Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NP v8 – riggtips tack

• NP v8 – riggtips tack

Publicerad av anonym-anvandare på 28 juni, 2001 vid 11:40

har nyligen inhandlat ett v8-8,0 shear tip från 99. seglet verkar mycket stabilt och ser fint ut., men det går väldigt trögt att flippa över cambersarna. kan/ska man göra något åt detta eller ska det vara så?

tacksam för tips

per

dr-masse svarade 23 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2001 vid 13:04

För lite nedhal.
    Gammal (tjock) mast.
    Mina erfarenheter.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2001 vid 09:16

Om seglet är helt nytt är det ingenting konstigt. Det tar ca 10 ggr innan cambers och mast nöts in ordentligt.

Annars är det nog en fråga om vad du har för mast. Kör du det med NP Freeride Pro?

• dude

Medlem
    30 juni, 2001 vid 15:05

vad är det för bull-shit du snackar om! skulle det ta tio gånger att nöta in grejerna – fy fan vilket skämt. skulle det vara något försäljarknep???

tio gånger är en halv sässong för de flesta här speciellt med tanke på att man kör med olika segel. sen skulle jag vilja säga att det funkar med vilken mast som helst bara den är någorlunda modern o inte för gammal. argument för att köpa ny mast är bara för att man vill ha någonting lättare eller för att man vill få en annan känsla. så lägg av med bullshitsnacket. okay?
    -nicke

• dr-masse

Medlem
    1 juli, 2001 vid 19:33

Har seglat 8.5 en hel del, med Freeride Pro. Delar erfarenheten och håller med andra här om att du nog behöver se till att ha tillräckligt med nedhal. Seglet roterar bättre efter lite användning, även om jag fortfarande kan ha problem med nedersta cambern när jag riggar för lättvind.

Dock tycker jag att det går bäst med relativt mycket nedhal även i lättare vindar (efter lite mer erfarenhet) och justerar numera seglet mest med uthalet.

Lycka till å Surfa På!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NP v8 – riggtips tack

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.