• NP Spirit

Publicerad av 11sekmeter på 3 september, 2004 vid 12:07

Någon som vet om NP Spirit är ett snabbt segel? Då menar jag jämfört med andra cambersegel och i storlek ca 8,5 kvm och med en bra surfare bakom bommen.

surfen svarade 20 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • surfen

Medlem
    3 september, 2004 vid 13:33

Har ett Spirit 6,7m² 03, och seglet har inte satt ribban än! Var ute föra onsdagen och testade seglet på en Mistral Custom Flow 266 96l, nu blåste det inte så hårt ungefär 11-12m/s i byarna och grundvinden låg på 8m/s 31knop körde jag i alla fall. Men det bästa med seglet är att det planar upp tidigare än vad andra segel gör och håller planing mellan vindhålen, och att det inte känns så överriggat när dom värsta pungrökarna kommer.

• 11sekmeter

Medlem
    6 september, 2004 vid 10:00

Hmmmm, är det en hastighet du tror du kom upp i eller mätte du med GPS?

• surfen

Medlem
    8 december, 2004 vid 14:12

Sent svar, och jag hade en GPS runt halsen. grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.