Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing No more worries about my kiteboard

  • No more worries about my kiteboard

    Publicerad av imported_thorbjorn på 7 juni, 2008 vid 18:51

    Varför betala dyrt när man kan få det billigt.
    Ocean Rodeo har sin Go joe http://www.oceanrodeo.com/kiting/gojoe.php#

    Jag såg på internet att den kostar mer än 60 us, sen skall man köpa den här i svergie så blir det säker mera.

    Jag köpte 2 slangar till en rullebör (skottkärra) satte ihop dem i handtaget till brädan pris 120:-

    Jag har en temporär tygpåse till den, skall fixa en färgglad variant så syns brädan ännu bättre.

    Min bräda är en Nobil 666 ext 48 cm bred och den vänder sig direkt

    Sen blir det lättare att både se och få tag i brädan. Sen är det fördelen med att fennorna ligger ner både på land och i vattnet. 🙂

    pjoter svarade 16 år sedan 17 Medlemmar · 33 Svar
  • 33 Svar
  • tomw

    Medlem
    7 juni, 2008 vid 18:55

    Och när du landar en kiteloop i 90km/t och benen bara sackar ner- skyddar den din pungkulor från impakt.

    😉

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    7 juni, 2008 vid 19:02
    TomW;473091 wrote:
    Och när du landar en kiteloop i 90km/t och benen bara sackar ner- skyddar den din pungkulor från impakt.

    😉

    Det skall blåsa mycket för att JAG skall komma upp i 90 km med den brädan. Man jag tänkte när man gör en buttbrake så lär det var mjukare 😀

  • kasimir

    Medlem
    8 juni, 2008 vid 09:11

    Varför vill man ha två fiddemunkar mellen benen när man kitar? Om du köper en blära till ett traktordäck kan du skippa brädan helt ju;)

  • blackadder

    Medlem
    8 juni, 2008 vid 09:24

    En ny sport har just sett dagens ljus:grin:

  • skejtar_henke

    Medlem
    8 juni, 2008 vid 10:59

    Jag skulle betala för att slippa det skitet på min bräda. Borde man inte kunna uppfinna nått att sätta på dom vassa kanterna på brädan med? Lätt man får den på bena. Det gör ju så ont. 😉

  • gadget

    Medlem
    8 juni, 2008 vid 15:47

    Hmm… fattar ingenting

  • rimsson

    Medlem
    8 juni, 2008 vid 17:17

    mongo………..

  • sourra

    Medlem
    8 juni, 2008 vid 17:50

    Vad… alltså… varför ska man ha en Go Joe? Är det när man kör vid mynningen på vattendrag så att strömmen inte ska föra ut brädan?

  • blackadder

    Medlem
    8 juni, 2008 vid 18:14

    @skejtar_henke 473183 wrote:

    Jag skulle betala för att slippa det skitet på min bräda. Borde man inte kunna uppfinna nått att sätta på dom vassa kanterna på brädan med? Lätt man får den på bena. Det gör ju så ont. 😉

    Bumperkiting!

  • christian12345

    Medlem
    8 juni, 2008 vid 18:31
    sourra;473242 wrote:
    [..]Är det när man kör vid mynningen på vattendrag så att strömmen inte ska föra ut brädan?

    Kommer du inte ihåg Cabo Verde? Skitjobbigt att se brädan när man ligger och blir creamad i breaken hela tiden, samtidigt som allt annat är choppigt. Visst, i Cauipe kanske rullebörsblåsan inte riktigt tjänar till något, men jag tror nog att den kan rädda några brädor både för nybörjare och för riktiga surfare när det är hård sjö.

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 20:38

    Kommer du inte ihåg Cabo Verde? Skitjobbigt att se brädan när man ligger och blir creamad i breaken hela tiden, samtidigt som allt annat är choppigt. Visst, i Cauipe kanske rullebörsblåsan inte riktigt tjänar till något,

    christian12345;473262 wrote:
    men jag tror nog att den kan rädda några brädor både för nybörjare och för riktiga surfare när det är hård sjö.

    Bra gissat

  • pjoter

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 21:06

    tror de kan va asgott ibland. sjukt jobbigt å leta efter brädan när man ligger i 4 gradigt vatten som konstant bryter över en.

    självklart finns det ingen anledning till en sån om man är plattvattensfreak eller bara mes-surfar när det är över 20grader i vattnet. Men i vågor på vintern vill man hitta brädan så fort det bara går å då lär en sån hjälpa till.

  • sourra

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 21:13

    Tycker det största problemet när man höst/vintersurfar och det blåser pung är att vågorna slungar brädan in till land. I vårt samåkningsgäng väcker det nog med ont blod om någon kommer dragandes med wakebindningar på brädan och fuckar upp packningslogiken. Vågar inte ens tänka på hur det skulle vara om nån dök upp med en sån där.

  • hengo

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 21:15

    @sourra 473732 wrote:

    Tycker det största problemet när man höst/vintersurfar och det blåser pung är att vågorna slungar brädan in till land. I vårt samåkningsgäng väcker det nog med ont blod om någon kommer dragandes med wakebindningar på brädan och fuckar upp packningslogiken. Vågar inte ens tänka på hur det skulle vara om nån dök upp med en sån där.

    hahahhaha

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 21:16

    Tycker det största problemet när man höst/vintersurfar och det blåser pung är att vågorna slungar brädan in till land. I vårt samåkningsgäng väcker det nog med ont blod om någon kommer dragandes med wakebindningar på brädan och fuckar upp packningslogiken.

    sourra;473732 wrote:
    Vågar inte ens tänka på hur det skulle vara om nån dök upp med en sån där.

    Den är uppblåsbar

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing No more worries about my kiteboard

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.