Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › North
-
[ QUOTE ]
[ QUOTE ]
[ QUOTE ]
HELT RÄTTvi har varit inne lite på samma linje med kolfiber lattor!
[/ QUOTE ]
Det ökar vikten på kiten med ett par kilo för fan… bara skit[/ QUOTE ]
Du är ju helt lost troligtvis vet du knappt vad en kite är.
Skulle det vara en viktökning på ett par kilo (lika mycket som en lättare bräda) så skulle fan kiten vara gjord i kolfiber och jävligt dyr.
Kolla på bilden alla istället för att spekulera i en massa.
Det sitter små korta lattor mella strutarna och bakom strutarna som får kiten att bli mer aerodynamisk.
Det blir nog en marginell viktökning och man kan säkert minska på vilkten på strutarna.
Undrar varför vindsurfare som tokjagar gram på sina segel har kolfiberlattor och inte uppblåsbara strutar?
Varför har alla kappseglingssegel lattor i kolfiber?
Inte är det så att dom vill ha lite viktökning eller?
För övrigt har Cabrinha fortfarande 05 (lattor) till reconsystemet så lattor är ingen gammal grej som ska hypas bort.
En smart förbättring av Noth som dom säkert inte är ensamma att ha 06.[/ QUOTE ]
Lattor suger purjo… inom vindsurf är det en annan sak.. men inom kite pajar det bara draken för fan… gastra hade lattor för flera år sedan gissa vad som hände där vid en krasch med draken.. smart va!
-
Har du inte kraschat draken en session har du fan inte varit ute…
-
de vet jag. tappar draken några ggr/session. men inte var 5e min.
klart man tappar den ibland om man hoppar mkt å så. men de finns ju rätt många som faktiskt bara tycker de e gott å glida runt. dom får itne den träningen på att tappa den precis. -
nu tänker du på den gamla glidarpjott. nu e jag den nya uppgraderade unhookedpjott. ska i fortsättningen bara hålla på med tuffa trick. å ett å annat högt hopp.

-
Jag har sett Rhino06 live och klämt på lattorna. De är inte lika styva och långa som lattorna i tipparna. De är gjorda i relativt mjuk plast och går knappast av i första taget. Tack vare dessa lattor kan North sy in mer buk i kiten för att bättra på aerodynamiken. Lattorna är endast till för att behålla profilen i kiten oavsett vindtryck. Precis som ett Cambersegel för windsurfing.
Denna förändring gör Rhino avsevärt snabbare, ger kiten bättre hangtime och stabilare. Alltså bättre på alla punkter. Jaime drog genomgången av nyheterna på distributörsmötet i Rhodos för 1 månad sedan och North-teamet är helt lyriska över nya Rhino06. De är övertygade om att Rhino06 kommer vara helt överlägsen allt på marknaden för 2006 och jämför denna nyhets värde för kiteutvecklingen med 5th Elements påverkan på kiteutvecklingen.
Vi har precis fått in ett stort lass 05-or för er som är intresserade, så vi har allt du söker.
Mvh,
Gustav
Wallén Sports -
Svar till:
nu tänker du på den gamla glidarpjott. nu e jag den nya uppgraderade unhookedpjott. ska i fortsättningen bara hålla på med tuffa trick. å ett å annat högt hopp.

[/ QUOTE ]
Härligt

-
Den som kraschat hårdast och flest gånger varje session vinner.. så enkelt är det!
Matthias (Zaittham) ligger också rätt bra till med sina krascher, iallafall hårdheten på krasherna! -
Svar till:
Den som kraschat hårdast och flest gånger varje session vinner.. så enkelt är det!
Matthias (Zaittham) ligger också rätt bra till med sina krascher, iallafall hårdheten på krasherna![/ QUOTE ]
jag e rätt kass men kraschar hårt också……men varje regel har ju ett undantag

-
Svar till:
De är övertygade om att Rhino06 kommer vara helt överlägsen allt på marknaden för 2006 /
Svar till:
Vadå skulle det vara ”Breaking news” eller?
Det är väl klart att North är bäst?
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
Även kallat ”Dagens Robert” eller ”Dagens Linslock”

KL boysen vet!
Logga in för att svara.