Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nobile N62 el. Ozone Light XC?

  • Nobile N62 el. Ozone Light XC?

    Publicerad av henkelu på 14 februari, 2010 vid 12:24

    Hejsan.
    Ska köpa ny kite å funderar på vilken jag ska välja! Någon som har nån åsikt?!

    Jag vill ha en lätt använd kite som är snäll att lära sig med, då jag är nybörjare. Har bara kört en ca 5ggr.

    Mvh Henke

    yann svarade 14 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 27 Svar
  • 27 Svar
  • skotten

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 12:28

    noobie kite.. deffo go with the ozone. But you also have Naish, Flexifoil and Cabrinha on the west coast of sweden close to you : )

  • jakobb

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 15:09
    skotten;598472 wrote:
    noobie kite.. deffo go with the ozone. But you also have Naish, Naish and Naish on the west coast of sweden close to you : )

    wööööörd

  • johanw

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 17:19
  • skotten

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 20:18

    hehehe naish : )

  • yann

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 20:20

    Jag kör Light XC och är skitnöjd med dom. Det är ju ingen högpresterande kite men den passar min åkstil (vågor och strapless) där man vill ha ungefär samma egenskaper som till nybörjare. Du kanske ändå vill prova uppföljaren till Light XC som heter Catalyst i år.

    Om du letar begagnat så kommer jag att sälja av mina drakar snart.

  • milkman

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 21:28

    Både N62 och Light-XC är perfekta drakar att börja med. Men de är designade med lite olika fokus. N62 beskrevs som en “Point and ride” drake. Med andra ord ganska gruntig och ger rejäl kraft när du drar in bommen, som oftast så är det på bekostnad utav att den är lite långsammare. Lighten är snabbare att vända omkring, och reagerar snabbare på utslag i bommen. Den har inte samma grunt så du kan behöva kunna jobba upp fart i draken, men å andra sidan så blir du inte besviken när du ska redirekta.