Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NP X6 UXT förlängare

• NP X6 UXT förlängare

Publicerad av kinetic på 13 november, 2006 vid 17:07

Fnular på 2 sådan förlängare (48 resp 28cm). Om jag förstått det rätt är dessa gjorda i kolfiber (om inte så är de ointressanta).
    Innebär UXT att de har ”euro-pin system”? Och hur många ”rullar” har förlängaren (vill ha 3 iaf!)? Övriga synpunkter på förlängaren, tex passform i masten (SDM)? Tacksam för svar.

kinetic svarade 19 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • kinetic

Medlem
    13 november, 2006 vid 17:13

Attans…e bara 2 rullar…O det räcker inte, eller kan det kanske funka ändå trots de höga nedhalskrafterna på ”race” segel? Nån med ”raceprylar” som använder dessa förlängare?

• marden

Medlem
    13 november, 2006 vid 17:31

jag tycker det funkar bättre me 2 än 3 om nu rullarna är av bra kvalitet och fortfarande rullar lätt trots belastning

• kinetic

Medlem
    13 november, 2006 vid 18:06

Mården: Ok…men jag tycker det är tungt nog att dra på tillräckligt med nedhal med 3 rullar (”big roll”) hur skall det då bli med 2 (har ”race” segel, varav det ena har 4 rullar i seglet o då behöver jag 3 där nere annars blir det snebelastning…)

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA