Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nån som provat Amager Strandpark?
-
Nån som provat Amager Strandpark?
Publicerad av sonkie på 24 april, 2009 vid 08:00Någon som surfat där?
Bra?
Nån som vill dit imorgon lördag? (funkar bra på östligt)sonkie svarade 16 år sedan 11 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
borde vara världsklass, hur är det med arga vindsurfare?
-
sjukt platt nära kanten lite chop längre ut men fortfarande platt platt. ganska trångt en fin dag….
-
Någon som vet var exakt var man går i? Danskarna har windsurfat i över 40 knop där så det lär vara ruskigt platt vid en bra västlig vind
-
Hej!
Kolla här http://www.xboard.dk/kite/?show=spots&id=245&zoom=7
Imorgon verkar det som man ska köra på ”sylten” dvs södra amager. Sylten + Strandparken täcker in de flesta Östliga vindarna enligt deras beskrivning. Jag tänkte åka dit imorgon. Vore kul om någon annan hängde på.
/Sara -
sonkie;542549 wrote:Hej!
Kolla här http://www.xboard.dk/kite/?show=spots&id=245&zoom=7
Imorgon verkar det som man ska köra på ”sylten” dvs södra amager. Sylten + Strandparken täcker in de flesta Östliga vindarna enligt deras beskrivning. Jag tänkte åka dit imorgon. Vore kul om någon annan hängde på.
/SaraLåter som ett bra ställe. Är lite sugen på att hänga på, ingen mer från Hbg som har lust eller ska alla till Lundåkra?
-
annasofia;542568 wrote:Låter som ett bra ställe. Är lite sugen på att hänga på, ingen mer från Hbg som har lust eller ska alla till Lundåkra?
Det blir ju kanon i Lundåkra imorgon! Om du tycker det kan vara lite för mycket folk där ibland så rekommenderar jag dig att hänga med ut till sandgrundet lite längre ut imorgon. Helt underbart där ute, nästan lite karibisk känsla och knädjupt vatten! Vi kommer att köra där så får du problem så hjälper vi dig.
Är där ca kl 13 då vinden ökar något!!!! -
Hbgkitare;542571 wrote:Det blir ju kanon i Lundåkra imorgon! Om du tycker det kan vara lite för mycket folk där ibland så rekommenderar jag dig att hänga med ut till sandgrundet lite längre ut imorgon. Helt underbart där ute, nästan lite karibisk känsla och knädjupt vatten! Vi kommer att köra där så får du problem så hjälper vi dig.
Är där ca kl 13 då vinden ökar något!!!!Mm mkt folk är precis vad jag oroar mig för…
Men karibisk känsla o knädjupt vatten låter ju nice=) -
Kanske kan man windsurfa där i västanvind, men inte kajta. Det ska vara ost, möjligen NO eller SO. N och S blir asgusty. Och ja, det blir pannkaksplatt. Observera att det är förbjudet att kajta där i badsäsongen. Man kan även kajta utanför insjön men det är hur choppy som helst.
Logga in för att svara.