Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nån som moddat vågsurfbräda med footstraps mm?

  • Nån som moddat vågsurfbräda med footstraps mm?

    Publicerad av kallle på 6 juni, 2006 vid 17:03

    Har en 5’1″ vågsurfer som det hade vart kul att få på footstraps på (för lättvind)

    Antar att man borrar ur för gänginserts och plastar med microballonger? Den är byggd på epoxi/glasfiber.

    Kan man ta höjd med en rundad kant eller ska det “spacklas” en 90gradare?

    Sätter man 2 straps längs mittlinjen på brädan eller behövs det 3st straps varav 2 snedställs för framfoten?

    E det nån som har grejjat detta tidigare som vill dela med sig av erfarenheter och tabbar?

    kallle svarade 17 år, 10 månader sedan 16 Medlemmar · 42 Svar
  • 42 Svar
  • ollefax

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 17:07

    Finns en fin beskrivning på EH:s sida. cabareteairforce ella vad den nu hetar?

  • robbe_j

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 17:17

    Nej, spackla inte kanten då förstör du ju brädan.
    Det är inga problem att ta höjd med en våg bräda, sitter ju stora fener på den använd dom och kanta mindre.
    Varför sätta straps på den över huvud taget det är roligare att köra utan, mer surf känsla också.

    Iaf finns info på den här sidan.

  • fredde

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 17:35

    houuuu…. nej förstör inte den…. kör utan stroppar… hur kul som helst. Har själv en 4’8″ kör den och en 11 när folk kör 16m2or.

    Vet folk som skulle göra både det en och de andra för att komma över din bräda…

  • kallle

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 17:59

    Okidoki! Tack för snabba svar!

    ..då kör vi utan strap-on´s alltså! ;o) Ska bli kul att testa!

    E ni kåta på vågsurfbrädor ska ni kolla kompisens butik:

    http://www.backdoor.se ligger i Särö

  • fredde

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 18:13

    de e ju inte farligt aktuellt att köpa en ny vågbräda för att köra med kite… bättre med en indingad

  • hengo

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 18:32
    Kallle wrote:
    Har en 5’1″ vågsurfer som det hade vart kul att få på footstraps på (för lättvind)

    jag lovar, sjukt mycket roligare utan straps. speciellt i lättvind, då kan du göra ollies å grejer.

  • yann

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 18:34
    Fredde wrote:
    …Har själv en 4’8″ …
    Var hittar man så små brädor eller har du sågat ner den själv?
  • fredde

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 18:42

    hehe… jag har en wakesurf bräda, den är så jekla mycket roligare att köra med än min vågsurfbräda.

    Isn’t she lovely…….

  • sidpiraya

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 18:52

    Ja för fan lyssna på fredde nu asså dödstraff på att footstrapa en sån bräda så jävla gött att köra ostrappat

  • fredde

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 18:53
    hengo wrote:
    Kallle wrote:
    Har en 5’1″ vågsurfer som det hade vart kul att få på footstraps på (för lättvind)

    jag lovar, sjukt mycket roligare utan straps. speciellt i lättvind, då kan du göra ollies å grejer.

    Har hört ryktes vägen ner till skåne att du är brinnjävlig på vågbräda, så pass att du nästan slår kungen på fingrarna… Gött!

  • kallle

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 20:17

    Wow! Wakesurf, ser sjuukt kul ut! Har åkt en massa vågsurfbräda efter båt istället för wakeboard men den där brädan ser sjukt ball ut!
    Var har du hittat den?

  • yann

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 20:28

    Hur mycket väger en wakesurfbräda? Jag klämde på något liknande på Watski häromdagen men den vägde bly. Går det att graba den i luften utan att vara stark som hulken?

  • surfmc

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 21:28

    Jag vill ha en vågbräda, någon som vill sälja en ?

  • mrmille

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 21:47
    surfmc wrote:
    Jag vill ha en vågbräda, någon som vill sälja en ?

    Kolla med surfstore.se
    Var o tittade på en av deras nya, såg sjukt fin ut.

    -edit-
    Den väger som ett paket med flingor

  • robbe_j

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 22:13
    Yann wrote:
    Hur mycket väger en wakesurfbräda? Jag klämde på något liknande på Watski häromdagen men den vägde bly. Går det att graba den i luften utan att vara stark som hulken?

    Dom är ganska tunga, hulken skulle nog gilla den.
    Jag kör med en lättare från Underground som är snabbare och går bättre i chop.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nån som moddat vågsurfbräda med footstraps mm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.