Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing När DU börja (funkar)

• denrica

Medlem
    23 november, 2005 vid 20:07

Jag har ju sagt det, ju!!

/DJ

• gogga

Medlem
    23 november, 2005 vid 20:21

Jag hatar dig

• jonaish

Medlem
    23 november, 2005 vid 20:21

jo ja vet, men jag vill veta hur andra gör med kurs å så
    grin.gif

jag har aldrig gått någon kurs med det jag har börjat på,
    å det har gått bra wink.gif wink.gif

• pepa

Medlem
    23 november, 2005 vid 20:22

När jag började fanns det inga kurser.

• jonaish

Medlem
    23 november, 2005 vid 20:24

Svar till:

[/ QUOTE ]

gick du någon senare lr, när det kom kurser??

• rocco

Medlem
    23 november, 2005 vid 20:27

haha

• denrica

Medlem
    23 november, 2005 vid 20:29

Det är kanske sant, men det rättfärdigar väl inte att andra inte går kurs. Jag tycker man ska gå kurs hos någon seriös som kan sina grejor. Det är viktigt med säkerheten. När vi var på Lagan Low pressure blev jag riktigt sur när man såg hur en del behandla sina kitar bland folk. Skador som man orsakar tar man själv ansvar för. Därför är det viktigt att nybörjare får en bra start. Det skulle vara tråkigt om någon struntade i att gå kurs och sedan gick ut och skadade sig själv eller andra. Det skulle göra mycket illa för hela sporten (och även avskräcka nybörjaren för att fortsätta kanske), och det är väl därför det är förbjudet med kiting på vissa platser, men det kan väl du berätta om Pepä! Du har ju varit ute i vida världen.
    Hjälp nu jonaish när han vill börja. Ge bra och matnyttiga tips som man har nytta av.

Mitt råd: Gå kurs, det är värt 1500:- eller vad det kostar. Och gå hos nån seriös!

/DJ

• jonaish

Medlem
    23 november, 2005 vid 20:43

Svar till:

Det är kanske sant, skadade sig själv eller andra.

[/ QUOTE ]

jag har t.ex. åkt skider sen jag va ca 4-5 år, åker ca 3-4 ggr varje år och jag skaddar mig nästan varje ggr och det är för att jag tar ut mina risker för mycket (för hög fart)

om man kitar på en ”fri” strand och inte börjar ta ut några risker så klara man sig nog utan skadder lr har ja fel ???

• jonaish

Medlem
    23 november, 2005 vid 20:46

en fråga:

den personen som tryckte i för om man skulle gå kurs:

Behövs inte, en fråga vem det va och varför man inte skulle ??

• denrica

Medlem
    23 november, 2005 vid 20:49

Ja, du kan ha fel! Det är draken som är svår inte brädåkningen. Jag tycker man ska gå kurs. Jag är inte för att ta risker. Man ska ha respekt för vilken kraft vinden har.
    Lånade en bok på biblioteket idag som handlar om kiting. Verkar bra men den är på engelska. Den heter Kiteboarding Vision och är utgiven av IKO verkar det som.

Stå på dig Jonas, fortsätt att fråga som du gör, jag tycker du gör rätt i det. Kunskap är inte tung att bära (gammalt dammigt ordspråk, men sant)

/Dj

• jonaish

Medlem
    23 november, 2005 vid 20:57

Svar till:

Stå på dig Jonas, fortsätt att fråga som du gör, jag tycker du gör rätt i det. Kunskap är inte tung att bära (gammalt dammigt ordspråk, men sant)

[/ QUOTE ]

jo jag vet att gå kurs är bra och du ska ha ett stort tack för alla bra svar jag får och du kommer att få ännu fler när jag är mer inne i kitesurfing, men träning ger färdighet

Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex

wink.gif

• pepa

Medlem
    23 november, 2005 vid 21:04

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

gick du någon senare lr, när det kom kurser??

[/ QUOTE ]

Nä jag missade fan det. Kanske skulle gå en nu. Kan man gå kurs med sig själv? Jag har ändå varit IKO-instruktör i tre år nu.

• pepa

Medlem
    23 november, 2005 vid 21:07

Jag skulle kunna fråga mig själv hur man gör så här:

• pepa

Medlem
    23 november, 2005 vid 21:09

Eller så här:

• pepa

Medlem
    23 november, 2005 vid 21:10

Och jag skulle kunna säga till mig själv: -Vad duktig du är! Du klarade det på första försöket!

Skulle inte vara så dumt att gå en kurs kanske. Hmmmm….

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing När DU börja (funkar)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.