Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nån som provat Amager Strandpark?

• Nån som provat Amager Strandpark?

Publicerad av sonkie på 24 april, 2009 vid 08:00

Någon som surfat där?
    Bra?
    Nån som vill dit imorgon lördag? (funkar bra på östligt)

sonkie svarade 16 år sedan 11 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • skejtar_henke

Medlem
    24 april, 2009 vid 08:42

bara sett folk kita där.. Ser asgrymt ut…

• kvabbso

Medlem
    24 april, 2009 vid 08:57

borde vara världsklass, hur är det med arga vindsurfare?

http://www.amager-strand.dk/

• skejtar_henke

Medlem
    24 april, 2009 vid 09:00

öl och brudar och kite i väldsklass

• martent

Medlem
    24 april, 2009 vid 09:02

Jag har! Bra om man gillar platt!

• skejtar_henke

Medlem
    24 april, 2009 vid 09:10

är det tokplatt eller?

• luuddee

Medlem
    24 april, 2009 vid 09:20

sjukt platt nära kanten lite chop längre ut men fortfarande platt platt. ganska trångt en fin dag….

• skejtar_henke

Medlem
    24 april, 2009 vid 09:23

Låter som nått i min smak…

• a-holm

Medlem
    24 april, 2009 vid 09:35

vilken vindriktning funkar där?

• tobhed

Medlem
    24 april, 2009 vid 10:14

Någon som vet var exakt var man går i? Danskarna har windsurfat i över 40 knop där så det lär vara ruskigt platt vid en bra västlig vind

• sonkie

Medlem
    24 april, 2009 vid 11:13

Hej!
    Kolla här http://www.xboard.dk/kite/?show=spots&id=245&zoom=7
    Imorgon verkar det som man ska köra på ”sylten” dvs södra amager. Sylten + Strandparken täcker in de flesta Östliga vindarna enligt deras beskrivning. Jag tänkte åka dit imorgon. Vore kul om någon annan hängde på.
    /Sara

• annasofia

Medlem
    24 april, 2009 vid 13:07
    sonkie;542549 wrote:
    Hej!
    Kolla här http://www.xboard.dk/kite/?show=spots&id=245&zoom=7
    Imorgon verkar det som man ska köra på ”sylten” dvs södra amager. Sylten + Strandparken täcker in de flesta Östliga vindarna enligt deras beskrivning. Jag tänkte åka dit imorgon. Vore kul om någon annan hängde på.
    /Sara

Låter som ett bra ställe. Är lite sugen på att hänga på, ingen mer från Hbg som har lust eller ska alla till Lundåkra?

• hbgkitare

Medlem
    24 april, 2009 vid 13:33
    annasofia;542568 wrote:
    Låter som ett bra ställe. Är lite sugen på att hänga på, ingen mer från Hbg som har lust eller ska alla till Lundåkra?

Det blir ju kanon i Lundåkra imorgon! Om du tycker det kan vara lite för mycket folk där ibland så rekommenderar jag dig att hänga med ut till sandgrundet lite längre ut imorgon. Helt underbart där ute, nästan lite karibisk känsla och knädjupt vatten! Vi kommer att köra där så får du problem så hjälper vi dig.
    Är där ca kl 13 då vinden ökar något!!!!

• annasofia

Medlem
    24 april, 2009 vid 13:48
    Hbgkitare;542571 wrote:
    Det blir ju kanon i Lundåkra imorgon! Om du tycker det kan vara lite för mycket folk där ibland så rekommenderar jag dig att hänga med ut till sandgrundet lite längre ut imorgon. Helt underbart där ute, nästan lite karibisk känsla och knädjupt vatten! Vi kommer att köra där så får du problem så hjälper vi dig.
    Är där ca kl 13 då vinden ökar något!!!!

Mm mkt folk är precis vad jag oroar mig för…
    Men karibisk känsla o knädjupt vatten låter ju nice=)

• axelh

Medlem
    24 april, 2009 vid 14:12

Kör man innanför då eller? Ser ju helt sjukt nice ut.

• christian12345

Medlem
    24 april, 2009 vid 15:06

Kanske kan man windsurfa där i västanvind, men inte kajta. Det ska vara ost, möjligen NO eller SO. N och S blir asgusty. Och ja, det blir pannkaksplatt. Observera att det är förbjudet att kajta där i badsäsongen. Man kan även kajta utanför insjön men det är hur choppy som helst.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nån som provat Amager Strandpark?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.