Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Neil Pryde RS:racing

  • hankloose

    Medlem
    19 januari, 2007 vid 16:08

    Underbaart!

    Hur många ska ni ha?

  • tobhed

    Medlem
    19 januari, 2007 vid 16:56

    Inga! Kör Severne Code Red istället – mycket bättre :cool2:

  • surfan

    Medlem
    19 januari, 2007 vid 19:58

    @Hankloose 360839 wrote:

    Underbaart!

    Hur många ska ni ha?

    Några blir det!!

  • tobhed

    Medlem
    19 januari, 2007 vid 20:57
    surfan;360900 wrote:
    Några blir det!!

    Nya storlekar eller ska du ersätta någon av de gamla?

  • jester

    Medlem
    19 januari, 2007 vid 21:58

    Han hade ju redan alla mellan 5.0 o 7.8, mer eller mindre… mao ersätta några av dom “gamla”

  • surfan

    Medlem
    19 januari, 2007 vid 22:02

    @tobhed 360920 wrote:

    Nya storlekar eller ska du ersätta någon av de gamla?

    det blir 7.8 7.2 6.7

  • klang

    Medlem
    19 januari, 2007 vid 23:29

    Hehehe… tobbe, vet att vi inte lyckats göra penga transaktion för 6.7:an ännu, men när säljer du 5.8:an :-P.

    Tänkte nu när du värmt upp seglet i Torkelstorp så kanske till och med jag kan lyckas höja mina PBs…

    /Robert

  • joth

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 09:22

    Ujuj Robert siktar på att bli snabbast i Habo nu… ujuj får nog investera i den där raketmotorn och överliggande cambers… :tongue: Ser fram emot att köra många race med dig , Thomas och kanske Tobhed med.

    Själv skall det bli 2 nya freeracesegel på 6.5 och 5.5 utan cambers i år. Har lagt in beställning på 2 Sailworks Retro. Skall byta ut vågseglen. Får se om jag hänger med dig ändå…

  • joth

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 09:50

    Prylfråga som inte har med tråden att göra.

    Har letat efter Viper Slam i storlek 37 som jag tror skulle funka till min freeride och 6.5 och 7.5 segel. OFO 40cm på brädan. Den är slut hos butikerna. Man har bara en 39 kvar på surfbutiken.nu. Så ev funderar jag på att skaffa en SL7 storlek 37. Kan det fungera eller ni kanske har någon annan ide. Tanken är att komplettera några mindre Slam fenor jag köpte av TBsurf. Dom jag tänkte ha till brädan är 31 och 33cm. Det är ju inte för lättvindsrace utan för fullt drag som dom skall användas och då 5.5 eller 6.5.

    Eller skall jag sikta på snabba weedfenor i stället och bara ha dessa raka??

  • jester

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 11:36

    till 6.5 kommer en 37:a att var lite stor. Jag kör själv med en Viper Slam 35 till 7.8 (och även kört en del 6.8 med den). Har en Select Lightning på 37 cm, men den har jag inte testat ännu… 🙂

    Hela vårsäsongen och halva sommaren används ju raka fenor, så det optimala är att ha både raka och svepta fenor.

  • joth

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 12:43

    @Jester 361011 wrote:

    det optimala är att ha både raka och svepta fenor.

    Hehe, jo men man får ju börja någonstans när man inte har några alls.

    Kanske en 35 e bättre då? Skall någon uppgradera och har över så säg till. Kan ju vara bra att ha i samma fenmodell.

    Aja, tack för svaret. Hade bara en känsla av att 33 blir på gränsen med 6.5 men definitivt för liten för 7.5 iom brädans bredd. Den är 61 bred.

  • surfan

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 12:46

    @joth 361020 wrote:

    Hehe, jo men man får ju börja någonstans när man inte har några alls.

    Kanske en 35 e bättre då? Skall någon uppgradera och har över så säg till. Kan ju vara bra att ha i samma fenmodell.

    Aja, tack för svaret. Hade bara en känsla av att 33 blir på gränsen med 6.5 men definitivt för liten för 7.5 iom brädans bredd. Den är 61 bred.

    Hej ja seglar med 33 till 7.8 på falcon 90 den e 60 bred funkar super!!

  • jester

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 12:52

    Har inte sett SL7 live, men på bild liknar den Lightning väldigt mycket. Jämför man Viper Slam med Lightning så genererar Lightning mera lyft. Min uppfattning är att en 35 cm Viper Slam motsvarar drygt 33cm Lightning.

  • faster

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 15:30

    @joth 360983 wrote:

    Prylfråga som inte har med tråden att göra.

    Har letat efter Viper Slam i storlek 37 som jag tror skulle funka till min freeride och 6.5 och 7.5 segel. OFO 40cm på brädan. Den är slut hos butikerna. Man har bara en 39 kvar på surfbutiken.nu. Så ev funderar jag på att skaffa en SL7 storlek 37. Kan det fungera eller ni kanske har någon annan ide. Tanken är att komplettera några mindre Slam fenor jag köpte av TBsurf. Dom jag tänkte ha till brädan är 31 och 33cm. Det är ju inte för lättvindsrace utan för fullt drag som dom skall användas och då 5.5 eller 6.5.

    Jag har en viper slam 35 som du kan få köpa av mig

  • joth

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 16:11

    Du har ett PM faster…

    För att återgå till Topicen så ser seglena helt enkelt väldigt grymma ut
    Men dessvärre så är inte budgeten anpassad efter den typen av utrustning. Men det hade varit nice att få testa någon gång. Kanske finns några om det blir Speedtävlingar i år med.

    Hade man inte lite testprylar under tävlingarna förra året?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Neil Pryde RS:racing

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.