Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nordligt på Östersjön. Var skall vi ta vägen runt öland?
-
Nordligt på Östersjön. Var skall vi ta vägen runt öland?
Publicerad av s på 11 september, 2002 vid 16:54Hej
Vi vilsna västkustbor vill till den nordliga vinden på Östersjön som kommer i helgen. Öland funderar vi på, var på öland? Eller finns det något annat ställe ”rakt över” i förhållande till Göteborg/Varberg. Vi vill segla vågor!
Staffan
anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Jag hittade denna länk med spotcheck över Öland, det kanske kan vara något http://www.sevenius.com/windsurf/spots/view_spot.ASP?ID=69
Hmm blev också lite sugen på att dra öster ut 🙂
Mvh
Magnus -
Fråga ÖWC
Eller fråga Boman eller Fredde alternativt Stefan Kläppe
alla jobbar hos SP i Varberg.
Dom brukar ju åka dit. Dom spelade ju in sin film där.
Ett hett Tips är Trollskogen på Norra Udden
På Domänvärkets Marker.
Jag kommer att vara där. -
eller om man orkar ta färjan till gotland och få klassisk segling på Fårö. Det kommer bli nice.
-
Hmm Nordlig vind, På norra Öland skulle jag nog prova Byerum eller Byxelkrok Där det kan komma in fina vågor på N/NV. På ostsidan möjligen Sandbybadet eller längre söderut Kårehamn som alltid är vindsäkert, på sommaren iallafall.
/Local -
Har ni koll på om det finns något bra vandrarhem som ni kan rekommendera?
-
Nej nej nej
Om du är Local försöker du lura iväg dom??
Trollskogen är det som gäller.
ÖWC/ -
Jag tippar att Ekeviken, Fårö blir Sveriges bästa surfspot på Söndag! Ska själv se till att ta mig dit!
-
Jag tror som Du att Ekeviken på Gotland blir bäst. Hade tillfälle förra året att bara fortsätta att surfa efter solen gått ner i månljus. Lycka till !
-
Gick Trollskogen av, eller var det mest onshore-junk?
Logga in för att svara.