Nån som har erfarenhet av GUN-master??

Detta ämne har 13 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 6 månader sedan av Martin.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare

Hallå!
    Kollade in länken till Landskrona surfshop och såg att de hade klart prisvärda master av märket GUN. Har någon erfarenhet av dessa?

Tjenis!!
    Dom kan jag rekomendera!! masterna & segel dom är kanonfina och prisvärda Jag har seglat med gun i ett antal år nu och är inne på andra upsättningen master, den första blev stulet från mitt bil tak under wave classic förra året. så det var bara att beställa nya och köpte då Loop 75 mycket fina, Jag tror att det är bättre att satsa på dom med mer kol i 40% och uppåt. Visst NP och Fibersp är snäppet bättre men då kostar det. Just nu är det rea på http://www.gunsails.de så du bör få ett pris av landskrona!!

Fredrik Boman

Kris
    Deltagare

Har en Terminator 100%-are och är helnöjd med den, finner inga kvalitetsbrister. Att den kostar nästan halva mot Fiberspar är ju inte helt fel heller..

På vilket sätt är NP & Fiberspar bättre? F.ö. låter det ju otroligt bra med tanke på priset!!

Ok! Jag knäckte min gamla vågmast igår och behöver en ersättare till den, har du synpunkter på mängden kol i masten? 100% känns lite väl “knäck-vänligt”…

grymt billigt! man får ju ett segel + en 75% mast till priset av ett np-segel!

vad är den största skillnaden mellan loop c20 och energy c30?? samma styvhet, nästan samma vikt men den ena med mer kol och samma pris???

Loop är en våg mast, Energy mer åt freeride.

40% till 75% är bra till wave
    En 20% är betydligt tyngre så satsa på en med lite mer kol.

okej, tackför tipset!

Har ni någon länk som man kan kolla in , blev nyfiken!

Kris
    Deltagare

100%-aren är en 460 som jag kör freestyle/freeride med, jag tror GUN själva rekommenderar 75%-master till sina vågsegel.
    Jag vill ju främst åt mindre vikt vilket känns avsevärt med denna mast jämfört med min gamla (45% ca).

Martin
    Deltagare

Jag har sedan i somras kört med en Loop C20 430 och jag är väldigt nöjd. Jag hade inte råd med en dyrare mast utan köpte en C20 som kostade strax under tusenlappen. Jag har själv tidigare seglat med en 4-5 år gammal Fiberspar 30% och en NP C15 från -97. Gun-masten är mycket bättre än de i alla fall och fungerar bra till mina segel (Naish -00).

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998 ©2023 Surfzone - Share the Stoke

Tillåt pushnotiser och få de senaste händelserna direkt! OBS!! Gör även följande för iOS, välj
Vill du installera Surfzone-appen?

Progressive Web App (PWA) har installerats.

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account