Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ni i Cabarete?

  • ni i Cabarete?

    Publicerad av walle på 25 januari, 2004 vid 08:02

    Har någon av er provat “Bestkiteboards/kites”?
    dom har tydligen ett testcenter där.
    är det något att ha?

    walle svarade 20 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • nilsson

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 08:36

    Troligtvis bland de bästa, ett lysande “shaper”team!

  • walle

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 08:48

    Svar till:


    Troligtvis bland de bästa, ett lysande “shaper”team!


    Bengt 070-941 47 91
    SUPPORT YOUR LOCAL GLOBERIDER
    http://www.skid.nu

    [/ QUOTE ]
    bland det bästa?
    du menar alltså efter GK kites? wink.gif

  • patrikol

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 08:57

    Gör GK brädor?

  • walle

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 09:00

    vi snackar kites grin.gif

  • walle

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 09:01

    http://www.bestkiteboarding.com
    det blev lite otydligt kanske…

  • patrikol

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 10:08

    Ja med tanke på att bestkiteboards är brädor så hängde jag inte med, Dessutom pratade ju Bengt om shapers.

  • walle

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 10:15

    det var nog jag som försvårade det hela… tongue.gif men det går väl åt en shaper till att konstruera en drake med eller?

  • patrikol

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 10:18

    Nej knappast! smile.gif Men tydligen har bestkiteboards även kites det visste jag inte! Alltid lär man sig något nytt! smile.gif

  • walle

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 10:25

    vadå nej knappast confused.gif
    vad kallas den som gör formen på en kite då confused.gif
    jag trodde det kallades kiteshaper och kiteboardshaper…
    men man blir aldrig för gammal för att lära sig grin.gif
    Förresten vad kallas han som formar kiten?
    designer bara eller?

  • nilsson

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 11:41

    Ok! konstruktör! torde gälla både kite och bräda, Glk kommer att börja göra brädor, Mat pendle har konstruerat en hel del brädor innan, bla. för gamla wipika//Mvh Bengt

  • patrikol

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 12:35

    Ursäkta om det lät petigt men jag är lite knäpp när det gäller ord! blush.gif Inget illa menat! Vet inte riktigt designer kanske, har bara hört shaper inom brädvärlden först och främst när det gäller vågbrädor men efter hand inom alla olika sporter med brädor. Är inte fel direkt mer att det är så vanligt inom brädsporter att missuppfattning lätt kan skapas. Hoppas du inte tog illa upp. blush.gif

  • rambo_johnson

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 14:12

    Eric Hertsens (EH) har designat BestKites…

  • walle

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 14:35

    anade det eftersom det står EH på dom… vart köper man dom då?
    och hur e dom?

  • curry

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 16:15

    taget ur kiteforum.com
    “It seems as if there is some confusion out there regarding Best Kiteboarding after the little bit of promotion on this site, so I thought I’d post a little clarification. Best (Shannon Best & partners) is soon to launch and its business model is to sell the best products at the best prices. It will be selling ONLINE ONLY direct to the consumer at up to 50% off traditional retail prices. No distributors & no retailers. For example the new 2004 high performance 12m kite is expected to retail for approximately US$699 (approximately $550 EURO) and the mid aspect & low aspect kites are significantly less expensive, plus Best will ship everything for free anywhere in the world. Best has a full product line of kites, boards, bars, harnesses, fins, etc… The kites have been designed by Eric Herstens & Peter Stewie in Cabarete and rigorously tested & tweaked by Shannon, his partners, the Best team and Eric & Peter – they are all hard core riders. The boards (10 in total), designed by Shannon, are production quality with a fast, custom feel. Best hopes to make riding excellent products affordable for everyone. “

  • kull

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 17:53

    låter väll lite för bra för att vara sant…men ja man kan ju spara en hacka på att kapa i distrubutionsleden….sen kan dom ju satsa på att göra en klockren produkt så att det blir word of mouth, istället för hemskt dyra flashiga annonser. jag hoppas det går kanon för dom

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ni i Cabarete?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.