Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing news från Coche

  • news från Coche

    Publicerad av kicki på 1 mars, 2005 vid 13:14

    Det var ett bra tag sedan jag var inne på Steffo och kollade och jag kan tänka att lite news från Ilsa de Coche, Venezuela inte skulle vara av ointresse. Jag anlände till Coche i slutet på januari och det första vi mötte var en dag av totalt vindstilla. Det var förvånande då det ALLTID är vind här. Det gick några dagar och så dök Anna Sparre upp och som brevet på posten så medföljde vinden… i vart fall för några dagar. Ni kanske minns förra årets skriverier från alla här på Coche om hur bra det var och hur mycket vind vi hade men så är alltså inte fallet i år. Vi har haft långa perioder då vinden inte varit på plats alls, även ON SHORE VIND och ovanliga mängder regn har fallit. Det har till och med gått så långt att när vinden väl är på plats så har man varit orolig för att säga något som kommer att få vinden att avta, som en förbannelse. Varje gång man sagt att man antar att vinden kommer att vara bra imorgon så har man haft som rutin att ta i trä och spotta tre gånger i sanden. Jag kan inte säga att någon av oss är vidare superstisiösa men läget är så illa att vi inte vågar ta några risker.
    Nu undrar ni säkert vilka som är här och vilka som ingår i “vi”. I “vi” ingår två norrmän som var här förra året, Alf och Jon, sant Jons flickvän Maria, hennes väninna Ariana, en annan norrman Arve, en lustig Stockholmare vid namn Olle, från Surfers Paradise i Varberg Håkan, Camilla och lille Hugo, Mike the Knife, Anna Sparre, Anki “da judge” Knutsson och jag. Det finns så klart en salig massa andra människor här från allt emellan Portugal, Ryssland och Danmark. För er som var här förra året så kan jag säga att om ni hellre väntade att gå ut när det var mer än 15 personer på vattnet så kommer ni inte få något kitat alls detta året. Det är sjukt. Bara folk som bor här på ön är mer än 20 personer och sedan har man färjan som kommer från El Yaque varje dag med allt från 10 personer på varje båt och uppåt.
    Nu må det låta hopplöst men jag har hittat min lilla secret spot på vattnet dit ingen än förmått att ta sig så jag har en liten sträcka mer eller mindre för mig själv. Det börjar snart likna Kite Beach Cabarete här, då man största delen av tiden måste koncentrera sig på att inte bli påflugen eller bli dekapiterad av en loopande kite. Som tur är ska vi byta boende snart så då får vi tillgång till en helt oanvänd del av stranden dit ingen orkar ta sig… förhoppningsvis kommer inte alla plötsligt ta sig dit då de ser att vi kitar där.
    Hur bor vi nu då? Jo, för tillfället tror jag att vi hittat de sämsta stället på Coche som vi kunde hitta att bo på. Vi bor på Coche Village precis vid stranden (se bilderna på min hemsida i news delen, http://www.kitekicki.com). Boendet i sig är helt OK men det är personalen som är helt ute och cyklar. Kvinnan som är ansvarig verkar inte ha mycket annat på tankarna än att jävlas. När en av oss precis skulle diskutera pris om att flytta in en månad så ökade hon priset på boendet tre gånger under konversationen. Vi har mer eller mindre alla olika dealar vad gäller pris och vad som räknas med i priset. Vill ni ha en mer djupgående beskrivning av varför ni till varje pris INTE ska flytta in på Coche Village så hör av dig. I alla fall, så ska några av norrmännen åka hem snart och jag och Anna ska flytta ner till de nya husen vid stranden så vi har får bita ihop några dagar till. Dessa husen ägs av samma ägare som äger Coche Speed Paradise hotel och det är kitesurfarboenden som precis blivit klara. Priset ligger mellan 375 till 400 US dollar i månaden (bara boende, utan mat, paket med mat finns också) och per boende och då kan man dela priset på två om man bor ihop. För mer info kontakta hotellet eller den tillhörande kiteskolan.
    Vad gäller kitandet så har man fått se lite nya kites, som av Naish (Torch) och Takoon…. men fler och fler nya modeller kommer att dyka upp med tiden då PKRA tävlingen närmar sig. Kändisar som visat upp sig här redan är Bertrand Fleury och Tuva Jansen…. Bertrand är inte annat än grymm. Hittar jag några bilder så sätter jag upp dem…. ni kanske kan se på en bild på min hemsida att Bertrand står i bakgrunden och bygger slidern…. titta noga så ser ni honom bärandes en Pacific Motion tröja…. bättre ett dåligt foto än inget alls eller hur?! Gabi Steindl är i El Yaque, Gianni Aragno och Angela Peral skulle komma hit nu men de har inte anlänt än. Jag håller er uppdaterad och letar upp lite bilder.
    Nu får det räcka för denna gången. Jag skriver snart igen och håll ett öga på min hemsida om mer info.
    Ha det så bra så länge och ha en trevlig vår…. hoppas att vädret i Europa inte är lika rubbat som här.
    http://www.kitekicki.com

    luuddee svarade 19 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • rambo_johnson

