Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing NOR – Formula/BIC Techno, Varberg 8-9 September

  • NOR – Formula/BIC Techno, Varberg 8-9 September

    Publicerad av klang på 20 augusti, 2012 vid 21:54

    Snart är det daxs för årets SWT Formula i Varberg. Förutom härliga seglingar utan för Varbergs fästning blir det partaj på lördag kvällen.

    Tävlingen är för både Formula och BIC Techno, läs mer i NOR

    Till denna tävling får vi trevligt besök från Norge eftersom denna tävling ingår i deras Cup.

    Varmt välkomna önskar Varbergs Segelsällskap samt SVF

    swe-31 svarade 11 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • swe-496

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 18:05

    Hoppas det kommer lite folk till den tävlingen. Det var väldigt bra ordnat förra året ute på Getterön.
    Det är ett ställe man gärna återvänder till, väldigt gästfria och kul ställe att segla på. Det var lite trixigt vid ostliga vindar, men det funkade.

  • the_novice

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 19:08

    Förra året var ju jättebra, både arrangemang och seglingar. Jag har anmält mig nu och det blir väl några till ifrån Karlstad, vi får hoppas på riktigt många deltagare och tuffa starter!

  • swe-31

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 11:21

    Jag är anmäld.:smile:

  • swe92

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 12:45

    Jag också ,nu är jag jätte sugen på att tävla
    /Per

  • mbokell

    Medlem
    3 september, 2012 vid 16:59

    Getterögården har stängt för 2012 enligt telefonsvararen, har någon bokat något boende nära tävlingsområdet ?

  • klang

    Medlem
    3 september, 2012 vid 18:24

    Inget bokat boende, men jag tänkte komma i alla fall… i värsta fall blir det bussen.

    Om någon får för sig att boka något större boende med koj plats över så kan jag tänka mig en

  • the_novice

    Medlem
    3 september, 2012 vid 19:18

    Förra året kunde man sova i klubbstugan på lördag till söndag, hade ju varit bra om man kunde göra det mellan fredag och lördag också…

  • joachim_larsson

    Medlem
    4 september, 2012 vid 18:45
  • mbokell

    Medlem
    5 september, 2012 vid 19:40

    Någon som bokat boende ?

  • swe-31

    Medlem
    7 september, 2012 vid 10:38

    Lördagen ser ju fin ut 10-13 m/s västligt, kan bli stora vågor i Varberg.:grin:

    Söndagen ser ju lite mindre bra ut än så länge.

  • klang

    Medlem
    7 september, 2012 vid 10:46

    Shit… har fjärilar i magen redan… har sett bumlingarna när jag o familjen besökte varbergsfästning… Får ta med extra kallingar…

  • swe-496

    Medlem
    8 september, 2012 vid 05:44

    Kör hårt nu. Önskar jag hade kunnat vara med. Hoppas på lite rapporter här efter dagen.

  • swe-31

    Medlem
    9 september, 2012 vid 20:41

    Kort rapport. Tot 40 seglare. 20 i formula
    Lördag medel 13 m/s med byar på 15-17 meter riktigt tufft. Kona körde ett race sen gav de upp. Formula körde 4 race. Men alla kom inte till start.

    Söndag. Lite vind. Kona körde 2 race innan lunch. Efter lunch kom det mer vind. 5-6 m/s. Båda klasserna körde 3 bra race.

    Adam Holm vann kona. Robert Åber vann formla

  • klang

    Medlem
    10 september, 2012 vid 08:01

    Riktigt kul arrangemang, stort tack till Varbergs Segelsällskap som är väldigt proffsiga och generösa.

  • swe-496

    Medlem
    10 september, 2012 vid 17:15

    Utförlig rapport efterfrågas. 😉

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing NOR – Formula/BIC Techno, Varberg 8-9 September

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.