Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing North Sails POWER XTi – e de nått?

  • North Sails POWER XTi – e de nått?

    Publicerad av joth på 29 januari, 2013 vid 07:53

    Såg att det var rabatt på denna nu. Är det nått att ha. Har alltid kört billiga längare men det börjar bli dax att uppgradera. Skall man slå på stort med denna eller kanske en NP MXT?

    Tänkte det kanske e en fördel med vinklade rullar. Inget måste dock för det kan man ju lösa ändå.

    Vad säger ni? är det lönt att betala lite extra. Mina billiga längare har hållt bra i många år men är ju inget hitech och rullarna slitna.

    joth svarade 11 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • jester

    Medlem
    29 januari, 2013 vid 08:43

    NP MXT är helt enkelt suveräna. Rekommenderas varmt!

  • marden

    Medlem
    29 januari, 2013 vid 10:29

    då får jag rekommendera NS xtr iaf så länge den fungerar som den ska 🙂 min funka fint i 1,5år sen släpper den flera hack åt gången när jag ska lätta på spänningen . men det är skönt att slippa dra o sätta sig på marken för att dra..

  • jlaser

    Medlem
    29 januari, 2013 vid 18:47

    Lättheten att fintrimma och möjligheten att trimma om på sjön gör dom här ett givet köp om man har pengarna tycker i alla fall jag. Sen så är min Power XT inte underhållsfri, men det får man ta. Kanske är dom andra bättre?

  • swe117

    Medlem
    30 januari, 2013 vid 19:37

    MXTn är helt suverän.

  • mackee

    Medlem
    30 januari, 2013 vid 21:03

    @SWE117 706250 wrote:

    MXTn är helt suverän.

    Jag har 3 st oanvända
    De är bara att börja buda

  • mackee

    Medlem
    30 januari, 2013 vid 21:20

    Jag har 3st nya NS förlägnare om någon är intresserad ,jag är inte kompis med dom

  • tbsurf

    Medlem
    31 januari, 2013 vid 10:59

    North XTi-längare är kanon. Kräver lite service efter en säsong men det är det lätt värt

  • joth

    Medlem
    31 januari, 2013 vid 17:04

    Ok, tack för svar. Det kan vara enkelheten att trimma på vattnet som lockar med en NS XTi men annars är det ju inget problem att dra nedhal.

    Det där med service lockar inte. Skall bara fungera. Kanske skall nöja mig med en MXT.

  • bicless

    Medlem
    1 februari, 2013 vid 15:27

    Det är ju en del mekaniska delar i en XT eller XTR så man får räkna med lite service om man vill att den skall funka perfekt år ut och år in. Men jag tycker det är värt det. Jag rotar alltid fram XTR förlängaren i riggbagen och blir småsur om jag glömt den vilket talar för att den är väldigt beroende framkallande. 15min service per säsong och sen går Rigg och Trim som en dans så det är helt klart värt det.

  • mahi

    Medlem
    3 februari, 2013 vid 21:51

    Efter kört NS XTR ett par år känns allt annat hedenhös, inklusive NP MXT.
    3 år på samma tamp säger en del tycker jag.
    Jag har nog tjänat in min bara på sparad tamp tror jag.

    Överlägset tycker jag.

  • surfan

    Medlem
    3 februari, 2013 vid 22:50

    @mahi 706413 wrote:

    Efter kört NS XTR ett par år känns allt annat hedenhös, inklusive NP MXT.
    3 år på samma tamp säger en del tycker jag.
    Jag har nog tjänat in min bara på sparad tamp tror jag.

    Överlägset tycker jag.

    hur många dagar på vattnet har du/år?

  • mahi

    Medlem
    4 februari, 2013 vid 21:00

    Dina dagar på vattnet/år dividerat med 10 kanske?

  • sailortrash

    Medlem
    5 februari, 2013 vid 08:05

    den är ju otroligt bra vid eftertrimm eller bara om man råkade dra lite för lite nedhal. speciellt på avancerade segel med trimmarkörere som fungerar, NS Warp..
    där kan ju en cm extra nedhal göra skillnad.

    för freeride eller freestyle/wave segel ser jag inget direkt plus, då skulle jag gå för ngt mer stryktåligt faktiskt.

  • bicless

    Medlem
    5 februari, 2013 vid 21:47

    Jag tycker det är ett plus slippa sitta på backen med kutrygg och en förlängare inkörd i fotsulan :). Sen har mina aldrig pajjat, men prylar helt utan mekanik kan nog tåla mer stryk. Det är helt otroligt att ingen annan tar efter north modell, kanske patentskyddad. Det är ju en av de prylarna jag verkligen tycker tagit ett rejält kliv i utvecklingen sista 5 åren och ger stor förbättring för användaren. De flesta nyheter är ju bara marknadsföringstrams.

  • sailortrash

    Medlem
    6 februari, 2013 vid 11:25

    @Bicless 706526 wrote:

    Det är helt otroligt att ingen annan tar efter north modell, kanske patentskyddad. Det är ju en av de prylarna jag verkligen tycker tagit ett rejält kliv i utvecklingen sista 5 åren och ger stor förbättring för användaren. De flesta nyheter är ju bara marknadsföringstrams.

    Ja det är skumt att det inte är fler som gör förlängare med spärrskaft…kan ju inte direkt vara mekaniskt svårt..men det kommer väl ngn piratkopia snart..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing North Sails POWER XTi – e de nått?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.