns tillgängliga i brädans
    bägge ändar. Har svårt att tro att detta är en slump…

• anonym-anvandare

Medlem
    11 april, 2002 vid 15:03

Okej, inte för att jag gillar Naish o så…Men fan…

Testade Naish TT Directional 5,6″ idag och jävlar den gick inte av för hackor. kommer göra en review på den på http://www.kitesurferclub.com/forum lite senare idag, med bilder o betyg.

//
    HugeO

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish TT BiDi 5’3″

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.