Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › north jaime herraiz pro, hur bra?
-
north jaime herraiz pro, hur bra?
Publicerad av anonym-anvandare på 30 juli, 2003 vid 16:43tänkte köpa en ny bräda, har vuxit ifrån min långa(170).
kollat lite på north jaime pro på kiteshop, en så snygg bräda måste väl vara bra?
140 verkar som en lagom längd med. vad lämpar den sig för förhållanden, bra grepp, hopp mm?
ser ingen som kör den, för dyr?
anonym-anvandare svarade 21 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
skulle även gärna vilja ha ett omdöme om:
slingshot drake och zeppelin samt sx
picklefork 141
cabrinha prankster och vari promåste väl finnas något skäl till att alla kör slingshot?
är det värt att lägga på en custom-bräda?
-
testa fråga på kiteforum.com, har inte heller sett någon köra den i sverige.
-
Priset ett avgörande faktum till att alla kör picklefork?
Har dock hört att det ska vara rätt bra ”bang for the buck” i den. 3999:- är inget dumt pris för en bräda./nybörjaren som tar sig ton
-
Jag köpte för övrigt en Liquid Force Truth 140 på rekomendation av Megmax Malmö. Är inte bra nog att säga bu eller bä själv…men jag litar på killarna på megmax!
-
Jag har kört Vari Pro 138 ett tag nu och gillar den skarpt. Liten, men planar snappt pga den låga rockern och att den behåller bredden ända ut i tiparna. Jag kör den med fyra fenor för att få den lite snabbare, men vill du ha bättre höjdtagning och kantgrepp kan du sätta på de två extra fenorna (de flesta kör med sex). Den är lätt för att vara en produktionsbräda, högst tre kilo med fenor och stroppar. Jag gillar bredden (38cm)som man kan utnyttja för att köra lite schyssta waketrix.
Helt enkelt en mycket bra bräda!Jaime Herraiz Pro har Christian Dittrich kört en hel del på, och han verkar gilla den. Vet att den är schysst i vågor då den sprejar mycket.
-
Tjena!
Har haft en Jamie Pro i ett ar snart och gillar den. Bra kantgrepp och hyfsat latt. Lattkord brada. Ger bra spray i svangarna (=viktigt pa bild:-)
Maste dock saga att custombrador regerar.
Ha det gott!
Chrille
Logga in för att svara.