Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Naish x3
-
Naish x3
Publicerad av anonym-anvandare på 31 mars, 2004 vid 15:32Funderar på att köpa en. Nån som har nått att säga om den. Nått värdefullt.
anonym-anvandare svarade 21 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
grym drake. en av dom bästa. bra depower. inte bästa nybörjar draken dock…
henke h
-
visst gillar man att man nästan behöver ta tag med båda händerna på samma sida av bomen när man ska göra en typ downturn så ja visst, en bra drake
ska man pront ja @££@£[€£naish så satsa på x4an.. aldrig kört dock, men den verkar vara ungefär som slingshot utav vad jag sätt, lite segare och lite sämre drag dock vilket jag själv fick bevittna i RAmbos beachjumptest på kitebeach!
-
nej, självklart så överdrev jag. Men jag tycker 14 var jäävligt seg om man jämnför med min slingshot 13
-
Om du vll ha en bom och depowersystem som haller mer an en manad i harda forhallanden sa hall dig langt borta fran X3. Sakerhetsleashen kranglar en del for manga nyborjare jag stott pa.
Byt bom sa kan du nog ha kul med en X3.. -
Jag har kört mycket med min X3 bom utan problem. Linorna är knappt slitna, lite blekare där de korsar varandra när man gör snurrtrick, men annars helt utan problem.
Har iofs förbrukat en chickenloop, men det gör man på alla bommar med chicken när man kör mycket.Naish X3 är en helt ok kite.
/Chrillo
-
-
Jo den flyger snabbt men svänger halvsegt i strl 16 och 18 är min erfarenhet.
Och man måste verkligen hålla den i rätt läge för att inte komma i otakt med antingen för mkt drag eller för lite = drake för mkt duktiga kitare! -
jag har haft north och naish bom och naish vinner lätt!
inga kvalitetsproblem med x2 / x3 bom för mig
Logga in för att svara.