Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen New and Fresh!

• New and Fresh!

Publicerad av tabi på 17 augusti, 2005 vid 16:08

Nu står bussen äntligen klar, jag håller verkligen med Eric om det han sa om att det känns som att det aldrig blir klart.
    Tanken var att det skulle bli lättare att bygga om från sleepmode till chill/soffmode och så här blev det:
    2792Bussen_2005_014-med.jpg
    och när man är trött är det bara att hoppa ut och dra till i skivan så blir det såhär:
    2792Bussen_2005_015-med.jpg
    Köket ser ut såhär:
    2792Bussen_2005_003-med.jpg
    1 Free6, 1 vågsurf, 2 segel, 1 bom och en mast ligger här utan problem:
    2792Bussen_2005_007-med.jpg
    Skafferiet:
    2792Bussen_2005_004-med.jpg
    Avloppet from the golden sink:

2792Bussen_2005_005-med.jpg
    Färskvatten:
    2792Bussen_2005_006-med.jpg
    Tvungen att sätta upp ett lastskydd efter flygande bes, så man gör det bästa av situationen, lucka och högtalare:
    2792Bussen_2005_010-med.jpg

Det enda som jag tycker saknas är lite småfack, måste fundera vidare på det… confused.gif

Det hade ju gått och bygga lite ballare om man inte ville ha full bredd på sängen men det är rätt soft tycker jag, om man åker med lite polare så slipper man gärna spoona… crazy.gif
    Fast när man sover med tjejen blir det mycket döutrymme i sängen som man kunde gjort nåt bättre med, men det går bra ändå!
    smile.gif

Det var allt från mig! Se och inspireras!! cool.gif

styret svarade 19 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • ola_p

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 16:24

Göött tobbe!

Hur sitter högtalaren där bak? gissar att du blir tvungen att plocka ur den vid besiktning?
    Flamesen e feta, hur mkt filt har du använt, å vad kostade den?

• gnutten

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 17:06

Fasen vad schyst! Verkar som du fått till ett bra upplägg. Gillade guld-diskhon, med dold avloppstank.

• styret

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 19:58

angående fack.
    kommer ihåg nån fräck lidingökille som sa sej inte behöva nått sånt när vi kollade i ottossons buss. tror tillomed det var lite förakt för dom som har det i rösten…

men kanske du skulle kunna göra små hyllor med nöt framför, sånna som staffan ahr typ. och sen bara dra fast dom med självborrande plåtskruv i förarsideväggen högst upp vid taket. du får fack men har plats kvar i sängen.

men trots platsen ska vi nog spoona på classic ska du se.

• karapp

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 20:04

elastiskt nät kör staffan med i sina hyllor över sängen…

själv kör jag vanligt tyg med en gummisnodd som håller upp det som en vägg… smidigare å enklare än dörr å ändå syns det inte vad man har för skit innanför och inget ramlar ut!

• ove226

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 21:44

götttt som snus tobbegubben…
    men där är det väl bara damer som får sova kan jag gissa..hehe..

• tabi

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 11:25

Högtalaren sitter med inskjutna vinkeljärn så man kan vända på den och få musik ut. Vet inte hur det blir på besiktningen, vi får se i oktober! crazy.gif

Hehe, fack kan va bra men någon bokhylla behöver jag nog inte, Styret… smirk.gif

Funderat på det där med nät, det verkar va en sjyst lösning på problemet. Sträcks inte tyget om man ska ta ner något eller hur funkar det? Man lär ju få sätta det rätt slappt.

Självklart bara brudar Ove, fast du får kanske haka på ibland om du vill… wink.gif

Det har gått åt filttyg som faaan… Allting i bussen är klätt. Det svarta hade jag kvar från någon baslåda jag klätt, från biltema typ. Det röda på förskjutningsskyddet och sängen(inte runt madrasserna), fick jag av en bilförsäljare, han hade haft det på gångarna i hallen där, nån typ av matta och det röda flamesen och i köket är det lite tjockare luddigare som jag fick av en kompis på sthlm bordsuthyrning, vet inte vad dom använder det till riktigt…

• styret

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 12:58

fack/bokhylla… same shit different name.
    jo du måste ju sätta skiten slappt. tänk dej den nätpåsen på sätet framför dej om man åker sån långfärdsbuss. typ så. klockrent jö.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen New and Fresh!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.