Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som har erfarenhet av GUN-master??

  • Nån som har erfarenhet av GUN-master??

    Publicerad av anonym-anvandare på 15 november, 2001 vid 15:26

    Hallå!
    Kollade in länken till Landskrona surfshop och såg att de hade klart prisvärda master av märket GUN. Har någon erfarenhet av dessa?

    martin svarade 22 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 november, 2001 vid 18:10

    Tjenis!!
    Dom kan jag rekomendera!! masterna & segel dom är kanonfina och prisvärda Jag har seglat med gun i ett antal år nu och är inne på andra upsättningen master, den första blev stulet från mitt bil tak under wave classic förra året. så det var bara att beställa nya och köpte då Loop 75 mycket fina, Jag tror att det är bättre att satsa på dom med mer kol i 40% och uppåt. Visst NP och Fibersp är snäppet bättre men då kostar det. Just nu är det rea på http://www.gunsails.de så du bör få ett pris av landskrona!!

    Fredrik Boman

  • kris

    Medlem
    15 november, 2001 vid 20:33

    Har en Terminator 100%-are och är helnöjd med den, finner inga kvalitetsbrister. Att den kostar nästan halva mot Fiberspar är ju inte helt fel heller..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2001 vid 08:45

    På vilket sätt är NP & Fiberspar bättre? F.ö. låter det ju otroligt bra med tanke på priset!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2001 vid 08:56

    Ok! Jag knäckte min gamla vågmast igår och behöver en ersättare till den, har du synpunkter på mängden kol i masten? 100% känns lite väl “knäck-vänligt”…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2001 vid 09:25

    grymt billigt! man får ju ett segel + en 75% mast till priset av ett np-segel!

  • royalbeastieboy

    Medlem
    16 november, 2001 vid 09:45

    vad är den största skillnaden mellan loop c20 och energy c30?? samma styvhet, nästan samma vikt men den ena med mer kol och samma pris???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2001 vid 09:58

    Loop är en våg mast, Energy mer åt freeride.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2001 vid 10:05

    40% till 75% är bra till wave
    En 20% är betydligt tyngre så satsa på en med lite mer kol.

  • royalbeastieboy

    Medlem
    16 november, 2001 vid 11:26

    okej, tackför tipset!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2001 vid 11:33

    Har ni någon länk som man kan kolla in , blev nyfiken!

  • royalbeastieboy

    Medlem
    16 november, 2001 vid 11:37
  • kris

    Medlem
    16 november, 2001 vid 18:47

    100%-aren är en 460 som jag kör freestyle/freeride med, jag tror GUN själva rekommenderar 75%-master till sina vågsegel.
    Jag vill ju främst åt mindre vikt vilket känns avsevärt med denna mast jämfört med min gamla (45% ca).

  • martin

    Medlem
    19 november, 2001 vid 13:28

    Jag har sedan i somras kört med en Loop C20 430 och jag är väldigt nöjd. Jag hade inte råd med en dyrare mast utan köpte en C20 som kostade strax under tusenlappen. Jag har själv tidigare seglat med en 4-5 år gammal Fiberspar 30% och en NP C15 från -97. Gun-masten är mycket bättre än de i alla fall och fungerar bra till mina segel (Naish -00).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som har erfarenhet av GUN-master??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.