• Publicerad av johnster på 29 maj, 2006 vid 11:29

    Schysst iniativ Arent mfl, med ett nybörjarnätverk, synd att jag inte bor i Skåne bara :smirk: ! Men det måste väl finnas någon mer än jag här i Göteborg/Varberg som är nybörjare och kanske sticka ut lite då och då?! Jag gick en kurs i Varberg förra sommaren och då gick det bra, men nu när man väl införskaffat sig eget så känner man sig lite osäker på bommen framförallt, hur depowern funkar och lite sånt!

    Så är det någon som vill köra på samma nivå så kan ni väl höra av er!

    Johnny
    0709-622109
    msn: johnnyzon@hotmail.com

    harjula svarade 13 år sedan 18 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • mozzy

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 14:41

    Det är bara att dra ner till lämplig spot…
    Om det blåser kommer det garanterat finnas mycket folk
    som kan hjälpa dig!

    Vi har ju alla varit nybörjare…..

  • surfbasse

    Medlem
    15 juni, 2006 vid 21:34

    åk ner till åsa när det blåser alltid mycket folk som gärna hjälper till bara att fråga ….

  • klw

    Medlem
    22 juli, 2006 vid 16:47

    Jag vill också gärna få kontakt med folk i Göteborg som vill lära sig sporten. Är på nybörjarnivå. Går just nu nybörjarkurs på surfcenter i Askimsviken och har köpt grejor, men det verkar lite för farligt att på min nivå ge sig ut och öva på egen hand. Kan absolut tänka mig att åka till Åsa el liknande “på chans”, men det vore trevligt att på nära håll hitta någon som tycker det är kul att öva bodydragging i halvtaskig vind :tongue:

    /Walter
    klwlevy@hotmail.com
    0738-029613

  • andypanda

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 07:03

    Hallå.
    Om du fortfarande klassar dig som nybörjare så har du en till här.
    Jag finns i Göteborg (var annars…) har bil och kitegrejjer och vill ut så mycket som möjligt, det borde blåsa minst 7 dagar i veckan!
    Det e bara å höra av sig.

    Andreas

  • sourra

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 14:33

    Här har ni ett till blåbär som visserligen inte är ny inför brädsport men väl inför fenomenet att bli släpad längs bohuskustens klippor av en drake. Är förhoppningsvis lycklig ägare till en utrustning inom nån vecka så släng upp mig på msn så kan vi styra upp något när septemberblåsten anländer.

    msn: johan@jpl.nu (dock oduglig som mailadress)

  • mindgbg

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 06:00

    Också ny kiteare i GBG! Har precis köpt utrustning efter kurs i varberg och spanien.

    Planerar faktiskt att dra mig ner till Askim (Göteborg) senare i eftermiddag.

    Nån mer newbie som skall dit? I så fall får ni gärna slå en signal! 😀

    0706/044808

    Mvh
    Danne

  • andypanda

    Medlem
    2 september, 2006 vid 12:25

    Hallå alla blåbär!

    Blåbäret Andreas tänkte viga söndag till vindarna i askimsviken, det ser ju väldigt bra ut på vindrapporterna.
    Åker från stan tidigt, om ngn vill hänga med så hojta till.

    AndyPanda…
    0705 601008

  • gitfreak

    Medlem
    15 november, 2006 vid 21:27

    Hej alla!
    Ett till blåbär som heter Andreas här. Har precis köpt utrustning och söker nu folk som vill med ut och öva med kiten på barmark i väntan på snön.typ på fiskebäck arendal el liknande. Jag är ledig för det mesta och sjukt sugen så slå en pling i fall ni ska ut och öva, åka landboard, skidor eller liknande.

    0704 211817

    ha de bra / Andreas

  • fesen

    Medlem
    16 november, 2006 vid 20:32
    gitfreak wrote:
    Hej alla!
    Ett till blåbär som heter Andreas här. Har precis köpt utrustning och söker nu folk som vill med ut och öva med kiten på barmark i väntan på snön.typ på fiskebäck arendal el liknande. Jag är ledig för det mesta och sjukt sugen så slå en pling i fall ni ska ut och öva, åka landboard, skidor eller liknande.

    0704 211817

    ha de bra / Andreas

    FYI

    Fiskebäck nu på söndag.

    http://www.kiteakademin.se/

    //Robban

  • gonzo

    Medlem
    17 november, 2006 vid 15:15

    skit i att öva på barmark kom, ner till björkäng i morgon istället då är vi ett gäng som ska ut där om inte vindarna vrider upp mot sv då blir det läjet

  • gitfreak

    Medlem
    17 november, 2006 vid 17:00

    Tack för tipset men det blir nog lite kallt då jag varken har bräda eller våtdräkt. Det får bli fiskebäck på söndag istället kanske imogon också om det är sjyst väder.

  • proddan

    Medlem
    19 november, 2006 vid 11:30

    Tja påer!

    Patrik heter jag bor i Gbg är rookie som alla andra här i tråden 😀 Har ca 2 veckor av kiting, lärde mig nere i Le Morne Mauritius. Söker också folk från gbg området som man kan åka ut o öva med.
    Måste bara fixa kite o bräda 😀

    Ha de!

  • gonzo

    Medlem
    20 november, 2006 vid 19:13
    proddan wrote:
    Tja påer!

    Patrik heter jag bor i Gbg är rookie som alla andra här i tråden 😀 Har ca 2 veckor av kiting, lärde mig nere i Le Morne Mauritius. Söker också folk från gbg området som man kan åka ut o öva med.
    Måste bara fixa kite o bräda 😀

    Ha de!

    tja jag har en kite till dig om du är sugen på en crossbow 12a 7000 vill jag ha det är en grymm kite

  • gonzo

    Medlem
    20 november, 2006 vid 19:16
    gonzo wrote:
    proddan wrote:
    Tja påer!

    Patrik heter jag bor i Gbg är rookie som alla andra här i tråden 😀 Har ca 2 veckor av kiting, lärde mig nere i Le Morne Mauritius. Söker också folk från gbg området som man kan åka ut o öva med.
    Måste bara fixa kite o bräda 😀

    Ha de!

    tja jag har en kite till dig om du är sugen på en crossbow 12a 7000 vill jag ha det är en grymm kite

    det kan va bra att ha ett tel nr att ringa om du är intresserad
    0702 045 964
    ha det gott

  • gitfreak

    Medlem
    29 november, 2006 vid 12:02

    Drar till fiskebäck och skuttar runt lite i leran. är där om en timme. sällskap uppskattas.

    Andreas

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.