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 13:22

    shitt, kan nån sammanfatta i tre meningar pallar inte läsa…

  • luuddee

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 13:28

    handlar om raileys och sånt tror ja.

  • rambo_johnson

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 14:38

    SAMMANFATTNING

    Svar till:


    long time no see, VZ news: vindstilla konstigt alltid vind annars. anna dyker upp med vinden som varar ett par dagar… verkligen kasst här i år regn o onshore vind o massa regn.

    Jag, och lite norrmän är här, nårra snubbar från surfersm ed en unge. Anna S, o ANki aka Mike TK. Det är crowded som attan nu nästan som ktiebeach i Cabarete. Jag har hittat en secret spot. Vi bor i det sunkigaste områden på coche se hemsidanhttp://www.kitekicki.com).

    personalen är galen. Flytta INTE in på Coche Village. ALLT SUGER

    Vad gäller kitandet: nya kites: Naish (Torch) och Takoon…. Kändisar:Bertrand Fleury och Tuva Jansen… dom e grymma synd jag inte är lika bra.Bertrand har en Pacific Motion tröja Gabi Steindl,Gianni Aragno,Angela Peral komemr hit WOW.

    mera goa noveller komemr snart för allt är så super kul här.

    puss o kram Kicki
    http://www.kitekicki.com

    [/ QUOTE ]

  • curry

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 15:13

    grin.gif

  • fredrik-no1

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 15:37

    Vafan e detta. Jag kommer om två veckor så sajjor ni att det inte blåser? Tur att man inte ska bo på Village i alla fall, är inbokad på Brisas del MAr.

    /Freddan

  • pepa

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 18:01

    Klart det inte blåser när windguden Pepe är hemma för första gången på fyra-fem år.

    Kicki! Du skriver ju inget om när Andreina Carrillo den grymma PISKADE dig i tävlingen heatet innan hon drog axeln ur led. Varför inte? För er som undrar vem denna kitegudinna är så har jag goda nyheter: Denna en av världens bästa kvinnliga kajtare kommer till Sverige om två veckor och stannar ett halvår, så det fins tid att se henne rippa upp lide vann.

  • george_jung

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 18:11

    hur gick detta till? kicki sätter ju feta kiteloop-i-träden-raileys-to-taggbuskarna-i-habo-när-tv4-är-och-filmar-hon-som-e-nummer-7-i-världen.

  • bohm

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 19:05

    Nu e du väl lite väl dryg!

  • patrikol

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 19:19

    Ah nej precis som vanligt skulle man väl kunna säga!

  • george_jung

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 19:47

    de va SJUKT kul!

  • patrikol

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 19:56

    Kul att höra ifrån dig! Hälsa alla så gott, Säg till Anki att hon tar det nätt med coca colan och burgarna! wink.gif Tänk på att göra lite mellanrum mellan raderna så blir det inte så jobbigt att läsa det. Lite bilder hade varit kul! Vad tycker du om dina nya kites och brädan?

  • curry

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 21:13

    och vissa bör tänka på att sätta punkt och kommatecken lite oftare.

    om vi nu skall vara besserwizzarz

  • patrikol

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 21:31

    Det var i all välmening från min sida. Extremt mycket text och allt i en följd blir för jobbigt att läsa.

    Om man inte sätter punkter eller kommatecken precis rätt alltid eller stavar lite dåligt så är det helt oväsentligt dom flesta fattar ändå.

    Så besservissandet får du stå för helt själv sådant är inget för mig.

  • curry

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 21:42

    Det jag menade, var att det också kan bli lite jobbigt att läsa om man inte sätter punkt o kommatecken ibland.

    men de e chill, jag förstog din tanke.

  • pepa

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 22:05

    FörstoD, om man ska vara bzbzbzbbzzwzzwzz.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing news från Coche

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.