Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Noen som har åsikter om ’99 Bee 274

• Noen som har åsikter om ’99 Bee 274

Publicerad av hardtop_66 på 6 augusti, 2001 vid 18:48

Finnes det noen som kan dele med seg med åsikter om ’99 års Fanatic Bee 274. Jeg har hatt et 10 år langt avbrudd fra brädsegling, og har nyligen börjat igjen på min gamla course race bräda. Jeg väger opp mot 0.1 tonn og kommer sannolikt å segla mest på platt vatten eller i små chop’iga vågor.
    Har fått et hyfsat erbjudande på en Bee, og funderer på om den er hyfsad for å ”komme vidare” på liten bräda.

dr-masse svarade 23 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    6 augusti, 2001 vid 21:27

Em mycket trevlig och förlåtande bräda i samma segment som t ex Mistral Flow 276. Var lite av testvinnare i tyska SURF. 102 liter. Väger du 100 pannor behövs en del vind för att komma loss med Bee:n. Såg för en tid sen motsv bräda inkl en del extra för 3500kr på konfen. Lycka till!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 augusti, 2001 vid 21:30
  • dr-masse

Medlem
    7 augusti, 2001 vid 10:09

Här är några rader som jag skrev för ett tag se’n på http://www.epinions.com (tyvärr på engelska, men det får la gå):

I’ve been windsurfing for a while now. Owned several boards ranging from full on race-worthy slalom missiles to slashy, turny waveboards. However, a lack of substantial fundings made me go into a compromise board. Something that could do a bit of everything. That wasn’t too expensive, either. So I bought myself the 97 edition of the Bee 274 (the cheaper, slightly heavier red one).

And yes, I am a very pleased customer. Apart from the boards weight, this is a board I can fully recommend for most sailors out there looking for a medium-sized freeride machine.

I’ve sailed it with a 7.0 Gaastra Race sail (the last model before the ”quick-tips”), a 6.7 Supersonic (my current sail), 5.5, 4.7 and 4.2 Gaastra Heatwaves. And it has handled it all quite well. The only time it let my down was in well powered-up 4.2 weather (with the wind gusting well over 40 knots…) but somehow I can excuse my Bee for that.

This board has been on lakes, open ocean and even in some head-high waves (which it didn’t handle as a dedicated wave-board, but surprisingly well) and performed nicely in all these water-states.

This board is now going into the hands of my eager brother. Since my fundings have improved during the last year, I’m getting myself two boards – a slightly larger one and a dedicated wave-board or reaflly small Bump ´n Jump missile. The Bee can do a lot, but two boards are never the less better…

FYI – I’m 190 cm tall and weigh 75 kgs

Helt enkelt en allround freeride-bräda som jag var väldigt nöjd med. Jämförelsen som gjorts tidigare med Mistral Flow 276 är inte fel. Dock hade Mistral ett tag kvalitetsproblem med sina Flow-brädor (mest de gröna) som mig veterligen Fanatic inte haft. Min Bee höll väldigt bra, i alla fall.

Lycka till å Surfa På!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Noen som har åsikter om ’99 Bee 274

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.