Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing NO på västkusten, funka?

  • NO på västkusten, funka?

    Publicerad av imported_macts på 10 augusti, 2010 vid 12:18

    Hej

    Jag och min polare Sandro ska till Borås och jobba lite nästa vecka och långtidsprognoser (ja, jag vet att dom brukar ändra sig…) pekar på hygglig vind från NO må/tis nästa vecka.

    Så frågan är: Finns det nåt ställe som funkar för slalom/speed-segling på NO på west coast. gärna inte toklångt från Borås

    dotti svarade 13 år, 8 månader sedan 14 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • jester

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 12:48

    Som vanligt har du TT. Fungerar ju mer eller mindre bra på alla vindriktningar. Finns ju ett fint NO-gap mellan piren och bondgården. Vill minnas att det var runt NO när jag kunde höjda från Kalvö, precis till piren, och därefter falla av ner mot Hanhals. Helt klart det plattaste vatten jag kört på. Byigt som faen, dock. Men runt 35 i topp med underriggad 7.8

  • imported_macts

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 12:51

    Aha, TT kan funka. Trodde det skulle bli tokkasst på NO. Skoj om det funkar dock.

  • lbj

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 14:01
    MacTS;625008 wrote:
    Hej

    Jag och min polare Sandro ska till Borås och jobba lite nästa vecka och långtidsprognoser (ja, jag vet att dom brukar ändra sig…) pekar på hygglig vind från NO må/tis nästa vecka.

    Så frågan är: Finns det nåt ställe som funkar för slalom/speed-segling på NO på west coast. gärna inte toklångt från Borås

    Kan detta vara nåt?

  • mahi

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 16:00

    Har hört att sillvik norr om marstrand skall funka hyffsat på denna riktning. Har inte seglat där själv dock men vet att andra gjort det.

    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=16&Page=2&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=165

  • andersbq

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 18:54

    om du lauchar norr om Marstrand så blir det långt till Sillvik!!!

  • Knatte

    Gäst
    10 augusti, 2010 vid 20:00
    mahi;625048 wrote:
    Har hört att sillvik norr om marstrand skall funka hyffsat på denna riktning. Har inte seglat där själv dock men vet att andra gjort det.

    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=16&Page=2&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=165

    Som Anders påpekar så ligger Sillvik inte vid Marstrand, utan typ 3 mil söderöver. Men Sillvik i sig funkar säkert skapligt vid ostliga vindar..

  • billie

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 21:42

    Spara restiden och pengarna och välj Mjörn . Det måste gå fint att segla där på No.
    Annars så är ju sunningen/sund kanon på No .

  • raask

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 22:40

    Nu ligger det här i fel forumdel men jag bor ju i Varberg, har inte möjlighet att åka några längre sträckor. Bara i Varbergsdelen så att säga, går de köra Getterön på NO?

  • mahi

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 07:56

    Billie, har sommarhus på Mjörn så är väldigt intresserad av vart du går i för att köra på NO där?

  • jester

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 08:47

    Eftersom Mjörn är en sjö, så fungerar den säkert på NO, men är inget lämpligt för slalom/speed som jag gissar att MacTS är ute efter. För mycket skog runt den sjön… Men om man bara skall köra lite bump&jump så hade jag gått i nere vid Sjöviksgården. Vet dock inte hur långt man får köra bilen där numera, men man kan ju bära prylarna i värsta fall. (Är uppväxt i Sjövik)

  • mahi

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 12:56

    Sorry, trodde ni syftade på halvön Mjörn och inte sjön…

  • kris

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 14:30

    Om man testar NO i Mjörn så är Hjällsnäsviken bäst tycker jag. Lång öppen sträcka från Sunnerö, man kan parka riktigt nära(iaf sist jag var där). Men erkänner att som gammal Björboholmsbo så dissar man gärna Sjövik av gammal vana 😉

  • svartepeter

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 17:04

    Sund/Sunningen i Uddevalla är kanon på NO, bra slalomsegling och kan bli kanon för speed också lite beroende på vinkel och styrka på vinden 🙂 Välkomna.

    Peter S-201

  • kris

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 19:33

    Peter, finns det någon karta över vart man går i vid Sund/Sunningen? Eller kan du beskriva?

  • glader

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 20:19

    Alla gånger jag varit i Sillvik på NO har det varit fenomenalt. Rekommenderar det varmt. Har också varit på Hönö med Lbj på NO. Det var prima det också. Lite längre restid.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing NO på västkusten, funka?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.