Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › nån som kan hjälpa mig med detta?
-
nån som kan hjälpa mig med detta?
Publicerad av swedp på 6 september, 2005 vid 18:29Har en nästan komplett bom som är tänkt att min flickvän ska ha, men behöver en Naish depowerstrap som ni kan se på bilden, någon som kan sälja en sån till mig??
Tack på förhand, och tack Hugo för din hjälp
davids svarade 19 år, 8 månader sedan 13 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
Gör en egen med hjälp av en clemcleats (kolla på en slingshots depower så fattar du hur du ska göra). Finns att köpa i båtaffärer.
-
Kostar inte många pengar köp nytt mycket säkrare än hemma meck!
-
om du kollar på en SS så ser du att det är en otroligt enkel lösning. Att göra en egen innefattar typ två moment.. att skruva fast cleaten på repet och gör en knut på änden på repet. Vill man ha det snyggt köper man en stoppboll oxå… as simple as that! går inte att misslyckas och blir lika säkert som SS egna ”fabrikstillverkade”
-
tack för alla tips, hittar det tyvärr inte i ngn butik på nätet, t ex Swell, och är för opraktisk för att göra en egen, och vill att flickvännen ska ha en ”säker” strap som man utan problem kan justera.
Så den som har ngn över får gärna höra av sig?
-
Har provat den lösningen gillade inte den alls. Väldigt bökigt jämfört med många andra lösningar!
-
Inte så bökigt att dra i en enda tamp. Jag tycker SS-lösning det är den klart enklaste och lättast att justera med. Sen har man också ofta större justeringsmöjligheter än på många andra.
-
Jag tyckte också att slingshjots lösning verkade bökig innan jag började köra med den. MEN så fel jag hade, enklaste som finns på marknaden, ett snöre thats it och inta massa annat onödigt lulllull.
-
å andra sidan tycker du att de e bökigt att hålla höjd efter 3 års kitande. det säger ju en del.
Logga in för att svara.