Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North Volcano 6.9m2 2001, är det sönder? hjälp

• North Volcano 6.9m2 2001, är det sönder? hjälp

Publicerad av anonym-anvandare på 27 maj, 2001 vid 15:19

Hej

Jag har köpt North Sails Volcano 6.9m 2001 och har riggat det den första gången i dag. När jag riggade det jag observerade att seglen har några mycket djupa vecken ungefär i bom höger. Har någon samliga erfarenheter som jag? Vecken blev när jag ställde masten i mastpocket(/mastfickan). Är det normalt? Monofilm är mycket tunn, andra segeln har jag är inte så tunna (i.e. Simmer freezone 2000, tushingham Max 2000). Tack för dej.

anonym-anvandare svarade 23 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • s

Medlem
    29 maj, 2001 vid 12:16

Är det de normala småvecken som blir då seglet knöglar sig?
    Är det bara veck så är det inte så mycket att bekymra sig för. Det pajjar inte. I allafall inte enligt mina erfarenheter.
    Veck är ganska vanligt att det uppstår precis i ovankant vid öppningen för bommen eftersom det knöglar ihop sig precis där om man trycker in masten lite ovarsamt.
    Volcano har tunn monofilm men stark, jag har aldrig märkt att det haft tendens att gå sönder men den kan bli lite knöggligt. Jag har själv en 6.4:a 2001:a.

Alla veck slätar väl ut sig då du drar nedhalet?
    Om inte så lär du ha fel mast.

Sedan väckar sig seglet lite vid segling också då det flexar från uthalet och snett uppåt, men det är också helt normalt.

S..

• anonym-anvandare

Medlem
    29 maj, 2001 vid 14:11

Dont worry…. North håller 5 års garanti!

• s

Medlem
    29 maj, 2001 vid 14:16

Och om man läser det finstilta: Är det 5 års garanti på monofilmen?
    Skulle inte tro det va? Eller hur!?

Men på sömmar och allt annat gäller garantin.
    North är relativt ensamma med det skulle jag tro.

S..

• anonym-anvandare

Medlem
    29 maj, 2001 vid 14:21

Det är möjligt…

• anonym-anvandare

Medlem
    30 maj, 2001 vid 05:33

har själv 6,9 2001 samma segel inga problem alls. easy…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North Volcano 6.9m2 2001, är det sönder? hjälp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.