Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Neil Pryde EVO III

  • jester

    Medlem
    6 september, 2010 vid 08:14

    Och här är förklaringen varför dom tycker det är så bra att göra seglen fula: http://www.neilpryde.com/index.php?option=com_content&view=article&id=939&Itemid=238

    Ser ut som om NP valt nån sorts dragkedja vid bomnocken? Gaastra kör ju enbart Velcro och Simmer har Velcro samt en sån däringa plastmecksbit…

  • carl-r

    Medlem
    6 september, 2010 vid 09:50

    EDIT: Bomnock var ett svårt ord. Länge sen jag fick nån i huvudet. 😀

  • tobhed

    Medlem
    6 september, 2010 vid 09:54

    Knappast vid bomnocken (dock vid bom/mast kopplingen)

  • carl-r

    Medlem
    6 september, 2010 vid 09:57

    Ah, du menar så.

    Jag = landkrabba. 😉

  • carl-r

    Medlem
    6 september, 2010 vid 10:00

    Faktiskt intressant att dom har tagit bort cutouten men behållit bomlängden. Känns helt logiskt att vilja ha mer segelyta långt ner.
    Tack för att ni pekade på det. Jag såg bara fula färger.

  • tobhed

    Medlem
    6 september, 2010 vid 10:01

    Bomnock = längst bak på bommen 😉

  • carl-r

    Medlem
    6 september, 2010 vid 10:20

    Jaja, sparka på. 😉

  • jester

    Medlem
    6 september, 2010 vid 10:56

    Om det sen gör någon skillnad har jag ingen aning om… Mina har denna konstruktion redan, och den största fördelen som jag ser är att man inte knäcker lattan ovanför bomnocken… Sedan ser det ju faktiskt bättre ut…

  • hanko

    Medlem
    6 september, 2010 vid 11:02

    Jag hade gärna kommenterat denna tråd men jag har försetts med munkavle av självaste Barry Spanier….. han som producerar riktiga Race-segel..

  • mattias-j

    Medlem
    6 september, 2010 vid 11:15

    Ser faktiskt bättre ut än Evo II, bara genom att titta på det. Kul att Stevie nu färglägger segel till 2011, åt alla…….

  • glader

    Medlem
    8 september, 2010 vid 20:27

    Hrm, hade varit spännande att höra vad du tänkt säga Hänkö. Kanske något klassikt Barry citat som “Let them play”. Han var ju skeptisk till bred mastficka tills alla hade det och det inte gick att stå emot. Nu kanske det låter likadant om clew-designen, vad vet jag… Kanske var det något helt annat, som färger och design, du syftade på?

    Hursomhelst så var det ju lite intressant att läsa från Volwater:

    http://localsailing.nl//index.php/news/101/62/Peter-Volwater-How-to-trim-your-gear

    I HAVE NOT HAD THE OPPORTUNITY TO GO TO MAUI AND TRY THE FIRST NEW PROTOTYPES BUT I HAVE SENT THE GUYS ON MAUI LOTS OF FEEDBACK AND REPORTS AND I HOPE THAT THIS INFORMATION WILL HELP TO LEAD TO AN IMPROVED AND MORE COMPETITIVE RACE SAIL. THE SAIL WILL HAVE A SHORTER LUFF LENGTH AND A CLEW CUTOUT.

  • hanko

    Medlem
    8 september, 2010 vid 20:34

    Jo, Glader…Kanske dags att erkänna att vår käre Peter står Barry något närmare än jag gör men han är en snackepåse hehe! Kommersialismen har nu även nåt Maui…! Blir Heed den förste med EVOIII i Sweden?

  • surfan

    Medlem
    9 september, 2010 vid 07:41

    Nej det blir ja!!!!

  • hanko

    Medlem
    9 september, 2010 vid 08:41

    Jag tror nog Tobbe kniper en bunt EVOIII när de mellanlandar på Kastrup. Han bor ju granne till Danmark och har connections på terminalen har jag hört…. ! Eller ett Chickenrace mot Surfers i Varberg.??

  • dr-masse

    Medlem
    9 september, 2010 vid 11:58
    Hänkö;630305 wrote:
    Jag tror nog Tobbe kniper en bunt EVOIII när de mellanlandar på Kastrup. Han bor ju granne till Danmark och har connections på terminalen har jag hört…. ! Eller ett Chickenrace mot Surfers i Varberg.??

    speedräjs inte bara med grejorna utan även till grejorna… ni lever som ni lär, i alla fall! 😀

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Neil Pryde EVO III

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.