Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Norra Öland
-
Norra Öland
Publicerad av gurun på 12 maj, 2007 vid 20:47Finns det några kitare på norra öland? Vilka spots är det som gäller? Känns lite segt att åka ända ner till haga park varje gång man vill ut ( från sandviken ).
gurun svarade 17 år, 12 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Sandviken är ju fint ju. Där kan man kita! Å kan man inte det så har du ju norra öland med böda bland annat.
Men sandviken borde funka typ 80% av dagarna med vind?! -
Hmm.. Sandviken!? Har du kört där? Aldrig sätt någon kitare ute där. Lite skeptiskt med tanke på den steniga stranden och speciellt långgrund är det inte heller. Men får väl göra ett test under kristflygare när man skall till ön igen.
-
beror på vad d e för riktning, men ängjärnsudden och böda funkar ju.
-
Sorry.. komihåg fel. Byrums sandvik heter det ju. Var jättefint där.
Sen kollade vi udden söder om den, den såg kitebar ut (fast vi testade inte). Byxelkrok funkade men var nog mest nödlösning, massor med sten. Det såg ut som man kunde komma i norr om piren också. -
Finns jättemånga fina stränder man kan va helt själv på norra öland. Själv uppväxt på ön och spenderat många sommrar i farmors stuga på norra sidan.
ramsnäs skulle jag vilja testa kita på, långgrund som fan om jag inte missminner mig
-
Norra Öland är väl bäst på östar sidan? Hur som så kolla in Högby. Var där för några veckor sedan och det var mycket fint. Inga jätte ytor, men plattvatten och långrunt. Fanns någon sten i och för sig men inga problem. Nordligt till östligt tror jag är bäst. Det vill säga om man vill ha platt vatten. Annars så går det nog hel vägen till syd.
-
lite längre ner på ostsidan är det ju ett suuperställe!
Det går en väg ut till en fyr, där en konstnär bor, och det blir plattvatten på sidorna om vägen!låånggrunt och sand, blåser det bra har du ett vågbryt längst ut vid fyren också
-
Tackar för tipsen! Får ta mig en roadtrip och testa spotsen nån dag.
Någon som skall ut i området( öland ) om det blåser under kristiflygare. Givetvis får man ta en sväng till haga på fre / lör.
Föressten kommer man kunna köra vid sandbergen under tävlingarna på haga?//mattias
Logga in för att svara.